Περάσματα

3

Ο ερωτικός πόθος και η κοινωνική ζωή συγκρούονται σε μια θαρραλέα επώδυνη και υποδόρια χιουμοριστική περιγραφή της αντιφατικής φύσης των ανθρώπινων επιθυμιών.

Περάσματα

Η πρώτη σκηνή της ταινίας αφορά μία από τις τελευταίες κάποιας άλλης. Αυτήν την οποία γυρίζει ο Τόμας, ένας απαιτητικός σκηνοθέτης αποφασισμένος να παίρνει πάντα αυτό που θέλει. Όχι μόνο στο πλατό, αλλά και στην προσωπική του ζωή, την οποία μοιράζεται με τον χαμηλότονο γραφίστα Μάρτιν, με τον οποίο είναι παντρεμένοι. Όταν όμως ο Τόμας γνωρίσει σ’ ένα πάρτι την Αγκάτ, μια νεαρή δασκάλα, θα ξεκινήσει μαζί της μια απενοχοποιημένη παράλληλη σχέση. Χωρίς να την κρύβει… εντελώς από τον Μάρτιν, τον παραμελεί όλο και περισσότερο, μοιάζοντας συνεπαρμένος από το καινούργιο του πάθος.


Ξεκινώντας από ερωτήματα τα οποία αφορούν τη σχέση ζωής και τέχνης, όπως το πόσο εγωκεντρικός, απαιτητικός και "δικτάτορας" δικαιολογείται να είναι ένας καλλιτέχνης τη στιγμή της δημιουργίας, ο Άιρα Σακς προχωράει σε πιο επώδυνες παρατηρήσεις επί της καθημερινής ζωής. Κατά πόσο μπορεί να γίνει ανεκτή μια ανάλογη συμπεριφορά, η οποία έχει να κάνει με την άρνηση ευνουχισμού της ερωτικής επιθυμίας, με την κατάργηση κάθε έννοιας ιδιοκτησίας απέναντι στα συναισθήματα του άλλου και τελικά τη μη αποδοχή της τακτοποιημένης και ρουτινιάρικης έγγαμης συμβίωσης; Είναι εγωκεντρικό να προτάσσεις το ένστικτό σου και πότε αυτό πρέπει να τιθασευτεί για να εξυπηρετηθεί το κοινό καλό;


Όλες οι ταινίες του Άιρα Σακς ("Η Αγάπη Είναι Παράξενη", "Μικροί Κύριοι", "Frankie") αφορούν ταξίδια αυτογνωσίας μέσα από περίπλοκες, αντισυμβατικές σχέσεις. Ο Αμερικανός σεναριογράφος και σκηνοθέτης ξέρει να περιγράφει με ακρίβεια τη αντιφατική φύση των ανθρώπινων επιθυμιών, προχωρώντας εδώ σε μια θαρραλέα βιτριολική και υποδόρια χιουμοριστική παραλλαγή του μοτίβου "ο ερωτικός πόθος συγκρούεται με την κοινωνική ζωή". Βάζει στο κέντρο του κάδρου του τον αντιπαθέστερο και συνάμα πλέον ενδιαφέροντα χαρακτήρα, μοιράζει δίκαια τις ευθύνες και αναρωτιέται πάνω στους χαρακτηρισμούς θύτης και θύμα. Κι όλα αυτά με μια νηφάλια αφήγηση, η οποία δεν υποτιμά καμία σκηνή, καμία ατάκα και κανένα βλέμμα, υπόδειγμα δραματικής ισορροπίας και σκηνοθετικής σύνεσης.

Γαλλία, Γερμανία. 2023. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: THE FILM GROUP

Περισσότερες πληροφορίες

Περάσματα

Passages
3
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 91 '
  • Άιρα Σακς

Η ζωή του σκηνοθέτη Τόμας και του γραφίστα Μάρτιν, οι οποίοι είναι παντρεμένοι μεταξύ τους, θα αναστατωθεί από την παρουσία της Αγκάτ, μιας καθηγήτριας με την οποία ο πρώτος κάνει παράλληλη σχέση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.