Thanksgiving

Φεστιβάλ κακογουστιάς και σαδισμού, στο οποίο αγνοείται η αρχή της φάρσας και το τέλος της σοβαροφάνειας.

Thanksgiving κριτική

Πριν από δύο δεκαετίες ο ηθοποιός Ιλάι Ροθ σύστησε εαυτόν ως έναν ενθουσιώδη σκηνοθέτη horror ταινιών χάρη στο "Καταφύγιο του Τρόμου" (2002) και το "Hostel: Η Αρχή της Παράνοιας" (2005) τα οποία, δίχως να είναι σπουδαία, κατάφεραν να προκαλέσουν αρκετή αίσθηση ώστε ο Αμερικανός να μείνει δραστήριος μέχρι σήμερα. Συνιστά, εξάλλου, έναν ένθερμο θαυμαστή του είδους, έχοντας κάνει στα νιάτα του μικρά περάσματα σε δύο "tromasterpieces" ("Terror Firmer", "Citizen Toxie: The Toxic Avenger IV") και αργότερα υπογράφοντας τους "Κανίβαλους" (2013), το "βλάσφημο" ριμέικ του cult "Ολοκαυτώματος των Κανίβαλων" (Ρουγκέρο Ντεοντάτο, 1980). Στις παραπάνω σκηνοθετικές απόπειρές του ο Ροθ απέδειξε πως γνωρίζει απ’ έξω το horror αλφαβητάρι, ιδίως όσον αφορά το gore και τους επί της οθόνης βασανισμούς, ενώ σε άλλες δουλειές του όπως το βιτριολικό "Μην Ανοίξεις" (2015), το μακάβριο χιούμορ προσέδωσε χαρακτήρα σε ένα προσωπικής κοπής exploitation.

Κάπως έτσι, ο Ροθ εφευρίσκει τρόπους να μένει στην επικαιρότητα δημιουργώντας σούσουρο, δίχως βέβαια να έχει παραδώσει μία αληθινά αξιομνημόνευτη ταινία τρόμου, κάτι που δεν καταφέρνει ούτε και στο "Thanksgiving" - το οποίο έχει ήδη(!) στα σκαριά το σίκουέλ του. Εν προκειμένω, ένα χρόνο μετά τη θανατηφόρα εισβολή πελατών σε πολυκατάστημα κατά τη διάρκεια μιας Black Friday που συνέπεσε με τη Μέρα των Ευχαριστιών, ένας μυστηριώδης μακελάρης ξεκινά ένα δολοφονικό σερί με θύματα τους υπεύθυνους της τραγωδίας.

Το αιματοβαμμένο slasher συναντά το torture porn σε ένα φιλμ - φεστιβάλ κακογουστιάς, όπου χάνεται το όριο ανάμεσα στη σαρκαστική απεικόνιση της βίας και τον κυνικό σαδισμό. Ο Ροθ επιχειρεί να συνδέσει την καταναλωτική μανία των Αμερικανών με την παράνοια ενός αυτόκλητου τιμωρού, εκφέροντας ένα δήθεν αντικαπιταλιστικό πολιτικό σχόλιο το οποίο καταρρίπτεται εν τη γενέσει του. Διότι θύματα του μασκοφόρου μακελάρη αποτελούν τόσο οι προνομιούχοι όσο και οι μη, την ώρα που τα κίνητρα του δολοφόνου, τα οποία επεξηγούνται με χαρακτηριστική ανεπάρκεια, φορτίζονται από την ιδιοτέλεια. Αλλά ως γνωστόν, ο καλός ο μύλος, όλα τα αλέθει…

Στα διαλείμματα μεταξύ των "σφαγών", το "Thanksgiving" υιοθετεί την αφηγηματική λογική του "Scream", καθώς οι πρωταγωνιστές αναζητούν την ταυτότητα του κακού με το χρόνο τους να τελειώνει επικίνδυνα. Ωστόσο, εκεί που η απολαυστική ταινία του Γουές Κρέιβεν θριάμβευσε χάρη στη μεταμοντέρνα ειρωνεία, εδώ απογυμνώνονται οι σεναριακές αδυναμίες του Ροθ, ειδικά στην ανάπτυξη επαρκούς σασπένς για την εξέλιξη της πλοκής και τη γραφή στοιχειωδώς συμπαγών χαρακτήρων. Η (οφθαλμοφανής) ανατροπή του φινάλε έρχεται απλώς για να επιβεβαιώσει πως το "Thanksgiving" δεν αποδιώχνει στιγμή τη λογική της φάρσας, έχοντας ταυτόχρονα τη ψευδαίσθηση πως μπορεί να παίρνει τον εαυτό του αταίριαστα σοβαρά.

ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία. 2023. Διάρκεια: 106'. Διανομή: Feelgood.

Περισσότερες πληροφορίες

Thanksgiving

  • Τρόμου
  • 2023
  • Διάρκεια: 106 '
  • Ιλάι Ροθ

Ένα χρόνο μετά τη θανατηφόρα εισβολή πελατών σε πολυκατάστημα κατά τη διάρκεια μιας Black Friday που συνέπεσε με τη Μέρα των Ευχαριστιών, ένας μυστηριώδης μακελάρης ξεκινά ένα δολοφονικό σερί με θύματα τους υπεύθυνους της τραγωδίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η live-action εκδοχή του "Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας" δείχνει εντυπωσιακή

Το αγαπημένο animation αποκτά ριμέικ με ηθοποιούς και το τρέιλερ μας προετοιμάζει για κάτι επικό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
21/11/2024

Άλλος για τη βάρκα; Και ο Ρόμπερτ Πάτινσον στη νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν

Υπερφορτωμένη από σταρ είναι η επόμενη παραγωγή του οσκαρικού σκηνοθέτη.

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).