Πεσμένα Φύλλα

3,5

Λιτά, αλλά πολύχρωμα πλάνα, σινεφιλία, χιούμορ, πολλά πολλά τραγούδια και η πιο μελαγχολική αλλά και αισιόδοξη ιστορία αγάπης: μια χαμηλόφωνη σινε-μπαλάντα για όλες τις φθινοπωρινές καρδιές.

Pesmena fylla

Στις ταινίες του Άκι Καουρισμάκι όλα φαίνονται απλά. Απλά, μα διαφορετικά. Ακόμα και αυτό που μοιάζει με το τέλος του κόσμου για τους ήρωες εμφανίζεται με τον πιο… cool τρόπο, κρατώντας ίσες αποστάσεις τόσο από το μελόδραμα όσο και από τη φάρσα. Στη Φινλανδία, άλλωστε, κάνει τόσο κρύο που δεν επιτρέπεται όχι μόνον στους ανθρώπους, αλλά ακόμα και στις κινηματογραφικές εικόνες να είναι εκδηλωτικές. Οπότε όλα εξαρτώνται από τις λεπτομέρειες: τα δειλά βλέμματα, τις χαμηλότονες φράσεις, τις αδιόρατες χειρονομίες. Με αυτά τα υλικά και μόνο, ο Καουρισμάκι χτίζει εξ αρχής έναν ολόκληρο κόσμο, αόρατο από τη βορειοευρωπαϊκή πραγματικότητα, μιας και αυτός αρνείται να συγχρωτιστεί με την ευνομούμενη, ατσαλάκωτη, μα απάνθρωπα αποστειρωμένη καθημερινότητά της.


Το πρώτο πράγμα που κάνει λοιπόν ο sui generis Σκανδιναβός auteur είναι να τοποθετήσει τους αντισυμβατικούς ήρωές του σε ένα κλινικό περιβάλλον. Άδειοι χώροι, αμήχανες σιωπές, μηχανικές κινήσεις. Ανάμεσά τους, οι άνθρωποί του μοιάζουν με κοινωνικές ανορθογραφίες, όπως ο αλκοολικός οικοδόμος Χολάπα ("πίνω επειδή είμαι καταθλιπτικός και είμαι καταθλιπτικός επειδή πίνω") και η υπάλληλος σουπερμάρκετ Άνσα, η οποία απολύεται όταν δίνει τα ληγμένα τρόφιμα σε έναν άστεγο, αντί να τα πετάξει στα σκουπίδια όπως απαιτεί ο κανονισμός. Οι δυο τους θα συναντηθούν σε ένα καραόκε μπαρ, μετά σε μια στάση λεωφορείου και μετά την τρίτη φορά θα αποφασίσουν να πάνε μαζί σινεμά. Θέλουν να ανανεώσουν το ραντεβού τους, αλλά εκείνος θα χάσει το χαρτάκι με το τηλέφωνό της.


Ύστερα από ένα ιλαροτραγικό ρεσιτάλ κακοτυχίας, η ζωή έχει αποφασίσει πως αυτοί οι δυο πρέπει να μείνουν μακριά ο ένας από τον άλλον. Στις ταινίες του Άκι Καουρισμάκι, όμως, όλα είναι διαφορετικά. Με λιτά, αλλά πολύχρωμα πλάνα, απολαυστική σινεφιλία, υποδόριο χιούμορ και πολλά πολλά τραγούδια, εκείνος θα μας αφηγηθεί την πιο μελαγχολική μα και αισιόδοξη ιστορία αγάπης: μια χαμηλόφωνη σινε-μπαλάντα για όλες τις φθινοπωρινές καρδιές.

Φινλανδία, Γερμανία. 2023. Διάρκεια: 81΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Πεσμένα Φύλλα

Kuolleet Lehdet / Fallen Leaves
3,5
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 81 '
  • Ακι Καουρισμάκι

Ένας αλκοολικός οικοδόμος και μια υπάλληλος σουπερμάρκετ αποφασίζουν, έπειτα από μια σειρά τυχαίων συναντήσεων, να πάνε μαζί σινεμά. Θέλουν να ανανεώσουν το ραντεβού τους, αλλά εκείνος θα χάσει το τηλέφωνό της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.