Η πρώτη γνωριμία του ελληνικού κοινού με τον Αλέν Γκιροντί, του πρωτότυπου και τολμηρού "Αγνώστου της Λίμνης" (2013), γίνεται με έναν ενδιαφέροντα, αλλά άνισο και συχνά χοντροκομμένο συνδυασμό ερωτικής φάρσας και πολιτικής καταγγελίας, απ’ αυτούς που συναρπάζουν τα "Cahiers du Cinema" (στις καλύτερες ταινίες της περσινής χρονιάς): Την παραμονή των Χριστουγέννων, το Kλερμόν Φεράν δέχεται τρομοκρατική επίθεση. Σε ένα κλίμα γενικευμένης αναστάτωσης, ο τριαντάρης Mεντερίκ ερωτεύεται παράφορα την πόρνη Iζαντορά, ενώ ένας νεαρός Άραβας βρίσκει καταφύγιο στην είσοδο της πολυκατοικίας του.
Ο Γκιροντί επιτίθεται από τα πρώτα κιόλας πλάνα του στην αφηγηματική λογική μιας παραδοσιακής κομεντί, μπερδεύοντας αντισυμβατικούς χαρακτήρες, παρορμητικές συμπεριφορές και οξείες κοινωνικές παρατηρήσεις. Το λοξό χιούμορ του είναι κατά στιγμές ευρηματικό και το παιχνίδι του με τις εθνικές νευρώσεις απολαυστικό. Η ιστορία του, όμως, χάνει γρήγορα το παραξένισμά της, μαζί και το ενδιαφέρον της, μεταφέροντας τη διάχυτη αίσθηση χάους που καταλαμβάνει τη ζωή του Mεντερίκ στο ίδιο το σενάριο της ταινίας.
Γαλλία. 2022. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: WEIRD WAVE.
Περισσότερες πληροφορίες
Ήρωας Κανενός
Την παραμονή των Χριστουγέννων, το Kλερμόν Φεράν δέχεται τρομοκρατική επίθεση. Σε ένα κλίμα γενικευμένης αναστάτωσης, ο τριαντάρης Mεντερίκ ερωτεύεται παράφορα την πόρνη Iζαντορά, ενώ ένας νεαρός Άραβας βρίσκει καταφύγιο στην είσοδο της πολυκατοικίας του.