Ένα χρόνο πριν το Μάη του ’68, ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ θα κλείσει την πρώτη και δημιουργικότερη περίοδό του με την ωριμότερη και πιο προφητική ταινία της φιλμογραφίας του. Μια τολμηρή κοινωνική αλληγορία με σοκαριστικό φινάλε, ένα από τα διασημότερα τράβελινγκ της κινηματογραφικής ιστορίας και μια προσχηματική "πλοκή": ο Ρολάν και η Κορίν Ντιράντ, ο καθένας εκ των οποίων έχει και μια κρυφή εξωσυζυγική σχέση, οδηγούν μέχρι το σπίτι των γονιών της τελευταίας στην εξοχή για να εξασφαλίσουν την κληρονομιά της από τον ετοιμοθάνατο πατέρα της, αποφασίζοντας, αν παραστεί ανάγκη, να καταφύγουν ακόμα και στη δολοφονία του.
Αυτό που ακολουθεί είναι μια κυνική, βιτριολική και απόλυτα πεσιμιστική επίθεση στις έωλες αξίες της μπουρζουαζίας και τα πολλαπλά αδιέξοδα του δυτικού πολιτισμού. Σκηνοθετικά μεγαλοφυής, ο Γκοντάρ καυτηριάζει εδώ όχι μόνο τον καταναλωτισμό, την ψευδοεπαναστατικότητα και την καθολική απανθρωποποίηση (φτάνοντας έως τον κανιβαλισμό), αλλά και την αναποτελεσματικότητα της τέχνης –από τη λογοτεχνία και τη μουσική μέχρι τον ίδιο τον κινηματογράφο– να προτείνει μια πραγματικά επαναστατική, κι όχι παρηγορητική, στάση ζωής.
Γαλλία. 1967. Διάρκεια: 105΄. Διανομή: NEW STAR
Περισσότερες πληροφορίες
Weekend
Ο Ρολάν και η Κορίν Ντιράντ οδηγούν μέχρι το σπίτι των γονιών της τελευταίας στην εξοχή για να εξασφαλίσουν την κληρονομιά της από τον ετοιμοθάνατο πατέρα της, αποφασίζοντας, αν παραστεί ανάγκη, να καταφύγουν ακόμα και στη δολοφονία του.