Το Βλέμμα του Οδυσσέα

2,5

Μεγάλο Βραβείο στις Κάννες για μια μεγαλόσχημη, υπαρξιακή και σινεφίλ περιπλάνηση στα όρια του (κινηματογραφικού και ιστορικού) βλέμματος, με τη γνώριμη, οπτικά συναρπαστική, αλλά στομφώδη αγγελοπουλική σινε-υπογραφή.

To vlemma tou Odyssea

Αμέσως μετά το "Μετέωρο Βήμα του Πελαργού" (1991), η έννοια των συνόρων επανέρχεται στο έργο του Θόδωρου Αγγελόπουλου, ο οποίος προσθέτει στη γεωγραφική αναφορά τους εκείνη της κινηματογραφικής διάστασης. Αλλά τα όρια του βλέμματος έχουν πλέον περιοριστεί δραματικά και ο σύγχρονος καλλιτέχνης έχει δημιουργικά τυφλωθεί. Έτσι, ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης Α(;) αναζητά την απολεσθείσα αθωότητα του σινεμά στα φλεγόμενα Βαλκάνια και στις χαμένες μπομπίνες μιας ταινίας των αδελφών Μανάκια, των πρώτων κινηματογραφιστών της περιοχής.


Πιο μεγαλόσχημος από ποτέ, ο διεθνής Έλληνας σκηνοθέτης ταξιδεύει σ’ όλη τη νοτιοανατολική Ευρώπη, στην οποία πέφτει βαριά η σκιά της πολύπαθης Ιστορίας της. Τα αδιέξοδα τα οποία συναντά δεν είναι όμως μόνο εθνικά, πολιτικά ή κοινωνικά, αλλά εκφραστικά και βαθιά υπαρξιακά. Όταν επικοινωνούνται με εικόνες, διαθέτουν πολλές φορές ένα εικαστικό μεγαλείο (ένας συναρπαστικός διαλογισμός πάνω στο χώρο και το χρόνο), αν και συχνά υποκύπτουν στο δέλεαρ της "ποιητικής" αγγελοπουλικής σινε-υπογραφής, ενώ η σεναριακή διάστασή τους παραμένει μέχρι τέλους επιδεικτικά στομφώδης – "Μωρή φύση, μόνη σου είσαι. Μόνος μου είμαι κι εγώ. Πάρε ένα μπισκότο!".

Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία. 1995. Διάρκεια: 176΄. Διανομή: NEW STAR

Περισσότερες πληροφορίες

Το Βλέμμα του Οδυσσέα

2,5
  • Σινεφίλ
  • 1995
  • Διάρκεια: 176 '
  • Θόδωρος Αγγελόπουλος

Ένας Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης αναζητά στα φλεγόμενα Βαλκάνια τις χαμένες μπομπίνες μιας ταινίας των αδελφών Μανάκια, των πρώτων κινηματογραφιστών της περιοχής.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Ξεριζωμένοι" στην Ταινιοθήκη: Το ντοκιμαντέρ της Ελένης Αλεξανδράκη φωτίζει τις τραυματικές εμπειρίες παιδιών ανά το κόσμο

Για την ταινία, που περιγράφει επτά ιστορίες ξεριζωμών, θα μιλήσουν οι καθηγήτριες Gonda Van Steen, Αννα Λυδάκη και η συγγραφέας Ζυράννα Ζατέλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/05/2024

Όλες οι ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα των "Ιστοριών Καλοσύνης" ανατρέχουμε στη φιλμογραφία του κορυφαίου εν ενεργεία Έλληνα σκηνοθέτη.

Ιστορίες Καλοσύνης

Ο Λάνθιμος επιστρέφει στον παλιό, απόλυτα weird εαυτό του. Εσωστρεφής και ψυχρά αποστασιοποιημένος, καταφέρνει να περιγράψει ίσως λίγο φλύαρα, αλλά ευρηματικά κι απολαυστικά μια ανησυχητικά παράλογη πραγματικότητα.

Furiosa: A Mad Max Saga

Απολύτως ικανοποιητικό σε επίπεδο ανελέητης δράσης και ακαταμάχητου dieselpunk θεμάτος, λιγότερο χορταστικό όμως ως αφήγηση, το πρίκουελ αποτελεί μια διογκωμένη αν και τίμια προσθήκη σε ένα franchise που παραμένει αξιόπιστο.

Ζωικό Βασίλειο

Βραβευμένη με πέντε Σεζάρ αλληγορία φαντασίας, η οποία ξεκινάει σαν μαύρη κωμωδία και εξελίσσεται σε δραματικό θρίλερ. Κερδίζει το στοίχημα του ρεαλισμού, δυσκολεύεται όμως να χειριστεί ευρηματικά την κορύφωσή της.

Τα Ταρώ του Θανάτου

Εντελώς μπανάλ τρομο-συνταγή, η οποία με την πιο χαλαρή σεναριακή αφορμή βάζει μπροστά μια σειρά σαδιστικών φόνων τινέιτζερ.

Η Κόρη του Μπαμπά

Κωμωδία και δράμα διασταυρώνονται σε μια παιχνιδιάρικη, αλλά υπερβολικά γαλλική (εξυπνακίστικα φλύαρη) ιστορία πολλαπλών ενηλικιώσεων.