Το Βλέμμα του Οδυσσέα

2,5

Μεγάλο Βραβείο στις Κάννες για μια μεγαλόσχημη, υπαρξιακή και σινεφίλ περιπλάνηση στα όρια του (κινηματογραφικού και ιστορικού) βλέμματος, με τη γνώριμη, οπτικά συναρπαστική, αλλά στομφώδη αγγελοπουλική σινε-υπογραφή.

To vlemma tou Odyssea

Αμέσως μετά το "Μετέωρο Βήμα του Πελαργού" (1991), η έννοια των συνόρων επανέρχεται στο έργο του Θόδωρου Αγγελόπουλου, ο οποίος προσθέτει στη γεωγραφική αναφορά τους εκείνη της κινηματογραφικής διάστασης. Αλλά τα όρια του βλέμματος έχουν πλέον περιοριστεί δραματικά και ο σύγχρονος καλλιτέχνης έχει δημιουργικά τυφλωθεί. Έτσι, ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης Α(;) αναζητά την απολεσθείσα αθωότητα του σινεμά στα φλεγόμενα Βαλκάνια και στις χαμένες μπομπίνες μιας ταινίας των αδελφών Μανάκια, των πρώτων κινηματογραφιστών της περιοχής.


Πιο μεγαλόσχημος από ποτέ, ο διεθνής Έλληνας σκηνοθέτης ταξιδεύει σ’ όλη τη νοτιοανατολική Ευρώπη, στην οποία πέφτει βαριά η σκιά της πολύπαθης Ιστορίας της. Τα αδιέξοδα τα οποία συναντά δεν είναι όμως μόνο εθνικά, πολιτικά ή κοινωνικά, αλλά εκφραστικά και βαθιά υπαρξιακά. Όταν επικοινωνούνται με εικόνες, διαθέτουν πολλές φορές ένα εικαστικό μεγαλείο (ένας συναρπαστικός διαλογισμός πάνω στο χώρο και το χρόνο), αν και συχνά υποκύπτουν στο δέλεαρ της "ποιητικής" αγγελοπουλικής σινε-υπογραφής, ενώ η σεναριακή διάστασή τους παραμένει μέχρι τέλους επιδεικτικά στομφώδης – "Μωρή φύση, μόνη σου είσαι. Μόνος μου είμαι κι εγώ. Πάρε ένα μπισκότο!".

Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία. 1995. Διάρκεια: 176΄. Διανομή: NEW STAR

Περισσότερες πληροφορίες

Το Βλέμμα του Οδυσσέα

2,5
  • Σινεφίλ
  • 1995
  • Διάρκεια: 176 '
  • Θόδωρος Αγγελόπουλος

Ένας Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης αναζητά στα φλεγόμενα Βαλκάνια τις χαμένες μπομπίνες μιας ταινίας των αδελφών Μανάκια, των πρώτων κινηματογραφιστών της περιοχής.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.