Το Τελευταίο Στάδιο

4,5

Το πρώτο φιλμ που απεικόνισε τη φρίκη του Ολοκαυτώματος, γυρισμένο στους χώρους του Άουσβιτς με τη συμμετοχή επιζώντων.

Το Τελευταίο Στάδιο κριτική

Το φιλμ της Πολωνής Γουάντα Γιακουμπόφσκα συνιστά έναν κινηματογραφικό άθλο που προξενεί δέος μέχρι σήμερα, 75 χρόνια μετά την κυκλοφορία του. Βασικός λόγος; Το ότι γυρίστηκε μέσα στο Άουσβιτς μόλις τρία χρόνια μετά το τέλος του πολέμου, με τη συμμετοχή μάλιστα επιζώντων του στρατοπέδου συγκέντρωσης – εκ των οποίων η ίδια η δημιουργός. Η ταινία βέβαια δεν έχει μονάχα αδιαμφισβήτητη ιστορική αξία.

Αποτελεί ένα σκηνοθετικό κατόρθωμα, αφού η Πολωνή κατάφερε να αποκωδικοποιήσει το ακόμη νωπό συλλογικό τραύμα του Ολοκαυτώματος και να το απεικονίσει πρώτη κινηματογραφικά, ψηλαφώντας τόσο την ανείπωτη φρίκη του ναζιστικού μίσους όσο και την ανθρωπιά που αποτελούσε το μοναδικό οχυρό των αιχμαλώτων. Όλα αυτά μέσω της αφηγηματικής λιτότητας που συνοδεύει την ιστορία μιας Εβραίας που προσπαθεί να επιβιώσει στο Άουσβιτς ως διερμηνέας.

Α/Μ. Πολωνία. 1948. Διάρκεια: 104΄. Διανομή: NEW STAR.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Τελευταίο Στάδιο

Ostatni Etap
4,5
  • Δραματική
  • 1948
  • Διάρκεια: 105 '
  • Βάντα Γιακουμπόφσκα

Μια Εβραία προσπαθεί να επιβιώσει στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς εκτελώντας χρέη διερμηνέα, ελπίζοντας να αντέξει μέχρις ότου φτάσουν οι δυνάμεις του Κόκκινου Στρατού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.