Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος εγκαινιάζει την "τριλογία των συνόρων" με μια ταινία-σκάνδαλο (οι συντελεστές της αφορίστηκαν από το μητροπολίτη Φλωρίνης Αυγουστίνο Καντιώτη) και έναν ακόμα ποιητικό στοχασμό πάνω στα ιστορικά, πολιτικά και ιδεολογικά αδιέξοδα των τελών του 20ού αιώνα. Ένα απ’ αυτά αφορά τα επιβεβλημένα γεωγραφικά σύνορα, εμπόδια που διακόπτουν την ανθρώπινη επικοινωνία και κατακερματίζουν έναν ήδη χαοτικό κόσμο, μέσα στον οποίο κάποιοι ζητούν μάταια(;) ελπίδα και όραμα. Ανάμεσα σ’ αυτούς κι ένας δημοσιογράφος που κάνει ρεπορτάζ για τους πρόσφυγες σε μια μικρή συνοριακή πόλη. Μέχρι που αναγνωρίζει στο πρόσωπο ενός ηλικιωμένου, ο οποίος ζει ασκητικά, έναν πολιτικό που πριν από μερικά χρόνια εξαφανίστηκε οικειοθελώς και ανεξήγητα από τον δημόσιο βίο.
Η σιωπή της Ιστορίας γεννά κάθε ειδών εξόριστους και πρόσφυγες, ενώ αφήνει χώρο για καινούργιες προτεραιότητες, οι οποίες φέρνουν τα άτομα, ως ξεχωριστές οντότητες πλέον, στο προσκήνιο. Η εικαστικά μεγαλόπρεπη, μα δύσκαμπτη αγγελοπουλική σινε-μανιέρα αναρωτιέται πάνω σ’ όλα αυτά, καθώς προσπαθεί να εξανθρωπίσει τους συμβολισμούς της, παραμένοντας όμως πάντα σε απόσταση από χαρακτήρες και συναισθήματα.
Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία. 1991. Διάρκεια: 138΄. Διανομή: NEW STAR
Περισσότερες πληροφορίες
Το Μετέωρο Βήμα του Πελαργού
Ένας δημοσιογράφος που κάνει ρεπορτάζ για τους πρόσφυγες σε μια μικρή συνοριακή πόλη αναγνωρίζει στο πρόσωπο ενός ηλικιωμένου που ζει ασκητικά έναν πολιτικό, ο οποίος μερικά χρόνια νωρίτερα είχε εξαφανιστεί οικειοθελώς και ανεξήγητα από τον δημόσιο βίο.