Το Θεώρημα

5

Φιλοσοφική, πολιτική και ψυχαναλυτική αλληγορία, ένα από τα αριστουργήματα της παζολινικής φιλμογραφίας.

To theorima

Ένας απόλυτα μοντέρνος, στέρεος σε ύφος και πολλαπλά αλληγορικός Πιέρ Πάολο Παζολίνι βάζει δυναμίτη στα θεμέλια της αστικής ηθικής με ένα ερωτικο-φιλοσοφικό δοκίμιο που είναι ταυτόχρονα κι ένα πικρό υπαρξιακό θρίλερ. Καταλύτης του ένας μυστηριώδης επισκέπτης στο σπίτι ενός Μιλανέζου βιομηχάνου, ο οποίος γίνεται αντικείμενο του πόθου για όλα τα μέλη της οικογένειάς του – από τον ίδιο τον πατέρα αφέντη έως τη συζυγό του, τα παιδιά τους και την υπηρέτρια. Η ξαφνική αναχώρησή του, όμως, θα αλλάξει τη ζωή όλων με απρόβλεπτα και τραγικά αποτελέσματα.


Τα μέλη ενός τακτοποιημένου μικρόκοσμου αποδεικνύονται ανίκανα, ψυχολογικά και ταξικά, να διαχειριστούν τις πραγματικές επιθυμίες τους, σε μια φροϊδική παραβολή η οποία "διαβάζεται" τόσο μαρξιστικά όσο και χριστιανικά. Ο ώριμος εδώ Ιταλός δημιουργός πειραματίζεται με τη φόρμα, επιλέγοντας καδραρίσματα και σιωπές που βαραίνουν όσο χίλιες λέξεις. Η σαγηνευτική παρουσία του Τέρενς Σταμπ και η ατμοσφαιρική, ανησυχαστική μουσική του Ένιο Μορικόνε ενισχύουν το απειλητικό, σχεδόν μεταφυσικό κλίμα του φιλμ, ένα από τα αδιαφιλονίκητα αριστουργήματα της παζολινικής φιλμογραφίας.

Ιταλία. 1968. Διάρκεια: 105΄. Διανομή: NEW STAR

Περισσότερες πληροφορίες

Το Θεώρημα

Teorema
5
  • Σινεφίλ
  • 1968
  • Διάρκεια: 105 '
  • Πιέρ Πάολο Παζολίνι

Ένας επισκέπτης στο σπίτι ενός βιομηχάνου γίνεται αντικείμενο του πόθου για όλα τα μέλη της οικογένειας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.