Ένας απόλυτα μοντέρνος, στέρεος σε ύφος και πολλαπλά αλληγορικός Πιέρ Πάολο Παζολίνι βάζει δυναμίτη στα θεμέλια της αστικής ηθικής με ένα ερωτικο-φιλοσοφικό δοκίμιο που είναι ταυτόχρονα κι ένα πικρό υπαρξιακό θρίλερ. Καταλύτης του ένας μυστηριώδης επισκέπτης στο σπίτι ενός Μιλανέζου βιομηχάνου, ο οποίος γίνεται αντικείμενο του πόθου για όλα τα μέλη της οικογένειάς του – από τον ίδιο τον πατέρα αφέντη έως τη συζυγό του, τα παιδιά τους και την υπηρέτρια. Η ξαφνική αναχώρησή του, όμως, θα αλλάξει τη ζωή όλων με απρόβλεπτα και τραγικά αποτελέσματα.
Τα μέλη ενός τακτοποιημένου μικρόκοσμου αποδεικνύονται ανίκανα, ψυχολογικά και ταξικά, να διαχειριστούν τις πραγματικές επιθυμίες τους, σε μια φροϊδική παραβολή η οποία "διαβάζεται" τόσο μαρξιστικά όσο και χριστιανικά. Ο ώριμος εδώ Ιταλός δημιουργός πειραματίζεται με τη φόρμα, επιλέγοντας καδραρίσματα και σιωπές που βαραίνουν όσο χίλιες λέξεις. Η σαγηνευτική παρουσία του Τέρενς Σταμπ και η ατμοσφαιρική, ανησυχαστική μουσική του Ένιο Μορικόνε ενισχύουν το απειλητικό, σχεδόν μεταφυσικό κλίμα του φιλμ, ένα από τα αδιαφιλονίκητα αριστουργήματα της παζολινικής φιλμογραφίας.
Ιταλία. 1968. Διάρκεια: 105΄. Διανομή: NEW STAR
Περισσότερες πληροφορίες
Το Θεώρημα
Ένας επισκέπτης στο σπίτι ενός βιομηχάνου γίνεται αντικείμενο του πόθου για όλα τα μέλη της οικογένειας.