Spider-Man: Ακροβατώντας στο Αραχνο-σύμπαν

3

Πρώτο μέρος ενός σίκουελ στο οποίο η σεναριακή και σκηνοθετική ευρηματικότητα του οσκαρικού πρώτου animation εμπλουτίζεται με σχεδιαστική φαντασία, αλλά ταυτόχρονα υπερφορτώνεται με έναν ανοικονόμητο αφηγηματικό παροξυσμό.

Spider-Man akrovatontas sto araxno-simpan

Η μεταφορά των κόμικς περιπετειών ενός υπερήρωα στην οθόνη εμπεριέχει μακροπρόθεσμα την εξής δυσκολία: μπορεί στο χαρτί ο Μπάτμαν, ο Σούπερμαν ή ο Φλας να σώζουν την ανθρωπότητα κάθε εβδομάδα και μετά από δεκαετίες στα περίπτερα να μην έχουν γεράσει ούτε μία μέρα, αλλά στο σινεμά η σχέση τους με το χρόνο είναι διαφορετική. Για να φέρουν τα λεφτά τους πίσω, οι κινηματογραφικές επισκέψεις κάθε υπερήρωα είναι θεαματικότατες, μεγάλης διάρκειας (το κόμικς το διαβάζεις σ’ ένα δεκάλεπτο) και τεράστιου κόστους. Υποχρεωτικά διηγούνται "μεγάλες" ιστορίες που σε κάθε σίκουελ γίνονται ακόμα μεγαλύτερες, αναγκάζοντας πολλούς απ’ αυτούς –από τους Εκδικητές και τον Μπάτμαν ως τους Φύλακες του Γαλαξία– να "το τερματίσουν" και να ολοκληρώσουν τον κύκλο τους, παραπέμποντάς μας σε reboots και spin-offs.


Υπάρχει όμως και μια άλλη λύση: τα παράλληλα σύμπαντα. Αυτά τα οποία σατιρίζει το "Τα Πάντα Όλα" και αξιοποιεί ευφάνταστα τόσο ο Δόκτωρ Στρέιντζ όσο και ο Σπάιντερμαν. Εκεί όχι μόνο μπορεί να πεθάνεις και να ξαναγεννηθείς, αλλά να ζήσεις ξανά και ξανά την ίδια περιπέτεια, να γυρίσεις στο παρελθόν και να εκτοξευτείς στο μέλλον. Το έκανε ήδη ο Πίτερ Πάρκερ του Τομ Χόλαντ, το ξανακάνει και ο computer animated Μάιλς Μοράλες, ο οποίος, μετά τις οσκαρικές περιπέτειές του στο "Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-σύμπαν", προσπαθεί τώρα να συνδυάσει τη μυστική δράση του ως Σπάιντερμαν και τη σχολική καθημερινότητά του. Θα δεχθεί την επίσκεψη του Σποτ, ενός κακού με παράξενες κι εκδικητικές διαθέσεις, αλλά και της αγαπημένης του Γκουέν / Σπάιντεργουμαν. Μαζί θα γίνουν μέλη μιας ομάδας υπερηρώων οι οποίοι συνασπίζονται για να διασώσουν το Αραχνο-σύμπαν, θα έρθουν όμως σε σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ τους.


Το "Μέσα στο Αραχνο-σύμπαν" ήταν μια (μετα)μοντέρνα και ευρηματική ανανέωση του μύθου του Σπάιντερμαν, πιστή τόσο στην κόμικς αισθητική όσο και στη βασική θεματική της ενηλικίωσης, η οποία συνοδεύει τα διασκεδαστικά κατορθώματα του Πίτερ Πάρκερ. Το σίκουελ, πάντα σε σεναριακή επιμέλεια των Φιλ Λορντ και Κρίστοφερ Μίλερ, διευρύνει τον ορίζοντά του, προσθέτει υποπλοκές, χαρακτήρες και παράλληλα σύμπαντα, προκαλώντας ένα δημιουργικό μα και ιλιγγιώδες χάος. Στο κέντρο του οι οικογενειακοί δεσμοί και οι ερωτικές επιθυμίες δημιουργούν διλήμματα, γύρω τους όμως επικρατεί ένας αφηγηματικός παροξυσμός που άλλοτε συναρπάζει με τις σεναριακές εμπνεύσεις και τις σχεδιαστικές ιδέες του (άλλη τεχνοτροπία για καθένα από τα βασικά σύμπαντα) κι άλλοτε παρασύρεται σε επαναλαμβανόμενα και αδιέξοδα πηγαινέλα στο χώρο και το χρόνο. Έτσι, έπειτα από σχεδόν δυόμισι ώρες, οι αραχνο-εκκρεμότητες παραμένουν ανοιχτές, έτοιμες να διευθετηθούν τον επόμενο Μάρτιο στο "Spider-Man: Beyond the Spider-Verse".

Η ταινία προβάλλεται με υπότιτλους και μεταγλωττισμένη στα ελληνικά.

ΗΠΑ. 2023. Διάρκεια: 140΄. Διανομή: FEELGOOD

Περισσότερες πληροφορίες

Spider-Man: Ακροβατώντας στο Αραχνο-σύμπαν

Spider-Man: Across the Spider-Verse
3
  • Animation
  • 2023
  • Διάρκεια: 140 '
  • Κεμπ Πάουερς

Προσπαθώντας να συνδυάσει τη μυστική δράση του ως Σπάιντερμαν και τη σχολική καθημερινότητά του, ο Μάιλς Μοράλες επανασυνδέεται με την Γκουέν/Σπάιντεργουμαν και γίνεται μέλος μιας ομάδας υπερηρώων, οι οποίοι συνασπίζονται για να διασώσουν το αραχνο-σύμπαν από μια καινούργια απειλή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.