Ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ έλεγε πως για μια ταινία χρειάζονται μόνο "ένα αγόρι, ένα κορίτσι και ένα όπλο". Ο Ερίκ Ρομέρ τα κατάφερε και χωρίς το τελευταίο και ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ τον επιβεβαίωσε χρόνια αργότερα με την "Before" τριλογία του. Τα κινηματογραφικά ραντεβού των Τζέσι και η Σελίν έχουν στοιχειώσει από τότε μια ολόκληρη γενιά νεαρών σκηνοθετών, με τον Βασίλη Ξηρό να προτείνει πρόσφατα τη δική του walking and talking εκδοχή ενός εφήμερου(;) φλερτ "Μια Μέρα στη Σαγκάη" (2020).
Ο Γιώργος Αθανασίου επιλέγει για το σκηνοθετικό ντεμπούτο του μια απλούστερη, ασπρόμαυρη διασκευή της "Before" ιδέας. Ο Κωνσταντίνος, λοιπόν, είναι έτοιμος να φύγει για το εξωτερικό. Συναντιέται με τη φίλη του Σοφία σ’ ένα αθηναϊκό πάρκο και περνούν μαζί τις τελευταίες ώρες πριν πάρει το λεωφορείο για το αεροδρόμιο. Οι δυο τους συζητούν επί παντός επιστητού, σχολιάζοντας την πραγματικότητα, ανακαλώντας παιδικές αναμνήσεις, παίζοντας παιχνίδια ερωτήσεων-απαντήσεων ("ποια τρία πράγματα θα αγόραζε ο Μάρκος Βαμβακάρης αν έμπαινε σήμερα σ’ ένα σούπερ μάρκετ;") και εξομολογούμενοι ευαίσθητες, ακόμα κι αμήχανες προσωπικές στιγμές.
Η ταινία ποντάρει τα πάντα στο στοίχημα του πειστικού αυτοσχεδιασμού και κερδίζει πόντους με τη φλύαρη σεναριακή και ερμηνευτική (από τους πρωτοεμφανιζόμενους Σοφία Ιωάννου και Κωνσταντίνο Κωνιό) φρεσκάδα της. Η προσπάθειά της, όμως, να κρύψει μια δραματική μελαγχολία πίσω απ’ τους παιχνιδιάρικους διαλόγους δεν είναι απόλυτα αποτελεσματική και τα ακίνητα πλάνα, με το ζευγάρι πάντα σε μέση απόσταση, προσθέτουν μια αταίριαστη αποστασιοποίηση και αφηγηματική αμηχανία. Δεν είναι πολύ αργά, ευτυχώς, όταν η κάμερα αποφασίζει προς το τέλος να περπατήσει δίπλα στους αβάσταχτα ελαφρούς φίλους μας, αποχαιρετώντας τους με μια ανεπιτήδευτη τρυφερότητα.
Α/Μ. Ελλάδα. 2022. Διάρκεια: 76΄
Περισσότερες πληροφορίες
Τα Άνθη στα Άνθη
Ο Κωνσταντίνος είναι έτοιμος να φύγει για το εξωτερικό. Συναντιέται με τη Σοφία σ’ ένα αθηναϊκό πάρκο και περνούν μαζί τις τελευταίες ώρες πριν πάρει το λεωφορείο για το αεροδρόμιο.