Η Βαλέρια Παντρεύεται

3

Δράμα δωματίου το οποίο αναδεικνύει, μέσα από μια θυελλώδη αντιπαράθεση χαρακτήρων και πολιτισμικών νοοτροπιών, την παντοδυναμία της κοινωνικής υποκρισίας.

H Valeria pantrevetai

Το "Blush" ("Barash") του 2015, πρώτη ταινία της Ισραηλινής Μιχάλ Βίνικ, αφορούσε την ιστορία ενός νεανικού λεσβιακού έρωτα με φόντο μια ομοφοβική και φανατισμένη κοινωνική πραγματικότητα. Οι γυναικείοι δεσμοί επανεξετάζονται με παρόμοιο τρόπο και στο "Η Βαλέρια Παντρεύεται", εμπνευσμένο από μια συνήθη πλέον "ανταλλαγή" μεταξύ δυτικής και ανατολικής Ευρώπης.


Θυμάστε το ντοκιμαντέρ "Sugartown: Οι Γαμπροί" και τους άντρες της Ζαχάρως οι οποίοι αναζητούσαν νύφες στη Ρωσία; Εδώ οι γαμπροί περιμένουν και οι νύφες έρχονται από λίγο νοτιότερα. Πρώτη στη σειρά η Κριστίνα, μια Ουκρανή η οποία έχει παντρευτεί στο Ισραήλ μέσω διαδικτυακής γνωριμίας, ζει μια τακτοποιημένη ζωή και περιμένει την εντός έτους απόκτηση της ισραηλινής υπηκοότητας. Αφού το πείραμα πέτυχε, τα χνάρια της ακολουθεί η μικρότερη αδελφή της Βαλέρια, την οποία ο σύζυγος της Κριστίνα Μίχαελ έχει προξενέψει, έναντι αμοιβής, στον Έιταν. Έπειτα από δυο-τρεις συζητήσεις των άμεσα ενδιαφερομένων μέσω Skype, η συμφωνία έχει κλείσει, το ταξίδι έχει κανονιστεί και τώρα η Κριστίνα υποδέχεται στην καινούργια πατρίδα της τη Βαλέρια. Ο μέλλων γαμπρός καταφθάνει για την πρώτη γνωριμία από κοντά με λουλούδια και δώρα, αλλά η σιωπηλή και συνεσταλμένη Βαλέρια μοιάζει διστακτική να τον ακολουθήσει στη συζυγική εστία.


Η Βίνικ δεν σπαταλά χρόνο μέχρι να κλείσει τους ήρωές της στους τέσσερις τοίχους ενός μεσοαστικού διαμερίσματος, το οποίο αποτελεί για όλους το σύμβολο μιας ευτυχισμένης καθημερινότητας. Μαθαίνουμε κάποια στιγμή πως η Κριστίνα και ο άντρας της την έχουν σχεδόν κατακτήσει (τους λείπει ένα παιδί), δείχνοντας το δρόμο στον αποφασισμένο και ερωτευμένο Έιταν και τη γελαστή Βαλέρια. Γιατί, τότε, εκείνη κάνει την τελευταία στιγμή δεύτερες σκέψεις;


Η απάντηση είναι από μια άποψη ολοφάνερη, από μια άλλη όμως κρύβεται πίσω από μια ατσαλάκωτη επιφάνεια επίπλαστων συμπεριφορών και μυστικών κινήτρων, τα οποία οι δύο αδελφές –πρώτα η μικρή και τελικά κι η μεγάλη– αρχίζουν να συνειδητοποιούν στην πλήρη διάστασή τους. Τα κοντινά πλάνα της Βίνικ, η κλειστοφοβική αίσθηση του περιορισμένου χώρου και η αδυναμία άμεσης επικοινωνίας (οι συνεννοήσεις γίνονται στα ρωσικά, τα εβραϊκά και τα αγγλικά) αποκαλύπτουν, χωρίς να μεγαλοποιούν δραματικά και θεατρικά, το ηθικό αδιέξοδο των δύο γυναικών, παγιδευμένων σε ένα περιβάλλον ταξικής, οικονομικής και έμφυλης ανισότητας. Ο τρόπος με τον οποίο τα παγκόσμια γεωπολιτικά παιχνίδια μετατρέπονται σε τετριμμένες συζυγικές διαμάχες είναι διακριτικός, ντελικάτος, όσο και αρκετά προβλέψιμος, με την αντιπαράθεση των πολιτισμικών νοοτροπιών να πυροδοτεί αυτήν τη θυελλώδη εντέλει αντιπαράθεση χαρακτήρων, από την οποία τελικός νικητής θα βγει η παντοδυναμία της κοινωνικής υποκρισίας.
Αργυρός Αλέξανδρος στο τμήμα "Meet the Neighbors" του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και συμμετοχή εκτός συναγωνισμού στο τμήμα "Ορίζοντες" της Βενετίας.

Ισραήλ, Ουκρανία. 2022. Διάρκεια: 76΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Η Βαλέρια Παντρεύεται

Valeria Mithatenet / Valeria Is Getting Married
3
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 76 '
  • Μιχάλ Βίνικ

Η Κριστίνα είναι μια Ουκρανή, η οποία έχει παντρευτεί στο Ισραήλ μέσω διαδικτυακά κανονισμένου γάμου. Αναζητώντας ανάλογη τύχη, η αδελφή της Βαλέρια την επισκέπτεται για να γνωρίσει τον δικό της μέλλοντα σύζυγο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.