Saison Morte

1,5

Αστυνομικό θρίλερ με λιγοστές ιδέες και περισσότερες (σεναριακές) παθογένειες, το οποίο πέφτει ηρωικά μαχόμενο με όλα τα –ξεπερασμένα και μοντέρνα– κλισέ του είδους.

saison-morte

Η Μήλος σε νεκρή τουριστική περίοδο. Πρωτότυπο ντεκόρ για μια ιστορία μυστηρίου και την πρώτη ταινία του Θανάση Τότσικα σε σενάριο Παναγιώτη Ιωσηφέλη ("Κανένας", "Η Αγάπη Έρχεται στο Τέλος"), το οποίο ξεκινάει με ένα αιματοβαμμένο in media res: Ένας τραυματισμένος άντρας πέφτει στις ρόδες ενός αυτοκινήτου, ζητώντας από τον οδηγό του να καλέσει την αστυνομία. Καταφθάνοντας στο απομονωμένο ξενοδοχείο "Paradise", βρίσκουν δολοφονημένους την ιδιοκτήτριά του κι έναν τοπογράφο, συνάδελφο του τραυματισμένου. Την έρευνα αναλαμβάνει ένας έμπειρος αξιωματικός, ο οποίος έρχεται στη Μήλο από την Αθήνα, προσπαθώντας μαζί με τον τοπικό αστυνόμο να βγάλουν άκρη σε μια υπόθεση πολύ πιο περίπλοκη απ’ όσο αρχικά παρουσιάζεται.


Το σύγχρονο ελληνικό σινεμά δεν έχει και τις καλύτερες σχέσεις με τις ταινίες είδους, κάτι το οποίο το "Saison Morte" θα επιβεβαιώσει, παρά τη φιλότιμη προσπάθεια. Το σενάριό του κρατάει επικεντρωμένη σε λίγους χαρακτήρες την αφηγηματική προσοχή, επιλογή που του προσδίδει σε επίπεδο παραγωγής μια… έντιμη φτώχεια. Το αστυνομικό μυστήριο μοιάζει βγαλμένο από τα 70s (νησί, αρχαιοκαπηλία, ερωτισμός), αλλά διαθέτει μια στοιχειώδη στιβαρότητα, την οποία υποστηρίζει μια ορθογραφημένη, ευπρεπώς απρόσωπη σκηνοθεσία. Εκεί που το όλο κοκτέιλ αρχίζει να… νερώνει είναι στο δέσιμο των κινηματογραφικών υλικών του, αποκαλύπτοντας στην εξέλιξη της πλοκής προβλήματα δομικής συγκρότησης, περιγραφής χαρακτήρων, διηγηματικής σαφήνειας και πειστικών εκπλήξεων. Έτσι, τα χρονικά μπρος-πίσω, με το παρελθόν να αποκαλύπτεται σταδιακά μέσα από διαφορετικές κάθε φορά οπτικές, αφήνουν κενά κατανόησης, ιντριγκαδόρικες υποσχέσεις μένουν ξεκρέμαστες (η τρελή του χωριού και τα αινίγματά της), η χημεία των δύο αστυνομικών δεν λειτουργεί (ο ένας παραείναι φωνακλάς κι άλλος υπερβολικά χαμηλότονος), ενώ το εκκρεμές φινάλε προσθέτει ένα επιπλέον ερωτηματικό σε ένα ήδη ιλιγγιώδες γαϊτανάκι πλαστών υποδείξεων και ανατροπών. Το αποτέλεσμα μοιάζει περισσότερο με πιλότο τηλεοπτικής σειράς, αλλά, τουλάχιστον, Τότσικας και Ιωσηφέλης δεν φοβούνται να αναμετρηθούν μέχρι τελικής πτώσης με όλα τα κλισέ, ξεπερασμένα και μοντέρνα, του αστυνομικού θρίλερ.

Ελλάδα. 2021. Διάρκεια: 97΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Saison Morte

1,5
  • Αστυνομική
  • 2021
  • Διάρκεια: 97 '
  • Θανάσης Τότσικας

Χειμώνας στη Μήλο. Οι αστυνομικοί βρίσκουν σ’ ένα απομονωμένο ξενοδοχείο δύο νεκρούς κι έναν τραυματισμένο. Από το νοσοκομείο, ο τελευταίος αρχίζει να τους αφηγείται μια περίπλοκη, μυστηριώδη ιστορία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.