Αμέτρητοι οι κατά καιρούς κυνηγοί του αμερικανικού ονείρου, πάμπολλοι και όσοι κατάφεραν τελικά να το αγκαλιάσουν. Μία απ’ αυτούς ήταν η εβραϊκής και ισπανικής καταγωγής Θεσσαλονικιά Τσέρι Γουίλσον, η οποία πέρασε διά πυρός και σιδήρου για να αποφύγει το Ολοκαύτωμα, ταξιδεύοντας μόνη της ως την άλλη άκρη του Ατλαντικού και στήνοντας στο κέντρο του Μανχάταν των 70s μια μίνι αυτοκρατορία από κινηματογραφικές αίθουσες πορνό. Ήταν μια δυναμική όσο και εντελώς αντισυμβατική –από την κοινωνική ως την ερωτική συμπεριφορά της– φιγούρα για την εποχή της, η οποία διαπραγματεύτηκε με τους δικούς της όρους τις έννοιες της οικογενειακής ευτυχίας, της οικονομικής επιτυχίας και της προσωπικής αξιοπρέπειας.
Το εξωστρεφές ταμπεραμέντο της, το οποίο άλλαξε τα ερωτικά ήθη μιας ολόκληρης πόλης, κουβαλούσε μαζί του και μια "πολύχρωμη" όσο και τραυματική εθνική κληρονομιά. Η Ελληνοαμερικανίδα Βάλερι Κοντάκος ("Who’s on First", "Μάνα") απέσπασε το βραβείο των Ελλήνων κριτικών στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, αναδεικνύοντάς τη σε ένα κινηματογραφικά απλό, όσο και χιουμοριστικό, νοσταλγικό και κατά στιγμές ευρηματικό (τα κινούμενα σχέδια) γυναικείο πορτρέτο.
Ελλάδα, Καναδάς, ΗΠΑ. 2022. Διάρκεια: 78΄
Περισσότερες πληροφορίες
Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης
Το πορτρέτο της εβραϊκής καταγωγής Θεσσαλονικιάς Τσέρι Γουίλσον, η οποία στο Μανχάταν των 70s έστησε μια μίνι αυτοκρατορία από κινηματογραφικές αίθουσες πορνό.