Θόδωρος Αγγελόπουλος - Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο Καθένας και η Μουσική του

3

Δημιουργική αξιοποίηση μιας «αντιπαράθεσης» με πολλαπλό ιστορικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον, ιδωμένη μέσα από τα μάτια τόσο του τότε όσο και του τώρα.

Thodoros Agelopoulos Nikos Panagiotopoulos

Σχεδιάζοντας στα μέσα της δεκαετίας το ’80 να εκδώσουν ένα πολιτιστικό περιοδικό, οι εκδόσεις Αιγόκερως οργάνωσαν για το πρώτο τεύχος του μια συζήτηση ανάμεσα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο και τον Νίκο Παναγιωτόπουλο. Οι δυο κορυφαίοι δημιουργοί, στυλοβάτες του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου, συναντήθηκαν στο εξοχικό του πρώτου με τους κατοπινούς σκηνοθέτες Αντώνη Κόκκινο ("Τέλος Εποχής") και ο Γιάννη Σολδάτο ("Το Αίνιγμα") να ηχογραφούν την τρίωρη κουβέντα. Το περιοδικό δεν κυκλοφόρησε τελικά, η κασέτα με την απομαγνητοφώνηση καταχωνιάστηκαν σε ένα συρτάρι και η υπόθεση ξεχάστηκε. Τώρα που τα πειστήρια ξαναβγήκαν στο φως, οι δυο μάρτυρες της συζήτησης αποφάσισαν να την αναδείξουν κινηματογραφικά και λογοτεχνικά (η αντίστοιχη έκδοση ήδη κυκλοφορεί από τον Αιγόκερω), επεμβαίνοντας με έναν ευρηματικό τρόπο σε ένα καθαρά ηχητικό πρώτο υλικό.

Το ντοκιμαντέρ στήνεται πάνω σε αποσπάσματα της κουβέντας, τα οποία ακούγονται ανά ενότητες: οι αισθητικές επιλογές του καθενός, σινεμά και πολιτική, σινεμά και Ιστορία, τρόπος γυρίσματος, πηγές έμπνευσης… Αυτά συνοδεύονται από αποσπάσματα ταινιών των δυο συζητητών, αλλά και άλλων σκηνοθετών, φωτογραφίες και οπτικό υλικό που ζωντανεύει μια ευρύτερη εικόνα της εποχής. Επιπλέον, το κάθε κεφάλαιο σχολιάζεται από ένα δίδυμο ανθρώπων του ελληνικού σινεμά, συνολικά είκοσι (από συνεργάτες τους και νεότερους δημιουργούς ως κριτικούς και θεωρητικούς), διαφωτίζοντας λεπτομέρειες, περιγράφοντας περιστατικά και, κυρίως, αναδεικνύοντας τη διαχρονική αξία ιδεών που διαμόρφωσαν το σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο. Επικράτησαν; Διαψεύστηκαν; Δικαιώθηκαν ή ξεπεράστηκαν;  Η κορυφαία "αντιπαράθεση" των δυο τόσο διαφορετικών, αλλά και παράλληλης διαδρομής καλλιτεχνών (συγκάτοικοι ως σπουδαστές στο Παρίσι) είναι απολαυστική και η δημιουργική αξιοποίησή της διαθέτει πολλαπλό ιστορικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον, ιδωμένη μέσα από τα μάτια τόσο του τότε όσο και του τώρα.

Ελλάδα. 2022. Διάρκεια: 76΄. Διανομή: FEELGOOD

Περισσότερες πληροφορίες

Θόδωρος Αγγελόπουλος – Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο Καθένας και η Μουσική του

3
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2022
  • Διάρκεια: 76 '
  • Αντώνης Κόκκινος

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, οι σκηνοθέτες Θόδωρος Αγγελόπουλος και Νίκος Παναγιωτόπουλος θα κάνουν μια χαλαρή συζήτηση για το έργο τους και τον κινηματογράφο γενικότερα. Η συνάντησή τους ζωντανεύει ηχητικά και οπτικά, σχολιασμένη από είκοσι ανθρώπους του ελληνικού σινεμά.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ρωτήσαμε την Μαριόν Κοτιγιάρ πώς μεταμορφώθηκε στο "Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι"

Συναντήσαμε την οσκαρική ηθοποιό στο Παρίσι ώστε να μάθουμε περισσότερα για την ταινία όπου δίνει μια από τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας της.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
22/11/2024

Η live-action εκδοχή του "Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας" δείχνει εντυπωσιακή

Το αγαπημένο animation αποκτά ριμέικ με ηθοποιούς και το τρέιλερ μας προετοιμάζει για κάτι επικό.

Άλλος για τη βάρκα; Και ο Ρόμπερτ Πάτινσον στη νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν

Υπερφορτωμένη από σταρ είναι η επόμενη παραγωγή του οσκαρικού σκηνοθέτη.

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.