Το 2016 και πριν κερδίσει το Έμι σκηνοθεσίας για τη μίνι σειρά "Unorthodox" (2020), εμπνευσμένη από την ιστορία της υπερορθόδοξης Εβραίας Ντέμπορα Φέλντμαν, η Γερμανίδα ηθοποιός Μαρία Σράντερ ("Νικώντας το Σκοτάδι") πέρασε για πρώτη φορά πίσω από την κάμερα για την εναλλακτική βιογραφία "Στέφαν Τσβάιχ: Αποχαιρετισμός στην Ευρώπη". Την ίδια χρονική περίοδο η ρεπόρτερ των New York Times Μέγκαν Τόουι δημοσιοποιούσε τα αλλεπάλληλα περιστατικά σεξιστικής συμπεριφοράς του υποψήφιου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και η συνάδελφός της Τζόντι Κάντορ έγραφε για συσσίτια αστέγων και δομές υποδοχής προσφύγων. Όταν η εφημερίδα αναθέτει στους δημοσιογράφους της να ερευνήσουν υποθέσεις σεξουαλικής παρενόχλησης σε κάθε πιθανό εργασιακό χώρο, η Κάντορ προτείνει να "ξεψαχνίσει" την καταγγελία μιας ηθοποιού η οποία εμπλέκει τον κινηματογραφικό παραγωγό και αφεντικό της Miramax Χάρβεϊ Γουάινστιν. Μαθαίνει πως κι άλλες γυναίκες έχουν καταγγείλει παρόμοια περιστατικά, πολλές περιπτώσεις έχουν οδηγηθεί σε εξωδικαστικό συμβιβασμό και έτσι μαζί με την Τόουι αναλαμβάνουν να σπάσουν το τείχος της σιωπής και να φέρουν στο φως το πιο βρόμικο σύγχρονο χολιγουντιανό μυστικό.
Δοκιμασμένη στα based on a true story δράματα, η Μαρία Σράντερ βάζει μπροστά στο φακό της τη δημοσιογραφική περιπέτεια η οποία αποκάλυψε ένα τεράστιο εργασιακοκοινωνικό σκάνδαλο, έγινε η αφορμή για τη δημιουργία του κινήματος #MeToo και άλλαξε το σύγχρονο πολιτισμικό τοπίο σε θέματα σεξιστικής συμπεριφοράς, φεμινιστικών διεκδικήσεων και πολιτικής ορθότητας. Το σενάριο της Βρετανής θεατρικής συγγραφέως Ρεμπέκα Λένκιεβιτς ("Ida", "Ανυπακοή", "Κολέτ") διασκευάζει τα γεγονότα έτσι όπως τα έχουν περιγράψει οι Κάντορ και Τόουι στο βιβλίο τους, διανθίζοντας την πληροφορία με το απαραίτητο συναίσθημα γύρω από την οδύνη των θυμάτων και την οικογενειακή καθημερινότητα των δυο ρεπόρτερ. Ο συνδυασμός προσεγγίζεται μηχανιστικά ακόμα και από τη μεριά της σκηνοθεσίας (τα περιττά φλας μπακ), η οποία ευτυχώς ρίχνει το μεγαλύτερο βάρος της στην εξιστόρηση των γεγονότων με τη διηγηματική αποτελεσματικότητα την οποία εισήγαγε το "Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου" και υπηρετούν έκτοτε οι οσκαρικής κοπής μυθοπλαστικές προσαρμογές αληθινών δημοσιογραφικών ερευνών τύπου "Spotlight". Όπως και το "Κάποια Μίλησε", όλες τους τιμούν την κληρονομιά της υπόθεσης Γουοτεργκέιτ (Τύπος εναντίον κυβέρνησης: σημειώσατε 1), εξυμνούν την ηρωική αποτελεσματικότητα των ιδεολόγων υπηρετών της τετάρτης εξουσίας και υπενθυμίζουν στο φιλοθεάμον κοινό πως οι ρωγμές του συστήματος μπορεί να είναι βαθιές, ποτέ όμως δεν θα μπορέσουν να γίνουν ανεπανόρθωτα καταστροφικές. Όλα αυτά με ακαταμάχητη πειθώ, την οποία υποστηρίζει η φερεγγυότητα της "αληθινής ιστορίας", ο αφηγηματικός ρεαλισμός και η αδιαπραγμάτευτη ερμηνευτική επάρκεια σταρ όπως το φαβορί για ακόμα μια οσκαρική υποψηφιότητα Κάρεϊ Μάλιγκαν.
ΗΠΑ. 2022. Διάρκεια: 129΄. Διανομή: TULIP
Περισσότερες πληροφορίες
Κάποια Μίλησε
Η Τζόντι Κάντορ και η Μέγκαν Τόουι, ρεπόρτερ των «New York Times», αναλαμβάνουν να ερευνήσουν τις φήμες για μια σειρά σεξουαλικών κακοποιήσεων, οι οποίες αφορούν τον χολιγουντιανό μεγαλοπαραγωγό Χάρβεϊ Γουάινστιν.Δημοσιογραφικό δράμα οσκαρικής κοπής που, στην παράδοση των «Spotlight» και «Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου», υπηρετεί με αφηγηματική απλότητα τα γεγονότα μιας αληθινής ιστορίας.