Λεονόρα Αντίο

2

Οι φευγαλέες ευρηματικές σκηνοθετικές ιδέες και οι συγκινητικοί χαμηλότονοι στοχασμοί πάνω στο εφήμερο της ύπαρξης δεν αρκούν για να υποστηρίξουν ένα ανά σημεία φάλτσο και άνισο σενάριο.

leonora_addio

Τον Δεκέμβριο του 1936, σε ηλικία 69 ετών, ο Ιταλός νομπελίστας δραματουργός Λουίτζι Πιραντέλο ("Απόψε αυτοσχεδιάζουμε") έχασε τη ζωή του. Για την κηδεία του ο λαοφιλής δημιουργός είχε δώσει σαφείς οδηγίες. Μεταξύ άλλων, η τέφρα του έπρεπε να μεταφερθεί από τη Ρώμη στη Σικελία. Μια διαδικασία φαινομενικά απλή, η οποία, ωστόσο, συνάντησε μια σειρά από σουρεαλιστικά εμπόδια.

Σ’ αυτά δίνει σάρκα και οστά ο 91χρονος Πάολο Ταβιάνι, στη δεύτερη σόλο σκηνοθετική δουλειά του μετά την απώλεια του αδερφού του Βιτόριο και το "Μια Προσωπική Ιστορία". Μια πρώτη σύνδεση ανάμεσα στο λυπηρό γεγονός και στο θέμα του φιλμ είναι εμφανής: όση διαχρονικότητα και εάν έχεις επιτύχει μέσα από το έργο σου, είναι αδύνατο να έχεις τον έλεγχο του θανάτου σου. Οι ευρηματικοί αναστοχασμοί του Ταβιάνι πάνω σ’ αυτό προσφέρουν αυθεντικότητα στην ταινία, σε συνδυασμό με τις πιο κωμικές στιγμές που της προσδίδουν γλυκιά σπιρτάδα. Ωστόσο, η απροσδόκητη, εκτός αφηγηματικού πλαισίου τελευταία πράξη, αφιερωμένη στη φάλτσα μεταφορά του "Καρφιού" του Πιραντέλο, υποβαθμίζει το σενάριο στο επίπεδο μιας άγουρης άσκησης ύφους.

Α/Μ, Έγχρ. Ιταλία. 2022. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Λεονόρα Αντίο

Leonora Addio
2
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 90 '
  • Πάολο Ταβιάνι

Μετά το θάνατο του νομπελίστα δραματουργού Λουίτζι Πιραντέλο το 1936, οι προετοιμασίες της κηδείας του, για την οποία είχε δώσει συγκεκριμένες οδηγίες, σκοντάφτουν σε διαδοχικά σουρεαλιστικά εμπόδια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.