Dodo

2

Αλμοδοβαρική δραμεντί με σατιρικό θάρρος και κονωνική ευαισθησία, καρδιά και σκηνοθετικές ιδέες, αλλά όχι κι ένα συμπαγές σενάριο που θα έδενε κόμπο τον παιχνιδιάρικο συνδυασμό τους.

Dodo

Στην πρώτη σόλο σεναριακή προσπάθειά του, μιας και ο Παναγιώτης Ευαγγελίδης συνυπέγραφε όλες τις προηγούμενες ταινίες του, ο Πάνος Κούτρας μένει πιστός στο κινηματογραφικό σύμπαν το οποίο έχει επινοήσει. Αυτό ενός μικροκόσμου από αταίριαστους με την επικρατούσα κοινωνική κανονικότητα χαρακτήρες, οι οποίοι προσπαθούν να συνασπιστούν ενάντια στην απειλητική, αν όχι εχθρική πραγματικότητα που τους περιβάλλει. Στοιχεία αρχαίας τραγωδίας, ψυχαναλυτικές αναφορές (η πατρική αναζήτηση), queer ματιά, αποδομητικό χιούμορ, μελοδραματικές υπερβολές και σουρεαλιστικές πινελιές συνοδεύουν τη διαδρομή ως την επώδυνη "απελευθέρωσή" τους, αφηγηματικό μοτίβο μέσα στο οποίο κινείται με απενοχοποιημένη ελαφρότητα και το "Dodo". Μια αντισυμβατική δραματική κομεντί η οποία έκανε την πρεμιέρα της στο πρόγραμμα "Cannes Premiere" του τελευταίου φεστιβάλ Καννών.

Αυτή τη φορά οι ήρωες του Κούτρα αποτελούν ένα πολυπρόσωπο και εντελώς ανομοιογενές σύνολο, το οποίο συγκεντρώνεται στην έπαυλη μιας γνωστής αθηναϊκής οικογένειας η οποία προσπαθεί να κρύψει πως βρίσκεται στα πρόθυρα οικονομικής καταστροφής. Ο πατέρας είναι επιχειρηματίας και πολιτικός, η μητέρα πρώην τηλεοπτική σταρ και η κόρη ετοιμάζεται να παντρευτεί έναν πλούσιο κληρονόμο για να σώσει την οικογενειακή τιμή. Όλα είναι έτοιμα για την πρόβα της γαμήλιας δεξίωσης λοιπόν, αλλά ένα αθώο απρόοπτο θα γίνει ο καταλύτης μιας σειράς αποκαλυπτικών γεγονότων με ανεξέλεγκτη κορύφωση. Ένα ντόντο, σπάνιο είδος ενδημικού (στον Μαυρίκιο) πτηνού το οποίο εξαφανίστηκε από τον πλανήτη τον 17ο αιώνα, θα κάνει την εμφάνισή του στον κήπο της εν λόγω πολυτελούς αθηναϊκής κατοικίας, διαταράσσοντας κάθε εύθραυστη ισορροπία. Έτσι, από τους οικοδεσπότες και τους καλεσμένους ως τους εργάτες και τους παρείσακτους, όλοι θα έρθουν αντιμέτωποι με τους ανοιχτούς λογαριασμούς τους.

Απλώνοντας το ενδιαφέρον του σε 15 σχεδόν χαρακτήρες, ο Κούτρας δεν ενδιαφέρεται να τους αναλύσει ψυχολογικά όσο να μελετήσει τις μεταξύ τους σχέσεις. Σχέσεις ανθρώπων διαφορετικής ταξικής και κοινωνικής καταγωγής, αντιθέτων πεποιθήσεων και συγκρουομένων συμφερόντων. Αναπαράγοντας με κέφι τα κλισέ της αλμοδοβαρικής κωμωδίας, θα διασχίσει τη σύγχρονη αθηναϊκή ανθρωπογεωγραφία και θα ρίξει σαρκαστικές ματιές στην κωμικοτραγική πραγματικότητά της. Διαθέτει σατιρικό θάρρος και κοινωνική ευαισθησία, καρδιά και δημιουργικές ιδέες, αλλά όχι κι ένα συμπαγές σενάριο που θα έδενε κόμπο τον παιχνιδιάρικο συνδυασμό τους. Αρκετοί πρωταγωνιστές αυτού του τραγικοκωμικού μπερδέματος μένουν εγκλωβισμένοι στο κέλυφος της καρικατούρας, η μεγάλη μελοδραματική αποκάλυψη φυτεύεται με λάθος τάιμινγκ στην πλοκή και το καημένο το ντόντο προκαλεί τελικά πολύ λιγότερο "σαματά" από την υπερβολικά θορυβώδη υποδοχή η οποία του επιφυλάσσεται. Όταν όλη η παρέα συγκεντρώνεται γύρω του, η δραματική κορύφωση του φιλμ χάνει εμφανώς το ρυθμό της, μακρηγορεί και απλοποιεί καταστάσεις, αφήνοντας πίσω μια αμήχανη τελική αίσθηση.

Ελλάδα, Γαλλία. 2022. Διάρκεια: 132΄. Διανομή: TULIP

Περισσότερες πληροφορίες

Dodo

2
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 132 '
  • Πάνος Χ.Κούτρας

Ένα εξαφανισμένο είδος πτηνού θα κάνει την εμφάνισή του στην πολυτελή κατοικία μιας οικογένειας που βρίσκεται στα πρόθυρα της οικονομικής καταστροφής και ετοιμάζεται να παντρέψει την κόρη της με έναν πλούσιο κληρονόμο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.