Εκεί που Ζούμε

2,5

Ιλαροτραγική ακτινογραφία της νεοελληνικής καθημερινότητας από έναν μετρ της κοινωνικής κωμωδίας («Βαλκανιζατέr», «Απ’ τα Κόκκαλα Βγαλμένα»). Δεν αποφεύγει τις γραφικότητες, ξέρει όμως να διαχειρίζεται και τη σάτιρα και το συναίσθημα.

Ekei_pou_zoume

Με λιγοστές δραματικές "παρεκτροπές" ("Απ’ το Χιόνι", "Παρέες"), ο Σωτήρης Γκορίτσας έχει εξελιχθεί σε μετρ της κοινωνικής κωμωδίας ("Βαλκανιζατέr", "Μπραζιλέρο", "Απ’ τα Κόκαλα Βγαλμένα"), επειδή του αρέσει να προσεγγίζει τη νεοελληνική πραγματικότητα με μια γλυκιά ειρωνεία η οποία, χωρίς να απομακρύνεται από τους χαρακτήρες και τα μικρά ή μεγάλα πάθη τους, του επιτρέπει να αναδεικνύει καυστικά το παράλογο που καιροφυλακτεί ακόμα και στις πιο κοινότοπες στιγμές της. Απ’ τα νοσοκομεία κι "Απ’ τα Κόκαλα…", λοιπόν, στα δικαστήρια και σ’ ένα εφιαλτικό 24ωρο του Αντώνη Σπετσιώτη, ενός τριαντάρη δικηγόρου, ο οποίος ξεκινάει την ημέρα των γενεθλίων του με τα παράπονα του σπιτονοικοκύρη του για καθυστερημένα ενοίκια, συνεχίζει με απανωτές αναποδιές σε μια σημαντική δίκη στην Ευελπίδων και παρασύρεται από εντελώς απρόβλεπτες εξελίξεις, περνώντας από αγροικίες στο Χαλκούτσι έως πολυτελείς βίλες στην Αλίαρτο, μέχρι το επόμενο ξημέρωμα.


Η αρχή της ταινίας έχει έναν έντονα χιουμοριστικό τόνο, ο οποίος χρωματίζει ατάκες ("έχει απεργία η ΟΜΛΕ, οι δάσκαλοι, λέει ο κύριος που ξέρει"), παρεξηγήσεις και γραφικούς χαρακτήρες (κορυφαίος όλων ο "Κασπάροφ" του Μάκη Παπαδημητρίου). Η γραφικότητα είναι έτσι κι αλλιώς κάτι που δεν μπορεί να αποφύγει εντελώς το προβλέψιμο όσο και καλογραμμένο σενάριο του Γκορίτσα, το οποίο άλλοτε πετάει σπίθες κι άλλοτε μοιάζει λιγάκι αμήχανο, προδομένο από μια σκηνοθετική βιασύνη. Δεν περιορίζεται πάντως στο να στήσει κωμικά γκαγκ, δίνοντας χρώμα στον νεοελληνικό περίγυρο του Αντώνη, ο οποίος θα αρχίσει σταδιακά να προχωράει από τη φαιδρή στη δραματική πλευρά των καταιγιστικών γεγονότων. Πρώτα ένας αιφνίδιος θάνατος, κατόπιν μια αποκαλυπτική συνάντηση με μια πρώην ερωμένη του και, τέλος, μια περιπετειώδης περιπλάνηση με τον πατέρα του: έναν αφοπλιστικά κινηματογραφικό Στέλιο Μάινα (με αναφορές στο "Βαλκανιζατέr"), ο οποίος προσδίδει συναίσθημα στη γενέθλια οδύσσεια του νεαρού ήρωα προς την καθυστερημένη ενηλικίωση παρόμοια, μα και εντελώς διαφορετική από τη δική του – αυτή της πασοκικής Ελλάδας και του κάθε είδους "συνδυασμού".

Ελλάδα. 2022. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: FEELGOOD

Περισσότερες πληροφορίες

Εκεί που Ζούμε

2,5
  • Δραματική Κωμωδία
  • 2022
  • Διάρκεια: 90 '
  • Σωτήρης Γκορίτσας

Η μέρα των γενεθλίων του νεαρού δικηγόρου Αντώνη Σπετσιώτη ξεκινά με απανωτές αναποδιές από τα δικαστήρια της Ευελπίδων και εξελίσσεται εντελώς απρόβλεπτα μέχρι το επόμενο ξημέρωμα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.