Απόφαση Φυγής

3

Βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάννες για ένα χιτσκοκικό, στιλάτο νεονουάρ το οποίο δοκιμάζει τα όρια του είδους και ένα love story με πικρή επίγευση. Σκηνοθετημένα δεξιοτεχνικά, καρυκευμένα με μαύρο χιούμορ και σινεφίλ αναφορές (από τον «Δεσμώτη του Ιλίγγου» ως το «Βασικό Ένστικτο»).

Apofasi_figis1

Ο Παρκ Τσαν-γουκ ομολογεί πως αποφάσισε να γίνει σκηνοθέτης όταν είδε τον "Δεσμώτη του Ιλίγγου". Η επιρροή του Άλφρεντ Χίτσκοκ στο έργο του, έτσι κι αλλιώς, είναι εύκολα αναγνωρίσιμη, αλλά τώρα είναι η πρώτη φορά που ο Κορεάτης δημιουργός ("Old Boy", "Η Υπηρέτρια") εμπνέεται άμεσα από την αγαπημένη του ταινία, η οποία συνδυάζει αριστοτεχνικά ένα νουάρ θρίλερ και μια ερωτική ιστορία.

Στα χνάρια της, η "Απόφαση Φυγής" ξεκινάει με το θάνατο ενός άντρα που έπεσε από την κορυφή ενός ψηλού βράχου στον οποίο έκανε ορειβασία. Ο σχολαστικός, αφοσιωμένος στη δουλειά του ντετέκτιβ Χάε-τζουν αναλαμβάνει την υπόθεση και μετά την πρώτη συνάντηση με τη σύζυγο του νεκρού, την Κινέζα Σέο-ράε, αρχίζει να τη θεωρεί ύποπτη για φόνο και ταυτόχρονα να την ερωτεύεται. Αν και παντρεμένος, βρίσκει δικαιολογίες για να την παρακολουθεί μέρα και νύχτα, κάτι το οποίο γίνεται τελικά αντιληπτό από την ίδια. Οι δυο τους αρχίζουν να περνούν χρόνο μαζί κι ενώ κάποια στιγμή ο φάκελος της υπόθεσης κλείνει ως αυτοκτονία, ο Χάε-τζουν δεν είναι εντελώς πεπεισμένος πως η Σέο-ράε είναι αθώα.

Ο Παρκ Τσαν-γουκ καλλιεργεί αργά και μεθοδικά ένα διπλό μυστήριο: το τι πραγματικά συνέβη στον νεκρό ορειβάτη και τι στ’ αλήθεια συμβαίνει στο μυαλό του ντετέκτιβ, ο οποίος είναι διχασμένος ανάμεσα στο καθήκον του και την καρδιά του. Όσο περιπλέκεται το πρώτο, το οποίο θα αναζωπυρωθεί με μια – βέβαιη αυτή τη φορά – δολοφονία, τόσο θα βυθίζεται σε μια αναπόδραστη σπείρα και το δεύτερο, φέρνοντας τον Χάε-τζουν στην ίδια ακριβώς θέση με τον Σκότι Φέργκιουσον του "Δεσμώτη του Ιλίγγου". Δυο άντρες στο κέντρο ενός κόσμου όπου οι κοινωνικοί ρόλοι υποβάλλουν τα συναισθήματά τους, δυο άντρες οι οποίοι θα ερωτευτούν την εικόνα μιας γυναίκας κι όχι την αληθινή γυναίκα πίσω από την εικόνα της. Ο Παρκ Τσαν-γουκ υπογραμμίζει αυτήν την αδυναμία επικοινωνίας μεταξύ δυο ερωτευμένων, αλλά και μεταξύ του μυαλού και της καρδιάς ενός άντρα, με σαρκαστικό μαύρο χιούμορ, διαρκή χρήση της τεχνολογίας (iPhones, smart watches και κάθε λογής gadgets ή applications) και τη σύγχυση που δημιουργούν οι διαφορετικές γλώσσες (κορεάτικα και κινέζικα) των ηρώων. Το αριστοτεχνικά στημένο θρίλερ του αντανακλά παραμορφωτικά τις εικόνες του σκληρού ντετέκτιβ, της μοιραίας γυναίκας και της μεθοδολογικής αστυνομικής έρευνας, σκηνοθετημένο με εμπνεύσεις, ιδέες (η χρήση του υγρού στοιχείου, η αντίθεση του βουνού - στην αρχή και της θάλασσας – στο φινάλε), αλλά και μια εξεζητημένη βιρτουοζιτέ που πολλές φορές θυσιάζει το αβίαστο συναίσθημα για χάρη μιας υπερβολικά περίτεχνης κατασκευής η οποία δεν μπορεί να κρύψει τα γρανάζια του μηχανισμού της.

Ν. Κορέα. 2022. Διάρκεια: 138΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Απόφαση Φυγής

Heojil Kyolshim / Decision to Leave
3
  • Θρίλερ
  • 2022
  • Διάρκεια: 138 '
  • Παρκ Τσαν-Γουκ

Ένας Κορεάτης αστυνομικός αναλαμβάνει να ερευνήσει το θάνατο ενός ορειβάτη. Αν και παντρεμένος, ανακρίνοντας την Κινέζα σύζυγο του τελευταίου, την οποία υποψιάζεται για φόνο, αρχίζει να την ερωτεύεται.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.