Μπαραβέντο

3

Η πρώτη ταινία του δημιουργού τού cinema novo είναι μια εικαστικά ενδιαφέρουσα, στρατευμένη όσο και φολκλορική κοινωνική διαμαρτυρία η οποία χρωστά τη γοητεία της στην απελευθερωτική ποίηση των εικόνων της.

Barravento

Πριν τις ταινίες οι οποίες θα τον αναδείξουν ως τον κύριο εκπρόσωπο του λατινοαμερικανικού cinema novo, τη διλογία του "Αντόνιο ντας Μόρτες" και το "Κόσμος σε Μια Έκσταση", ο 23χρονος Γκλάουμπερ Ρόχα υπογράφει το 1962 την πρώτη μεγάλου μήκους του. Αμέσως αναγνωρίζει κανείς στην ιστορία του Φιρμίνο, ενός ευαισθητοποιημένου πολιτικά Βραζιλιάνου που επιστρέφει μετά από χρόνια εξορίας στο φτωχό ψαροχώρι του, τη διάθεση του νεαρού σκηνοθέτη να συνδυάσει την πολιτισμική κληρονομιά της χώρας του με την επαναστατική διάθεση που σάρωνε τα πάντα στις αρχές των 60s.  


Ασυμβίβαστος και μαχητικός, ο Φιρμίνο προσπαθεί να απελευθερώσει τους συγχωριανούς του από το μοιρολατρικό μυστικισμό και τους προτρέπει να εξεγερθούν ενάντια στον ιδιοκτήτη των διχτυών που χρησιμοποιούν για ψάρεμα, σε μια εικαστικά ενδιαφέρουσα, στρατευμένη όσο και φολκλορική κοινωνική διαμαρτυρία η οποία χρωστά τη γοητεία της στην απελευθερωτική ποίηση των εικόνων της. Αυτές, αν και συχνά παρασύρονται από τη μαρξιστική και νεορεαλιστική φιλοδοξία για μια καινούρια "Η Γη Τρέμει", διαθέτουν μια πυρετώδη ένταση κι ένα λυρικό στιλιζάρισμα που τους χαρίζουν συγκινητική διαχρονικότητα.

Α/Μ. Βραζιλία. 1962. Διάρκεια: 78΄. Διανομή: NEW STAR

Περισσότερες πληροφορίες

Μπαραβέντο

Barravento
3
  • Σινεφίλ
  • 1962
  • Διάρκεια: 78 '
  • Γκλάουμπερ Ρόχα

Πολιτικά ευαισθητοποιημένος, ο Φιρμίνο επιστρέφει στην Μπαΐα της Βραζιλίας και στο φτωχό ψαροχώρι του, προσπαθώντας να απελευθερώσει τους συγχωριανούς του από το μοιρολατρικό μυστικισμό, ενώ τους προτρέπει να εξεγερθούν ενάντια στον ιδιοκτήτη των διχτυών που χρησιμοποιούν για ψάρεμα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

5 πολιτικές δολοφονίες που στιγμάτισαν τη μεγάλη οθόνη

Ο κινηματογράφος έχει ουκ ολίγες φορές εμπνευστεί από γεγονότα που σόκαραν την κοινή γνώμη και αυτές οι ταινίες αποδεικνύουν το αντίκτυπό τους.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
18/07/2024

Η Φύση του Έρωτα

Νοσταλγική, απενοχοποιημένα αισθησιακή και ενεργητικά σκηνοθετημένη κομεντί που υποβάλλει με το ζεστό ύφος και τον καταπραϋντικό υπαρξισμό της.

Χάος

Μεγαλειώδες ποιητικό σινεμά, που παίρνει διαστάσεις υπερβατικής λαογραφίας προσφέροντας αποστομωτικές, σπουδαίες στιγμές.

Ομαδική Θεραπεία

Ξέπνοο και θεατρικά στημένο δράμα δωματίου γύρω από τη μάχη των φύλων, που κορυφώνεται με τρόπο απροσδόκητο μεν, τραβηγμένο από τα μαλλιά δε.

Η Σιωπηλή Καμαριέρα

Αβίαστα υποβλητική και απροσδόκητα φορτισμένη ερωτικά απεικόνιση μιας ταξικής πάλης σε τέσσερις τοίχους.

Η Φύλακας των Δράκων

Ημιτελής σε όλα τα επίπεδα περιπέτεια, η οποία δεν εκμεταλλεύεται όσο θα μπορούσε τον πραγματικά ενδιαφέροντα και ξεχωριστό κόσμο της.

Η Θάλασσα Μέσα μου

Βραβείο ξενόγλωσσου Όσκαρ για μια ελαττωματική στη ρίζα της προσέγγιση του δικαιώματος στην αυτοδιάθεση, η οποία ποντάρει στον συναισθηματικό εκβιασμό.