Δεν είναι λίγες οι φορές που το σινεμά έχει εμπνευστεί από τον εαυτό του για να αφηγηθεί μια ιστορία. Άλλοτε με τρυφερότητα όπως στη σπουδαία "Αμερικανική Νύχτα" (Φρανσουά Τριφό) και άλλοτε με διασκεδαστικό χιούμορ όπως στην "Τροπική Καταιγίδα" (Μπεν Στίλερ), οι ταινίες που μιλούν για τον κόσμο του κινηματογράφου συνήθως διασκεδάζουν με τις αποχρώσεις του παραλόγου και τις εκκεντρικές προσωπικότητες που κατοικούν εκεί. Φυσικά, κλειδί πάντα σε αυτά τα φιλμ είναι και η διαχείριση της ανικανοποίητης ματαιοδοξίας και του κόστους της έκθεσης για όσους επιλέγουν να βρίσκονται μπροστά και πίσω από την κάμερα. Πρόκειται για θεματικές που έχει εξερευνήσει στο παρελθόν το ταλαντούχο σκηνοθετικό δίδυμο από την Αργεντινή των Γκαστόν Ντιπράτ και Μαριάνο Κον ("Ο Επιφανής Πολίτης", "Το Αριστούργημά μου"), το οποίο τώρα θέτει τις προβληματικές του στα άδυτα των κινηματογραφικών πλατό.
Ένας ηλικιωμένος δισεκατομμυριούχος συνειδητοποιεί πως παρά τα πλούτη δεν έχει αφήσει τίποτα που να διατηρεί ανεξίτηλο το αποτύπωμά του στον κόσμο. Τότε, περισσότερο παρορμητικά πάρα από δημιουργική ανάγκη, αποφασίζει να στραφεί στην παραγωγή ταινιών και να επενδύσει σε ένα φιλμ που θα κάνει κρότο. Αγοράζει τα δικαιώματα του μυθιστορήματος ενός νομπελίστα, προσλαμβάνει μια επιτυχημένη πλην εκκεντρική σκηνοθέτρια (Πενέλοπε Κρουζ) και τους δύο καλύτερους εν ενεργεία ηθοποιούς. Έναν καταξιωμένο βετεράνο (Όσκαρ Μαρτίνεζ) και έναν γοητευτικό διάσημο σταρ (Αντόνιο Μπαντέρας), δύο άντρες με μεγάλη πείρα, τεράστιο εγωισμό, ασύμβατες νοοτροπίες και εντελώς διαφορετικές σχολές υποκριτικής. Το χάσμα μεταξύ τους σύντομα γίνεται ερεβώδες απειλώντας το μέλλον της φιλόδοξης παραγωγής, η τύχη της οποίας εξαρτάται από τις ειρηνευτικές ικανότητες της σκηνοθέτριας.
Οι Ντιπράτ – Κον υιοθετούν μια μεταμοντέρνα προσέγγιση, με την οποία σχηματοποιούν σαρκαστικά και με μαύρο χιούμορ μια σπουδή πάνω στις παγίδες της αυταρέσκειας και την τοξικότητα του ανταγωνισμού. Καταφέρνουν με χειρουργική ακρίβεια να αναδείξουν τις αντιφάσεις των καταξιωμένων καλλιτεχνών, όταν για παράδειγμα ένας ηθοποιός παίρνει στα σοβαρά τη δουλειά του, αλλά ωχριά στην ιδέα ενός βραβείου, ωστόσο παραμένουν στην επιφάνεια των πραγμάτων. Η σκηνοθεσία του διδύμου μοιάζει να γίνεται εξ αποστάσεως, με περισσότερη σοβαροφάνεια απ’ ό,τι θα ταίριαζε στην περίσταση, ενώ τις φορές που επιχειρούν να ανεβάσουν τα ντεσιμπέλ, οι δραματουργικές επιλογές τους βγάζουν παραφωνίες (όπως στην "ανατροπή" της τελευταίας πράξης). Εκείνο που βασικά προδίδει ως το –εξαιρετικά αργοπορημένο– φινάλε την ταινία είναι πως οι δημιουργοί της δεν δείχνουν να είναι σίγουροι για τη θέση τους. Τελικά είναι η τέχνη μια ακραία εκδοχή ναρκισσισμού ή πίσω από τα προσωπεία υπάρχουν δόσεις αλήθειας; Όποιος μαζέψει την μπάλα από την εξέδρα ας μας πει…
Ισπανία, Αργεντινή. 2021. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM
Περισσότερες πληροφορίες
Επίσημη Συμμετοχή
Ένας ηλικιωμένος δισεκατομμυριούχος προσλαμβάνει μια κορυφαία σκηνοθέτρια και τους καλύτερους εν ενεργεία ηθοποιούς για μια φιλόδοξη και κοστοβόρα παραγωγή, η οποία κινδυνεύει να καταρρεύσει όταν οι πρωταγωνιστές έρχονται σε κόντρα.