Το Μουσικό Δωμάτιο

4

Ένα ελεγειακό παραμύθι για το τέλος μιας εποχής που χάνεται, ένα ηθογράφημα γεμάτο ποιητικές εικόνες λυρισμού αναμειγμένου με μελαγχολία.

to_mousiko_domatio_kritiki

Στο άτυπο διάλειμμα ανάμεσα στο δεύτερο και στο τελευταίο μέρος της τριλογίας του Απού, ο Ινδός auteur Σατγιαζίτ Ράι ολοκλήρωσε μία από τις καλύτερες ταινίες του. Το "Μουσικό Δωμάτιο" τοποθετείται στη Βεγγάλη της δεκαετίας του ’20, όπου ένας έκπτωτος αριστοκράτης αρνείται να συμβιβαστεί με τα νέα δεδομένα και προσπαθεί πεισματικά να διατηρήσει το γόητρο του στάτους του.

Ο κεντρικός ήρωας, ένας άντρας που έχει εμμονή με την εικόνα του, καθώς βρίσκεται περικυκλωμένος από καθρέφτες, εάν δεν κοιτάξει πέρα από την αντανάκλασή του είναι καταδικασμένος στη λήθη. Το τέλος του ανθρώπου και μαζί και μιας ολόκληρης εποχής, αποδίδεται από τον Ράι σαν ένα ελεγειακό παραμύθι, ένα ηθογράφημα γεμάτο ποιητικές εικόνες λυρισμού αναμειγμένου με μελαγχολία, έργο ενός πραγματικού κινηματογραφικού μαέστρου.

Ινδία. 1958. Α/Μ. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: NEW STAR.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Μουσικό Δωμάτιο

Jalsaghar / The Music Room
4
  • Δραματική
  • 1958
  • Διάρκεια: 100 '
  • Σατγιαζίτ Ράι

Στη Βεγγάλη του 1920, ένας έκπτωτος αριστοκράτης που έχει χάσει σχεδόν όλη την περιουσία του, αρνείται να συμβιβαστεί με την πραγματικότητα και επιχειρεί απελπισμένα να γαντζωθεί στην τάξη του, παρά το γεγονός ότι τον περιτριγυρίζουν χρέη και εχθροί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.