Μαϊσάμπελ

3

Αληθινή ιστορία, με 14 υποψηφιότητες για βραβεία Γκόγια, η οποία προσπαθεί να δει με κατανόηση μια διχασμένη βόρεια Ισπανία, προκρίνοντας έναν ψύχραιμο, συμφιλιωτικό λόγο.

Maixabel

Αν και συνεργάζεται συνήθως με τον μόνιμο σεναριογράφο τού Κεν Λόουτς και σύντροφό της Πολ Λάβερτι, με τον οποίο έχουν συνυπογράψει τα "Ακόμα και η Βροχή" (2010), "Η Ελιά" (2016) και "Ο Χορός της Ζωής μου" (2019), η Μαδριλένα Ισιάρ Μπολαΐν διασκευάζει τώρα μια αληθινή ιστορία με τη βοήθεια μόνον της Ίσα Κάμπο. Αφορά την ακτιβίστρια Μαϊσάμπελ Λάσα Ιτουριός και τα τελευταία χρόνια της ένοπλης δράσης της βασκικής αυτονομιστικής οργάνωσης ΕΤΑ στην Ισπανία.


Η ταινία μοιράζει το χρόνο της ανάμεσα στους θύτες και τα θύματα της δολοφονίας του Χουάν Μαρία Χαουρέγκι το 2000, σοσιαλιστή πολιτικού ο οποίος προωθούσε την ιδέα του διαλόγου ανάμεσα στους αυτονομιστές και την εθνική κυβέρνηση. Παρακολουθώντας εν τάχει την εκτέλεσή του από τρία μέλη της ΕΤΑ, φτάνουμε στην ανάληψη της θέσης της προέδρου στην Επιτροπή Αφύπνισης για τα Θύματα της Τρομοκρατίας από τη Μαϊσάμπελ Λάσα, σύζυγο του Χαουρέγκι που μόλις έχει γίνει γιαγιά. Έχουν περάσει λοιπόν δέκα χρόνια και η πορεία σύγκλισης δυο πολιτικά αντίθετων πόλων ξεκινά. Οι φυλακισμένοι εκτελεστές Ιμπόν Ετσεσαρέτα και Λουίς Καράσκο αρχίζουν να αποστασιοποιούνται όλο και περισσότερο από τον αδιάλλακτο πυρήνα της ΕΤΑ, η ιδέα να συναντήσουν τους συγγενείς των θυμάτων τους για να ζητήσουν προσωπικά συγνώμη ωριμάζει, αλλά τα εμφύλια τραύματα είναι ακόμα ανοιχτά και οι οξύτατες αντιρρήσεις αμφίπλευρες.


Ο λόγος της Μπολαΐν, ταυτισμένος με αυτόν της Λάσα, είναι συμφιλιωτικός, αλλά όχι απλοϊκός ή ουμανιστικά διδακτικός. Η ματιά της πέφτει με κατανόηση στην ανθρώπινη ψυχολογία της "άλλης πλευράς", η οποία την ενδιαφέρει πιο πολύ από τις (αδιέξοδες όπως αποδείχτηκε) πολιτικές επιλογές της, και ξέρει να οδηγεί με στιβαρό βηματισμό το δράμα της, εμποδίζοντάς το να παραστρατήσει προς το μελό. Το δε υποδειγματικό καστ προσθέτει αξιοπιστία σε χαρακτήρες χωρίς μεγάλη ευελιξία (μετανοημένοι θύτες - μεγαλόψυχα θύματα), χαρίζοντας στην ταινία 14 υποψηφιότητες για βραβεία Γκόγια – τελικά απέσπασε τρία βραβεία για τις ερμηνείες των Μπλάνκα Πορτίγιο, Ούρκο Ολοσάμπαλ και Μαρία Σερεσουέλα.

Ισπανία. 2021. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

Μαϊσάμπελ

Maixabel
3
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 115 '
  • Ισιάρ Μπολαΐν

Το 2010, δυο φυλακισμένοι Βάσκοι αυτονομιστές αρχίζουν να αποστασιοποιούνται όλο και περισσότερο από την αδιάλλακτη ΕΤΑ, σκεπτόμενοι να συναντήσουν τους συγγενείς των θυμάτων τους για να ζητήσουν προσωπικά συγνώμη. Αλλά τα εμφύλια τραύματα είναι ακόμα ανοιχτά και οι οξύτατες αντιρρήσεις αμφίπλευρες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

5 πολιτικές δολοφονίες που στιγμάτισαν τη μεγάλη οθόνη

Ο κινηματογράφος έχει ουκ ολίγες φορές εμπνευστεί από γεγονότα που σόκαραν την κοινή γνώμη και αυτές οι ταινίες αποδεικνύουν το αντίκτυπό τους.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
18/07/2024

Η Φύση του Έρωτα

Νοσταλγική, απενοχοποιημένα αισθησιακή και ενεργητικά σκηνοθετημένη κομεντί που υποβάλλει με το ζεστό ύφος και τον καταπραϋντικό υπαρξισμό της.

Χάος

Μεγαλειώδες ποιητικό σινεμά, που παίρνει διαστάσεις υπερβατικής λαογραφίας προσφέροντας αποστομωτικές, σπουδαίες στιγμές.

Ομαδική Θεραπεία

Ξέπνοο και θεατρικά στημένο δράμα δωματίου γύρω από τη μάχη των φύλων, που κορυφώνεται με τρόπο απροσδόκητο μεν, τραβηγμένο από τα μαλλιά δε.

Η Σιωπηλή Καμαριέρα

Αβίαστα υποβλητική και απροσδόκητα φορτισμένη ερωτικά απεικόνιση μιας ταξικής πάλης σε τέσσερις τοίχους.

Η Φύλακας των Δράκων

Ημιτελής σε όλα τα επίπεδα περιπέτεια, η οποία δεν εκμεταλλεύεται όσο θα μπορούσε τον πραγματικά ενδιαφέροντα και ξεχωριστό κόσμο της.

Η Θάλασσα Μέσα μου

Βραβείο ξενόγλωσσου Όσκαρ για μια ελαττωματική στη ρίζα της προσέγγιση του δικαιώματος στην αυτοδιάθεση, η οποία ποντάρει στον συναισθηματικό εκβιασμό.