Βαγόνι Αριθμός 6

3

Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στις Κάννες και υποψηφιότητα ξενόγλωσσης Χρυσής Σφαίρας για μια παγωμένη στην όψη, μα ζεστή στην καρδιά σινε-διαδρομή σε αναζήτηση της ανθρώπινης επαφής.

Vagoni_arithmos_6

Κάθε μέρα μοιάζει να εφευρίσκεται κι ένας καινούργιος, συναρπαστικός τρόπος για να κρατά τους ανθρώπους μπροστά σε μια οθόνη ή απασχολημένους σε μια μοναχική δραστηριότητα. Ακόμα και πριν την εποχή των κινητών και του ίντερνετ, όμως, η έλλειψη της άμεσης ανθρώπινης επικοινωνίας ολοένα και μεγάλωνε στην καρδιά του δυτικού κόσμου, αποτελώντας ένα από τα πιο επίκαιρα θέματα του μεταπολεμικού σινεμά. Ο 43χρονος Φινλανδός Γιούχο Κουοσμάνεν έχει τον δικό του τρόπο να συνεχίζει μια αντονιονική στον πυρήνα της προβληματική, αναζητώντας τις απρόβλεπτες διαδρομές μιας ρομαντικής συνάντησης (φιλίας ή έρωτα) με φόντο το παγωμένο τοπίο του ευρωπαϊκού Βορρά.   


Έτσι, στη μεσαίου μήκους του "The Painting Sellers" (2010) τρεις ταξιδιώτες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τον θυμωμένο χριστουγεννιάτικο καιρό, στη βασισμένη σε αληθινά γεγονότα "Πιο Ευτυχισμένη Μέρα στη Ζωή του Όλλι Μάκι" (2016) ένας μποξέρ, πιεσμένος από τα media και τους σπόνσορες, ερωτεύεται λίγες μέρες πριν τον αγώνα της ζωής του και στο "Βαγόνι Αριθμός 6" δυο αταίριαστοι χαρακτήρες αναγκάζονται να συνυπάρξουν κάτω από τις πιο αντίξοες ψυχολογικά συνθήκες. Όλοι τους θα αναθεωρήσουν τις προτεραιότητές τους, αναβαθμίζοντας αξίες που μοιάζουν να έχουν χαθεί σ’ έναν κόσμο που αποχαιρετά την αθωότητά του. Στην τελευταία, γυρισμένη σε φιλμ ταινία του Κουοσμάνεν αυτό αντανακλάται σε μια πραγματικότητα όπου υπάρχουν μόνο γουόκμαν και βιντεοκάμερες, αλλά πάντα περισσεύει χώρος για μια πληγωμένη καρδιά. Όπως αυτή της Λάουρα, Φινλανδής φοιτήτριας αρχαιολογίας στη Μόσχα, που "αναγκάζεται" να κάνει μόνη της μια διαδρομή δύο χιλιάδων χιλιομέτρων, μέχρι το αρκτικό λιμάνι του Μούρμανσκ και τα περίφημα πετρογλυφικά του, συνειδητοποιώντας πως η ερωτική της σχέση με την οποία σχεδίαζαν το ταξίδι θέλει στην πραγματικότητα να την ξεφορτωθεί. Συντετριμμένη, διαπιστώνει επιπλέον ότι πρέπει να μοιραστεί το κουπέ του τρένου με έναν μεθυσμένο Ρώσο μεταλλωρύχο.


Από τη μια μεριά η ακίνητη, απέραντη και ψυχρή φύση κι από την άλλη μια παλλόμενη με αισθήματα καρδιά. Στο τέλος της διαδρομής ένα ιστορικό εύρημα χιλιάδων χρόνων και ως εκεί ατέλειωτες ώρες γεμάτες παρεξηγήσεις, εντάσεις και απογοητεύσεις. Μεθοδικά και αβίαστα, με χιούμορ και διακριτική υπογράμμιση του περάσματος του χρόνου, ο Κουοσμάνεν φέρνει σε αντιπαράθεση το αιώνιο με το καθημερινό, το ιστορικά σπουδαίο με το κοινότοπα ανθρώπινο, αναδεικνύει την αξία της στιγμής και φέρνει στην επιφάνεια απωθημένα –από ανασφάλεια, αλλοτρίωση ή κοινωνική προκατάληψη– πάθη. Ωδή στην απρόβλεπτη γοητεία του εφήμερου, το "Βαγόνι Αριθμός 6" είναι ένα πρωτότυπο και ανοιχτόκαρδο… rail movie, που απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στις Κάννες και υποψηφιότητες για ξενόγλωσση Χρυσή Σφαίρα και τρία Ευρωπαϊκά Βραβεία (καλύτερης ταινίας, αντρικής και γυναικείας ερμηνείας).

Φινλανδία, Ρωσία, Γερμανία. 2021. Διάρκεια: 107΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART

Περισσότερες πληροφορίες

Βαγόνι Αριθμός 6

Hytti Νro 6 / Compartment Number 6
3
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 107 '
  • Γιούχο Κουοσμάνεν

Σε ερωτική απογοήτευση, μια Φινλανδή που σπουδάζει αρχαιολογία στη Μόσχα ξεκινά ένα μακρύ ταξίδι με το τρένο προς το Μούρμανσκ και τα περίφημα πετρογλυφικά του, αναγκασμένη να μοιραστεί το κουπέ της με έναν μεθυσμένο μεταλλωρύχο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.