Βρώμικος Παράδεισος

3,5

Μια παραληρηματική και σεξουαλικά φορτισμένη ιστορία ενηλικίωσης, η οποία επιβεβαιώνει πως ο Μπερτράν Μαντικό βρίσκεται μεταξύ των πλέον αυθεντικών εν ενεργεία κινηματογραφικών δημιουργών.

vromikos_paradeisos1

Σε μια εποχή που η ρηξικέλευθη κινηματογραφική ματιά σπανίζει, το σινεμά του εικονοκλάστη Μπερτράν Μαντικό ξεχωρίζει από μακριά. Οι ταινίες του Γάλλου σκηνοθέτη, περίπου 20 εξπρεσιονιστικές μικρού μήκους και ένα μεγάλου μήκους κομψοτέχνημα ("Τα Άγρια Αγόρια"), κεντρίζουν την προσοχή πρωτίστως εξαιτίας των ψυχεδελικών εικόνων τους. Ωστόσο, εκείνο που ουσιαστικά καταφέρνουν είναι να επαναφέρουν στο προσκήνιο ενδυναμωμένες δύο από τις γοητευτικότερες ιδιότητες του σινεμά: τη δημιουργία αυθύπαρκτων πρωτόγνωρων κόσμων και την αφήγηση νέων μύθων.

Στον "Βρώμικο Παράδεισο" η ανθρωπότητα έχει σχεδόν εξαλειφθεί. Τα εναπομείναντα μέλη της έχουν αποικήσει έναν άλλο πλανήτη, όπου όμως όλα τα αρσενικά έχουν πεθάνει και οι θηλυκότητες έχουν οργανωθεί κάτω από ένα ιδιότυπο μοντέλο μητριαρχίας. Εκεί, λοιπόν, όταν μια νεαρή κοπέλα άθελά της απελευθερώνει μια αιχμάλωτη δολοφόνο, για να αποφύγει τη σύλληψη υποχρεώνεται να εντοπίσει και να εξουδετερώσει το φυγά, με τη βοήθεια της (κομμώτριας!) μητέρας της. Αλλά η περιπέτειά τους περιπλέκεται όταν η δολοφόνος προσφέρει στην κοπέλα τρεις ευχές ως αντάλλαγμα για την ελευθερία της.

vromikos_paradeisos1

Ως μία υπερρεαλιστική ιστορία ενηλικίωσης, ειπωμένη ταυτόχρονα με όρους παραμυθιού, γουέστερν και acid sci-fi, η ταινία του Μαντικό εξερευνά ανήσυχα, όπως και στα "Άγρια Αγόρια", τις πολυπλοκότητες της υποκειμενικής ταυτότητας τη στιγμή που εκείνη είναι υπό διαμόρφωση. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της, ακόμα μία σταθερά στο έργο του Γάλλου, η ηρωίδα βιώνει εμπειρίες οι οποίες "ρυθμίζουν" ξανά και ξανά την ψυχοσύνθεσή της· από τους ηθικούς κώδικες που την ορίζουν μέχρι τις σεξουαλικές ορμές που τη φορτίζουν, πάντα με έμφαση στη ρευστότητα – είτε εκείνη αφορά το φύλο είτε τις ενδότερες προσωπικές επιθυμίες.

Όλα αυτά χωρίς ίχνος σοβαροφάνειας, αλλά αντιθέτως με μια παιγνιώδη ερωτική διάθεση, η οποία εκδηλώνεται μέσω του διάσπαρτου χιούμορ και της χειροπιαστά υγρής ατμόσφαιρας της ταινίας που, με τη σειρά της, συμπεριφέρεται σαν ένας πληθωρικός ζωντανός οργανισμός. Το φιλμ αδικείται εν μέρει από την υπερβολή της αφήγησης, παραμένει ωστόσο ένα ονειρώδες, επικών διαστάσεων τριπ σε έναν ακαταμάχητο κόσμο.

Γαλλία. 2021. Διάρκεια: 130΄. Διανομή: CAROUSEL FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Βρώμικος Παράδεισος

Paradis Sale / After Blue
3,5
  • Σινεφίλ
  • 2021
  • Διάρκεια: 130 '
  • Μπερτράν Μαντικό

Σε ένα μακρινό πλανήτη όπου ζουν αποκλειστικά γυναίκες υπό ένα ιδιότυπο μητριαρχικό καθεστώς, μια νεαρή κοπέλα αναγκάζεται να εντοπίσει και να εξουδετερώσει με τη βοήθεια της μητέρας της μια δολοφόνο που απελευθέρωσε άθελά της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.