Men

1

Ατμοσφαιρικό θρίλερ που ξεκινά υποβλητικά, θυμίζοντας τους «Εφιάλτες» του Ρόμπερτ Άλτμαν, μεταλλάσσεται όμως άκομψα σε μια υστερική ψυχαναλυτική αλληγορία αλά «μητέρα!» του Ντάρεν Αρονόφσκι.

Men

Συγγραφέας ο οποίος γνώρισε επιτυχία με την "Παραλία", ο Άλεξ Γκάρλαντ δεν συμμετείχε στη σεναριακή διασκευή του μυθιστορήματός του, αλλά γνωρίστηκε μέσω αυτής με το σκηνοθέτη Ντάνι Μπόιλ, για τον οποίο έγραψε τα δύο πρώτα σενάριά του ("28 Μέρες Μετά", "Sunshine"). Πιστός στην επιστημονική φαντασία, συνέχισε με τα "Μη μ’ Αφήσεις Ποτέ" και "Dredd", ώσπου κάθισε στη σκηνοθετική καρέκλα, εντυπωσιάζοντας με το "Από Μηχανής" (2015). Το εξαιρετικά φιλόδοξο, μα αποτυχημένο "Annihilation" (2018) ανακύκλωσε κάποιες από τις σταθερές θεματικές του –τα όρια της ανθρώπινης συνείδησης, το τίμημα της τεχνολογικής εξέλιξης, οι ελεύθερες ή προκαθορισμένες επιλογές μας, η αντιπαράθεση των δύο φύλων– τις οποίες συναντάμε ξανά στο "Men", που έκανε πρεμιέρα στο "Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών" του Φεστιβάλ Κανών.


Όπως και στο "Annihilation", πρωταγωνίστρια είναι μια νεαρή γυναίκα, η οποία έχει βιώσει μια τραυματική απώλεια. Αμέσως μετά, η πρώτη έφυγε για μια αποστολή στο Διάστημα, ενώ η Χάρπερ αποσύρεται για λίγες εβδομάδες σε μια απομονωμένη έπαυλη στην αγγλική εξοχή. Σε μια βόλτα της στο δάσος βλέπει από μακριά έναν γυμνό άντρα που την παρακολουθεί, ενώ διαπιστώνει πως οι κάτοικοι του χωριού τής συμπεριφέρονται ολοένα πιο παράξενα.


Καθώς ο Γκάρλαντ παγιδεύει την ηρωίδα του όλο και βαθύτερα σ’ έναν υπαρξιακό εφιάλτη, το ατμοσφαιρικό θρίλερ του ξεκινά υποβλητικά, θυμίζοντας τους "Εφιάλτες" του Ρόμπερτ Άλτμαν, μεταλλάσσεται όμως άκομψα σε μια υστερική ψυχαναλυτική αλληγορία αλά "μητέρα!" του Ντάρεν Αρονόφσκι. Ό,τι αρχικά υπονοείται, από ένα σημείο και μετά εισβάλλει θορυβωδώς στο κάδρο, με τους χοντροκομμένους συμβολισμούς –τοξική αρρενωπότητα, κοινωνική βία, ευνουχιστική ηθική– να καταστρέφουν κάθε αίσθηση αμφιβολίας, μέτρου και κομψότητας.

Μ. Βρετανία. 2022. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: TANWEER

Περισσότερες πληροφορίες

Men

1
  • Τρόμου
  • 2022
  • Διάρκεια: 100 '
  • Άλεξ Γκάρλαντ

Ύστερα από μια προσωπική τραγωδία, η Χάρπερ αποσύρεται για λίγες εβδομάδες στην αγγλική εξοχή και σε μια απομονωμένη έπαυλη. Εκεί νιώθει ότι κάποιος την παρακολουθεί, ενώ οι κάτοικοι του χωριού τής συμπεριφέρονται ολοένα πιο παράξενα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.