"18"

2,5

Μοντέρνο κοινωνικό δράμα, η ντοκιμαντερίστικη ζωντάνια, η πολιτική τόλμη και η φρεσκάδα του οποίου ξεπερνούν τις όποιες σχηματικές αφέλειες.

18

Μιας και το σύγχρονο ελληνικό σινεμά τροφοδοτείται κυρίως, για πολλούς και διαφόρους λόγους, από κοινωνικά ή ψυχολογικά δράματα και όχι ταινίες είδους, η καθημερινότητα της κρίσης δεν το έχει αφήσει ασυγκίνητο. Άλλοτε με ευθύ κι άλλοτε με weird τρόπο την έχει αποτυπώσει πολλαπλά στην οθόνη, με τον Βασίλη Δούβλη (του αγροτικού δράματος "Η Επιστροφή" και του ντοκιμαντέρ "Στοργή στο Λαό") να επιχειρεί τώρα να την προσεγγίσει μέσα από τα μάτια της νέας γενιάς των υποβαθμισμένων αθηναϊκών προαστίων. Ένα ριψοκίνδυνο εγχείρημα, μιας και η ματιά ενός συμμετέχοντος άμεσα σ’ αυτή την πραγματικότητα, ενός μαθητή, φοιτητή ή νεαρού εργαζόμενου που τη ζει, είναι διαφορετική –και φαίνεται– από κάποιου που την πλησιάζει προσπαθώντας να την καταλάβει.


Το "18", ο τίτλος του οποίου παραπέμπει στο ηλιακό σύνορο της ωριμότητας και ταυτόχρονα στο ναζιστικό σύνθημα [1=Α(dolf), 8=H(itler)], ακολουθεί την καθημερινότητα μιας παρέας μαθητών λυκείου στο Πέραμα, παγιδευμένης ανάμεσα στην οικονομική κρίση, τα οικογενειακά προβλήματα και την ανεξέλεγκτη ρατσιστική βία. Εστιάζει σε δυο απ’ αυτούς, τον ευαίσθητο Μιχάλη και τον αποπροσανατολισμένο Στέλιο, όπως και στον άνεργο αρχηγό μιας "φασιστικής" ομάδας, περιγράφοντας με ντοκιμαντερίστικη ζωντάνια τα πολλαπλά αδιέξοδά τους. Χωρίς να αποφεύγει εντελώς τις σχηματικές αφέλειες, ο υποψήφιος για τη σκηνοθεσία του στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Βασίλης Δούβλης ξεφεύγει δεξιοτεχνικά από τις περισσότερες παγίδες του διδακτισμού και τις ευκολίες μιας βαρύγδουπης κοινωνιολογικής καταγγελίας (ευρηματική η σινεφίλ περιγραφή της ναζιστικής ωραιοπάθειας). Προσπαθεί να ελιχθεί ανάμεσα στις αντιφάσεις της εποχής και των χαρακτήρων, διατηρεί μια πολιτικά τολμηρή ματιά που ενσωματώνεται δεξιοτεχνικά στο σενάριο, όπως και η ιδέα της πανδημίας, και κερδίζει το στοίχημα χάρη στη φρεσκάδα των νεαρών πρωταγωνιστών του – εδώ το κάστινγκ είναι πράγματι η μισή σκηνοθεσία. Στην πιο κρίσιμη στιγμή, τέλος, επιλέγει ένα φινάλε απόλυτα ταιριαστό με τη δραματική βαρύτητα της πλοκής, χωρίς να προδώσει την αφηγηματική αληθοφάνειά της ή να προσπαθήσει να μιμηθεί τα "Μαθήματα Αμερικανικής Ιστορίας".

Ελλάδα. 2021. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: FEELGOOD

Περισσότερες πληροφορίες

18

2,5
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 95 '
  • Βασίλης Δούβλης

Η καθημερινότητα μιας ομάδας μαθητών λυκείου στο Πέραμα, παγιδευμένης ανάμεσα στην οικονομική κρίση, τα οικογενειακά προβλήματα και την ανεξέλεγκτη ρατσιστική βία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Repertory: Η νέα εταιρία που επαναφέρει το κλασικό Χόλιγουντ στη μεγάλη οθόνη

Παλιό, καλό, ψυχαγωγικό σινεμά υπόσχεται να παρουσιάσει με τις επανεκδόσεις του το νέο γραφείο διανομής που λανσάρεται επίσημα την 1η Αυγούστου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
15/07/2024

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 18/11

Σον Πεν, Ντακότα Τζόνσον κι ένας Χαβιέ Μπαρδέμ από τα παλιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Στο 3ο Evia Film Project τσίπουρο, μεζές και σινεμά έγιναν ένα λαχταριστό πιάτο

Για τρίτη χρονιά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ταξίδεψε σε Αιδηψό, Λίμνη και Αγία Άννα για μια ακόμα υβριδική διοργάνωση που συνεχίζει να εξελίσσεται.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (11-17/7)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Η Σέλεϊ Ντουβάλ ήταν μια ηθοποιός είδωλο

Μια από τις καλύτερες ηθοποιούς του αμερικάνικου σινεμά πέθανε σε ηλικία 75 ετών.

Πού θα απολαύσω θερινό σινεμά σε ειδική τιμή με το Αθηνόραμα club;

Τα μέλη του Αθηνόραμα Club έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε τις αγαπημένες σας ταινίες μόνο με 5€ το εισιτήριο ή 2 άτομα με 1 εισιτήριο. Δείτε παρακάτω ποιες είναι οι συνεργαζόμενες αίθουσες, γίνετε μέλη και απολαύστε έξυπνα και οικονομικά ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η Αθήνα.

Ο Μπραντ Πιτ οδηγός φόρμουλας στο teaser του "F1"

Δείτε το διάσημο ηθοποιό να μεταμορφώνεται σε πιλότο αγώνων για τις ανάγκες της νέας ταινίας του Τζόζεφ Κοζίνσκι.