Full Time

3

Μια σαρωτική Λορ Καλαμί παίρνει στους ώμους της ένα φρενήρες κοινωνικό θρίλερ, ο καταιγιστικός ρυθμός του οποίου δεν μειώνει στο ελάχιστο την πολιτική ευαισθησία του.

Full_time

Στα 47 της χρόνια, η Λορ Καλαμί ("Οι Αγώνες μας", "Sex & Ψυχανάλυση", "Μόνο Αυτοί Είδαν το Δολοφόνο") έχει εξελιχθεί αθόρυβα σε μια από τις δυναμικότερες ερμηνεύτριες του σύγχρονου γαλλικού σινεμά, αποσπώντας τέσσερις υποψηφιότητες για βραβείο Σεζάρ την τελευταία εξαετία. Τελικά το κέρδισε πέρσι με την κωμωδία "Ο Γάιδαρος, ο Εραστής μου κι Εγώ", ενώ εντυπωσιακή ήταν και η παρουσία της στην επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά "Πάρε τον μάνατζέρ μου".


Η Καλαμί διαθέτει ακαταμάχητη κωμική φινέτσα, στο "Full Time", όμως, αποδεικνύει και το δραματικό εύρος της αποσπώντας το βραβείο ερμηνείας στο τμήμα "Ορίζοντες" του φεστιβάλ Βενετίας ως Ζιλί Ρουά. Μια χωρισμένη μητέρα δυο μικρών παιδιών, η οποία έχει επιλέξει να μένει έξω από τα όρια του Παρισιού, αν και δουλεύει ως καθαρίστρια ενός πολυτελούς ξενοδοχείου στο κέντρο του. Η καθημερινή διαδρομή της ως εκεί, όπως και η επιστροφή στο σπίτι, μοιάζει με μικρή οδύσσεια, η οποία αρχίζει να γίνεται αφόρητη λόγω των απανωτών απεργιών στα μέσα μαζικής μεταφοράς και των συνεχών ταραχών (οι διαμαρτυρίες των "κίτρινων γιλέκων") οι οποίες συγκλονίζουν τη γαλλική πρωτεύουσα. Αν και σε δεινή οικονομική θέση, εκείνη κάνει υπομονή αναμένοντας την ευκαιρία για μια καλύτερη δουλειά λόγω σπουδών και προϋπηρεσίας σε τμήμα εταιρικού μάρκετινγκ. Αλλά όταν φτάνει η στιγμή να την καλέσουν στο πολυπόθητο επαγγελματικό ραντεβού, η παρισινή πραγματικότητα θα μετατρέψει την έγκαιρη πραγματοποίησή του σε ζωντανό εφιάλτη.


Η δεύτερη ταινία του Ερίκ Γκραβέλ μετά τη δραμεντί "Crash Test Aglaé" (2017) πατάει σε ένα γραμμένο από τον ίδιο σενάριο, το οποίο περιγράφει την καθημερινότητα της σύγχρονης εργαζόμενης Γαλλίδας με ευαισθησία και ακρίβεια που θυμίζει δράμα του Κεν Λόουτς. Κάθε προσωπικό δίλημμα ή ψυχολογικό πρόβλημά της Ζιλί συνδέεται εμμέσως, αλλά εύστοχα και σαφέστατα, με την οικογενειακή, εργασιακή και πολιτική πραγματικότητα γύρω της, την οποία κατοικούν τρισδιάστατοι κινηματογραφικοί χαρακτήρες. Οι μελοδραματικές συμπτώσεις κι ευκολίες είναι ελάχιστες, με την πλοκή να μένει επικεντρωμένη σε μια ηρωίδα σε διαρκή κίνηση, η οποία τρέχει ασταμάτητα προς το… κενό. Αυτήν τη σύγχρονη αστική αλήθεια αποτυπώνουν εξαιρετικά μια σκηνοθεσία με σπασμένα φρένα και ένα πυρετικό μοντάζ, τα οποία προσδίδουν στα απελπισμένα σπριντ της Ζιλί την ένταση ενός καλοκουρδισμένου θρίλερ. Κι ενώ είναι στιγμές που το σασπένς κόβει την ανάσα, το παραδομένο στο χάος Παρίσι (ποτέ σε γενικά πλάνα) μοιάζει με μετα-αποκαλυπτική μητρόπολη δυστοπικού sci-fi. Παρά την ντοκιμαντερίστικης αυθεντικότητας περιγραφή ενός υπό κατάρρευση κόσμου, όμως, ο Γκραβέλ παραμένει τελικά –ίσως υπερβολικά– αισιόδοξος και βαθιά ουμανιστής, ιδιότητες που χάρισαν στην ταινία του το βραβείο κοινού στο πρόσφατο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Αθήνας.

Γαλλία. 2021. Διάρκεια: 88΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Full Time

A Plein Temps
3
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 88 '
  • Ερίκ Γκραβέλ

Η Ζιλί, χωρισμένη μητέρα δύο μικρών παιδιών, ζει έξω από το Παρίσι, ταξιδεύει όμως κάθε πρωί ως το κέντρο του όπου δουλεύει ως καθαρίστρια σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο. Οι απανωτές απεργίες κάνουν τη διαδρομή της ολοένα δυσκολότερη, φέρνοντάς τη στα όρια της απόγνωσης όταν πρέπει να προλάβει μια συνέντευξη για τη δουλειά που πάντα ήθελε.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.