"X"

3

Slasher movie με παλιομοδίτικο στήσιμο αλλά μοντέρνες ιδέες, το οποίο χειρίζεται με γενναιόδωρο gore και απενοχοποιημένο χιούμορ πολιτικές, ψυχαναλυτικές και σινεφίλ («Ο Σχιζοφρενής Δολοφόνος με το Πριόνι») αναφορές.

X

Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, τα πορνό και οι ταινίες τρόμου συνέχιζαν να γεμίζουν τις (κακόφημες) σκοτεινές αίθουσες, καλλιτεχνικά αποπαίδια, αλλά περήφανα δείγματα μιας κινηματογραφικής βιομηχανίας η οποία ανθούσε στη σκιά των χολιγουντιανών υπερπαραγωγών. Έτσι, έξι φίλοι που θέλουν να γίνουν μέλη της ξεκινούν το 1979 για μια απομονωμένη αγροικία στο Τέξας, θέλοντας να γυρίσουν με την ησυχία τους σε ένα σαββατοκύριακο ένα βουκολικό hard core με… σκηνοθετικές ανησυχίες. Πρωταγωνιστές ο Αφροαμερικανός και βετεράνος του Βιετνάμ Τζάκσον με τη στρίπερ Μπόμπι-Λιν και τη νεαρή, ανερχόμενη Μαξίν. Μαζί τους ο παραγωγός Γουέιν, ο auteur Αρ Τζέι και η ηχολήπτρια Λορέιν. Στην αγροικία, δίπλα στο ξύλινο σπίτι όπου θα καταλύσει η παραγωγή, κατοικεί ένα ηλικιωμένο ζευγάρι, το οποίο αρχικά μοιάζει παράξενο, αλλά άκακο. Δεν γνωρίζει φυσικά τις αληθινές προθέσεις των σινεφίλ επισκεπτών, τις οποίες, όταν ανακαλύπτει, αντιδρά με ελάχιστα φιλόξενη διάθεση.


Άνισος, αλλά ενδιαφέρων σεναριογράφος και σκηνοθέτης ταινιών τρόμου ("Cabin Fever 2: Spring Fever", "The Innkeepers", "The Sacrament"), με το "The House of the Devil" (2009) να ξεχωρίζει, ο Τι Ουέστ αναφέρεται σταθερά στα αιματοβαμμένα 70s. Η εποχή, η εικονογραφία, ακόμα και η σκηνοθετική τεχνική του παραπέμπουν στα horror movies με τα οποία ενηλικιώθηκε, με το "X" να ξεπηδά ολοζώντανο από τον βαθύ αμερικανικό Νότο που γέννησε τον "Σχιζοφρενή Δολοφόνο με το Πριόνι". Από την αντικοινωνική απομόνωση, τις συντηρητικές αρχές (η τηλεόραση είναι συντονισμένη στο κανάλι ενός τηλε-ευαγγελιστή), τη σκιά του Βιετνάμ και τη σεξουαλική καταπίεση, απ’ όλα αυτά που ο Τομπ Χούπερ μετέτρεψε σε αναπόδραστο εφιάλτη και ο Ουέστ ξαναφέρνει στην οθόνη με μεταμοντέρνο σεβασμό. Διατηρώντας δηλαδή από τη μια όλη την ατμόσφαιρα, τα αφηγηματικά τρικ και τα κλισέ που χαρακτηρίζουν ένα κλασικό slasher movie, εμπλουτίζοντάς το, όμως, με διακριτικά αποδομητικά σχόλια, ειρωνικό χιούμορ και μοντέρνες προβληματικές.


Το "Χ" μας βάζει άμεσα και ανησυχητικά στο κλίμα, ξεκινώντας από το τέλος και την επίσκεψη ενός σερίφη στον τόπο μιας αποτρόπαιης σφαγής με ανυπολόγιστα ακόμα θύματα (η τεξανή αγροικία). Επιστρέφει αμέσως στην αρχή και σ’ ένα κωμικό ύφος το οποίο επιτείνει αντιστικτικά το σασπένς, για να προχωρήσει βήμα βήμα προς ένα gore ξεφάντωμα όπου ο Μπράιαν ντε Πάλμα συναντά τους Μάριο Μπάβα και Γουές Κρέιβεν. Ταυτόχρονα, ένα μετα-σχόλιο πάνω στη σχέση σεξ και θανάτου αναπτύσσεται παράλληλα με την ευφάνταστη συσσώρευση πτωμάτων, η #MeToo ατζέντα κάνει ένα χαλαρό, αβίαστο… πέρασμα και μια post credit σκηνή μάς προετοιμάζει για το πρίκουελ και το παρελθόν της "Pearl" (της φονικής γιαγιάς) από το 1918.

ΗΠΑ. 2022. Διάρκεια: 105΄. Διανομή: TANWEER

Περισσότερες πληροφορίες

X

3
  • Τρόμου
  • 2022
  • Διάρκεια: 105 '
  • Τι Ουέστ

Το 1979, μια παρέα νεαρών φτάνει σε μια απομονωμένη αγροικία του Τέξας για να γυρίσει μια ταινία πορνό. Όταν όμως οι ηλικιωμένοι οικοδεσπότες της ανακαλύπτουν τα σχέδια των επισκεπτών τους, ξεκινά μια σειρά από θανάσιμες εκπλήξεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.