Φυσικό Φως

3,5

Αργυρή Άρκτος σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Βερολίνου για ένα υποβλητικό πολεμικό δράμα, το οποίο αντιπαραθέτει τη σιωπηλή φυσική ομορφιά στα ταραγμένα σκοτάδια της ανθρώπινης ψυχής.

Fysiko_fos1

Η παράδοση του πρόσφατα αναγεννημένου ουγγρικού σινεμά κι εκείνη του ντοκιμαντέρ, στο οποίο Ντένες Νάγκι έχει εντρυφήσει χρόνια, συναντιούνται σε ένα υποβλητικό πολεμικό δράμα, το οποίο απέσπασε την Αργυρή Άρκτο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Βερολίνου και το Ευρωπαϊκό Βραβείο σκηνογραφίας. Βασισμένο σε ένα μικρό μόνο μέρος από το ομότιτλο λογοτεχνικό magnum opus του Παλ Ζαβάντα, το "Φυσικό Φως" αφηγείται τον άπελπι και εντέλει μάταιο αγώνα ενός ανθρώπου να προσανατολιστεί σε μια αβέβαιη και οριακή στιγμή της ιστορίας. Διότι ο δεκανέας Σεμέτκα, φωτογράφος σε μια ομάδα Ούγγρων στρατιωτών στην κατεχόμενη Σοβιετική Ένωση του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, καταλαβαίνει πως όλο αυτό το πολυετές αιματοκύλισμα δεν τον αφορά στο ελάχιστο. Πολεμώντας στο πλευρό των ναζί, αναζητά αντάρτες στα ουκρανικά δάση, εκείνος όμως προσπαθεί να μείνει όσο μπορεί μακριά από τη δράση και να διατηρήσει την αξιοπρέπειά του. Αλλά όταν η διμοιρία του φτάνει σ’ ένα χωριό και λίγο αργότερα πέφτει σε μια καλοστημένη παγίδα, θα του είναι πλέον αδύνατο να παραμείνει αμέτοχος.

Το μυθοπλαστικό ντεμπούτο του Ντένες Νάγκι βαδίζει στην παράδοση των "Παιδικών Χρόνων του Ιβάν" και του "Έλα να Δεις", ανατολικοευρωπαϊκών (αντι)πολεμικών δραμάτων τα οποία αποτυπώνουν με σκληρό λυρισμό την αντιπαράθεση της σιωπηλής φυσικής ομορφιάς με τα ταραγμένα σκοτάδια της ανθρώπινης ψυχής. Ο πόλεμος εδώ παίρνει τις διαστάσεις μιας ιεροσυλίας απέναντι στη φύση, με τη "μουχλιασμένη" φωτογραφία, το απειλητικό μουσικό σκορ και τις τελετουργικές κινήσεις της κάμερας να βυθίζουν τον Σεμέτκα και το θεατή σε έναν ζωντανό εφιάλτη. Όσο βαθύτερα στο δάσος προχωρούν οι στρατιώτες τόσο περισσότερο το υπαρξιακό άγχος μεγαλώνει, τόσο εντονότερα αποσυντονίζεται η ηθική πυξίδα τους. Αφήνοντας τις εικόνες να μιλήσουν, ο Νάγκι αποφεύγει τη φτηνή χαρακτηριολογία (τους συναισθηματικούς διαλόγους, τις πληροφορίες για το παρελθόν του Σεμέτκα) και δίνει στον ήρωά του διαχρονική διάσταση. Κρατά τη φρίκη μακριά από τα μάτια του, αλλά ξέρει πως όλες οι απαντήσεις βρίσκονται τελικά μέσα του.

Ουγγαρία, Γαλλία, Γερμανία. 2021. Διάρκεια: 103΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART

Περισσότερες πληροφορίες

Φυσικό Φως

Termeszetes Feny / Natural Light
3,5
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 103 '
  • Ντένες Νάγκι

Στην κατεχόμενη Σοβιετική Ένωση του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, μια ομάδα Ούγγρων στρατιωτών, συνεργατών των ναζί, αναζητά αντάρτες. Ο δεκανέας Σεμέτκα είναι ο φωτογράφος της, ο οποίος προσπαθεί να μείνει αμέτοχος παρατηρητής. Μέχρι την άφιξή τους σ’ ένα μικρό χωριό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τα highlights του 13ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αιγαίου

Σταχυολογήσαμε ξεχωριστές στιγμές από το φεστιβάλ που έρχεται στην Πάτμο από 18 Ιουλίου και "κρύβει" ανάμεσα στις 69 ταινίες του προγράμματός του κάτι από Hollywood.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟς ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟς
17/07/2024

Είστε έτοιμοι για την ολονυκτία τρόμου του 14ου Athens Open Air Film Festival;

Μια αξέχαστη βραδιά επιφυλάσσει η διοργάνωση για τους φίλους των ανατριχίλων, του σασπένς και του horror.

Συνεχίζει να σπάει ρεκόρ και ταμεία το animation "Τα Μυαλά που Κουβαλάς 2"

Απόλυτος κυρίαρχος του ελληνικού box office η ταινία κινουμένων σχεδίων της Pixar.

Ο Falcon είναι ο νέος Captain America στο teaser του "Θαυμαστού Καινούριου Κόσμου"

Αλλαγή σκυτάλης στην αναμενόμενη υπερηρωική περιπέτεια της Marvel.

Η σκηνοθέτρια Έλεν Κούρας φέρνει αέρα Χόλιγουντ στο 13ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αιγαίου

Μια βιογραφία με πρωταγωνίστρια την οσκαρική Κέιτ Γουίνσλετ πραγματοποιεί ελληνική πρεμιέρα στην Πάτμο.

Repertory: Η νέα εταιρία που επαναφέρει το κλασικό Χόλιγουντ στη μεγάλη οθόνη

Παλιό, καλό, ψυχαγωγικό σινεμά υπόσχεται να παρουσιάσει με τις επανεκδόσεις του το νέο γραφείο διανομής που λανσάρεται επίσημα την 1η Αυγούστου.

Updated | Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 18/11

Σον Πεν, Ντακότα Τζόνσον κι ένας Χαβιέ Μπαρδέμ από τα παλιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.