Έρημη Χώρα

3,5

Ελεγειακό τέμπο, στεγνή, λιτή αφήγηση, αίσθηση υπαρξιακού θρίλερ: με το μελαγχολικά μεγαλόπρεπο στιλ ενός Μπέλα Ταρ, ο πρωτοεμφανιζόμενος Μπαχραμί αποχαιρετά πικρά έναν ολόκληρο τρόπο ζωής που συμπαρασύρει ανθρώπους, ελπίδες και αξίες.

Erimi_hora

Διευρύνοντας αργά, αλλά στιβαρά και ουσιαστικά το κινηματογραφικό ύφος του, το ιρανικό σινεμά είναι πλέον ανοιχτό και σε ιδέες που ξεφεύγουν κατά πολύ από τις χειροποίητα νεορεαλιστικές εικόνες του. Έτσι, ο πρωτοεμφανιζόμενος Αχμάντ Μπαχραμί δεν διστάζει να μεταφέρει στα βάθη της Ασίας το ιδιοσυγκρασιακό στιλ του Μπέλα Ταρ για να αφηγηθεί την αλληγορική ιστορία μιας έρημης χώρας. Της ίδιας της πατρίδας του, το επιβλητικό φυσικό τοπίο της οποίας γίνεται ένα με τους σκυφτούς, ρυτιδιασμένους και σιωπηλά απελπισμένους ανθρώπους, οι οποίοι δουλεύουν σε ένα επαρχιακό εργοστάσιο τσιμεντόλιθων. Εκεί, ο έμπειρος επιστάτης Λοτφολά μεσολαβεί εδώ και χρόνια ανάμεσα στον ιδιοκτήτη και στους εργάτες, προσπαθώντας να διατηρήσει όλες τις ισορροπίες. Όταν όμως διαπιστώνει πως η επιχείρηση είναι έτοιμη να κλείσει, πρέπει να πάρει μερικές σημαντικές αποφάσεις.

Ο Μπαχραμί ακολουθεί το δρόμο που άνοιξαν οι Αμπάς Κιαροστάμι και Μοχσέν Μαχμαλμπάφ, προχωρά όμως μακρύτερα, σε ένα άγνωστο, επικίνδυνο, μα συναρπαστικό κινηματογραφικό τοπίο υπαρξιακής ερήμωσης. Καθώς η κάμερά του επιστρέφει ξανά και ξανά στα λόγια που απευθύνει το αφεντικό στους απλήρωτους εργαζόμενούς του, μια καλά κρυμμένη αλήθεια ξεπροβάλλει μέσα από υπομονετικά, τελετουργικά τράβελινγκ και μακριές σιωπές. Μια αλήθεια συνδεδεμένη με το τέλος μιας χιλιόχρονης παράδοσης (των χειροποίητων οικοδομικών υλικών) και μια νέα, ασπρόμαυρη πραγματικότητα που αιφνιδιάζει μόνο όσους είναι προσκολλημένοι στο παρελθόν (από τα κάρα ως τις ξεπερασμένες ηθικές αξίες). Αυτό το ανθρώπινο πάτσγουορκ εθνοτήτων, γλωσσών και συμπεριφορών είναι πλέον καταδικασμένο να διαλυθεί και να ομογενοποιηθεί, καθώς ο Μπαχραμί στρέφει αργά την κάμερα σε κάθε "πρωταγωνιστή" και τον φέρνει αντιμέτωπο με τον εαυτό του. Άλλος τον αποποιείται, άλλος τον ανταλλάσσει και άλλος, όπως ο Λοτφολά, τον αποδέχεται• μαζί με το τίμημά του.

Περισσότερες πληροφορίες

Έρημη Χώρα

The Wasteland
3,5
  • Δραματική
  • 2020
  • Διάρκεια: 102 '
  • Αχμάντ Μπαχραμί

Σε ένα ιρανικό επαρχιακό εργοστάσιο τσιμεντόλιθων, ο έμπειρος επιστάτης Λοτφολά μεταφέρει τις εντολές του ιδιοκτήτη στους εργάτες, προσπαθώντας να διατηρήσει όλες τις ισορροπίες. Όταν όμως διαπιστώνει πως η επιχείρηση είναι έτοιμη να κλείσει, πρέπει να πάρει μερικές σημαντικές αποφάσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
18/05/2024

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.