Έρημη Χώρα

3,5

Ελεγειακό τέμπο, στεγνή, λιτή αφήγηση, αίσθηση υπαρξιακού θρίλερ: με το μελαγχολικά μεγαλόπρεπο στιλ ενός Μπέλα Ταρ, ο πρωτοεμφανιζόμενος Μπαχραμί αποχαιρετά πικρά έναν ολόκληρο τρόπο ζωής που συμπαρασύρει ανθρώπους, ελπίδες και αξίες.

Erimi_hora

Διευρύνοντας αργά, αλλά στιβαρά και ουσιαστικά το κινηματογραφικό ύφος του, το ιρανικό σινεμά είναι πλέον ανοιχτό και σε ιδέες που ξεφεύγουν κατά πολύ από τις χειροποίητα νεορεαλιστικές εικόνες του. Έτσι, ο πρωτοεμφανιζόμενος Αχμάντ Μπαχραμί δεν διστάζει να μεταφέρει στα βάθη της Ασίας το ιδιοσυγκρασιακό στιλ του Μπέλα Ταρ για να αφηγηθεί την αλληγορική ιστορία μιας έρημης χώρας. Της ίδιας της πατρίδας του, το επιβλητικό φυσικό τοπίο της οποίας γίνεται ένα με τους σκυφτούς, ρυτιδιασμένους και σιωπηλά απελπισμένους ανθρώπους, οι οποίοι δουλεύουν σε ένα επαρχιακό εργοστάσιο τσιμεντόλιθων. Εκεί, ο έμπειρος επιστάτης Λοτφολά μεσολαβεί εδώ και χρόνια ανάμεσα στον ιδιοκτήτη και στους εργάτες, προσπαθώντας να διατηρήσει όλες τις ισορροπίες. Όταν όμως διαπιστώνει πως η επιχείρηση είναι έτοιμη να κλείσει, πρέπει να πάρει μερικές σημαντικές αποφάσεις.

Ο Μπαχραμί ακολουθεί το δρόμο που άνοιξαν οι Αμπάς Κιαροστάμι και Μοχσέν Μαχμαλμπάφ, προχωρά όμως μακρύτερα, σε ένα άγνωστο, επικίνδυνο, μα συναρπαστικό κινηματογραφικό τοπίο υπαρξιακής ερήμωσης. Καθώς η κάμερά του επιστρέφει ξανά και ξανά στα λόγια που απευθύνει το αφεντικό στους απλήρωτους εργαζόμενούς του, μια καλά κρυμμένη αλήθεια ξεπροβάλλει μέσα από υπομονετικά, τελετουργικά τράβελινγκ και μακριές σιωπές. Μια αλήθεια συνδεδεμένη με το τέλος μιας χιλιόχρονης παράδοσης (των χειροποίητων οικοδομικών υλικών) και μια νέα, ασπρόμαυρη πραγματικότητα που αιφνιδιάζει μόνο όσους είναι προσκολλημένοι στο παρελθόν (από τα κάρα ως τις ξεπερασμένες ηθικές αξίες). Αυτό το ανθρώπινο πάτσγουορκ εθνοτήτων, γλωσσών και συμπεριφορών είναι πλέον καταδικασμένο να διαλυθεί και να ομογενοποιηθεί, καθώς ο Μπαχραμί στρέφει αργά την κάμερα σε κάθε "πρωταγωνιστή" και τον φέρνει αντιμέτωπο με τον εαυτό του. Άλλος τον αποποιείται, άλλος τον ανταλλάσσει και άλλος, όπως ο Λοτφολά, τον αποδέχεται• μαζί με το τίμημά του.

Περισσότερες πληροφορίες

Έρημη Χώρα

The Wasteland
3,5
  • Δραματική
  • 2020
  • Διάρκεια: 102 '
  • Αχμάντ Μπαχραμί

Σε ένα ιρανικό επαρχιακό εργοστάσιο τσιμεντόλιθων, ο έμπειρος επιστάτης Λοτφολά μεταφέρει τις εντολές του ιδιοκτήτη στους εργάτες, προσπαθώντας να διατηρήσει όλες τις ισορροπίες. Όταν όμως διαπιστώνει πως η επιχείρηση είναι έτοιμη να κλείσει, πρέπει να πάρει μερικές σημαντικές αποφάσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.