Candyman

3

Αρκούντως υποβλητική και εξόχως πυκνή στις οξείες πολιτικές επισημάνσεις της προσθήκη στη μυθολογία του Candyman, χωρίς ωστόσο να λείπουν οι στιγμές ρυθμικής αδράνειας

Candyman

Για το σινεμά του τρόμου, η κυκλοφορία του «Candyman» (Μπέρναρντ Ρόουζ, 1992) ήταν ένα σπάνιο γεγονός. Ελάχιστες ταινίες του είδους είχαν τολμήσει να ενσωματώσουν με σοβαρότητα στην αφήγησή τους την αφροαμερικανική εμπειρία, πόσο μάλλον από τη μεριά των καταπιεσμένων. Ο χαρακτήρας του τίτλου, ένας πρώην σκλάβος, ο οποίος απέκτησε γάντζο αντί για χέρι όταν λιντσαρίστηκε και προτού δολοφονηθεί άγρια, είναι μια μεταφυσική οντότητα που σωματοποιεί τις πληγές των Αφροαμερικανών και ζει αιώνια απαιτώντας εκδίκηση. Το μόνο που χρειάζεται για να ξεκινήσει το μακελειό είναι κάποιος να πει το όνομά του πέντε φορές στον καθρέφτη.

Candyman - εικόνα 1

Αυτήν τη φορά δεν τον επικαλείται μια λευκή γυναίκα αλλά ένας ευκατάστατος Αφροαμερικανός καλλιτέχνης, ο οποίος, γοητευμένος από το μύθο του Candyman, σχεδιάζει μια σειρά έργων, αγνοώντας πως έτσι θα βγει και πάλι ο γάντζος να θερίσει. Ευθύς αμέσως, η σκηνοθέτις Νία ΝταΚόστα, με τη σεναριακή συνδρομή του Τζόρνταν Πιλ («Τρέξε!»), κάνει μια αλλαγή που στρέφει νοηματικά την προσοχή στη ζωτική σημασία της διαφύλαξης της ιστορικής μνήμης.

Η πολιτισμική άγνοια του καλλιτέχνη τον φέρνει αντιμέτωπο με μια «θεία» τιμωρία που δεν αγγίζει όσους αναγνωρίζουν το θρύλο του Candyman. Επιπροσθέτως, η ΝταΚόστα χρησιμοποιεί έξυπνα στην ταινία τη φράση «πες το όνομά του», σύνθημα σε κάθε διαμαρτυρία κατά τις ρατσιστικής αστυνομικής βίας, για να υπογραμμίσει πως ένα τραγικό γεγονός δεν ξεχνιέται όσο οι κοινότητες φροντίζουν να μένει ζωντανό το όνομα του θύματος.

Candyman - εικόνα 2

Όλα, λοιπόν, τα τακτοποιεί αρκούντως υποβλητικά και εξόχως πυκνά η ταλαντούχα σκηνοθέτις, φέρνοντας την ταινία ακριβώς στο σημείο που πρέπει για να προκαλούνται πειστικές ανατριχίλες αλλά και εύστοχες πολιτικές επισημάνσεις. Μέχρις ότου η αφήγηση κάνει μια παράταιρη στροφή και δώσει προτεραιότητα σε μια δευτερευούσης αξίας υποπλοκή, η οποία απειλεί τη δραματουργική και εννοιολογική συνοχή όλου του φιλμ. Ευτυχώς, όμως, η ΝταΚόστα δε χάνει τον έλεγχο και επαναφέρει την προσοχή εκεί που πρέπει: στην ευθύνη απέναντι στην ιστορία.

Καναδάς, ΗΠΑ. 2021. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: TULIP ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Candyman

3
  • Τρόμου
  • 2021
  • Διάρκεια: 91 '
  • Νία ΝταΚόστα

Ένας καλλιτέχνης μετακομίζει σε πολυτελές λοφτ πρώην εργατικής συνοικίας, όπου και ανακαλύπτει τον αστικό μύθο μιας βίαιης οντότητας, η οποία των εμπνέει να παραγάγει μια σειρά από έργα αγνοώντας τα αιματηρά γεγονότα που πρόκειται να προκαλέσουν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Προβολές των κλασικών "Νοσφεράτου", "Δράκουλα" και "Φρανκενστάιν" από το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Οι δωρεάν εκδηλώσεις πλαισιώνονται από masterclasses του επιμελητή και κριτικού κινηματογράφου Άκη Καπράνου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
22/01/2025

Μία έκπληξη στους υποψηφίους των βραβείων των Αμερικανών παραγωγών

Προβλέψιμες έως ένα σημείο οι επιλογές του σωματείου που παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των οσκαρικών νικητών.

Κι όμως, ο Τζουντ Λο θα παίξει τον Βλαντιμίρ Πούτιν

Για λογαριασμό του σκηνοθέτη Ολιβιέ Ασαγιάς, ο διάσημος ηθοποιός πρόκειται να υποδυθεί ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα πρόσωπα της σύγχρονης πολιτικής ιστορίας.

To "Witch" του Ρόμπερτ Έγκερς για μια προβολή στο Ελιζέ

Η ταινία που ανέδειξε τον Αμερικανό ως έναν από τους καλύτερους μοντέρνους horror σκηνοθέτες παίζεται στο σινεμά των Ιλισίων.

Στο "Complete Unknown" ο Μπομπ Ντίλαν μετενσαρκώνεται ως Τίμοθι Σαλαμέ

Η μουσική βιογραφία διά χειρός Τζέιμς Μάνγκολντ ψηλαφεί το μύθο ενός μουσικού θρύλου, αλλά και μιας ολόκληρης εποχής, έχοντας έναν ταλαντούχο πρωταγωνιστή που δικαιώνει τις προσδοκίες.

Μια ματιά στα ανατριχιαστικά παρασκήνια του "Λυκάνθρωπου"

Ο σκηνοθέτης Λι Γουάνελ και οι πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου horror Κρίστοφερ Άμποτ και Τζούλια Γκάρνερ μιλούν στην κάμερα για την εμπειρία των γυρισμάτων.

Ελληνικό box office: Υπάρχει αντίπαλος για το "Υπάρχω";

Πάντινγκτον και Τζέραρντ Μπάτλερ έβαλαν τα δυνατά τους, αλλά δεν μπόρεσαν να ανταγωνιστούν τον Στέλιο Καζαντζίδη, η σινε-βιογραφία του οποίου βαδίζει πλέον προς τα 800.000 εισιτήρια.