Ζήτημα Χρόνου

2,5

Ατμοσφαιρικό φιλμ που κινείται στις παρυφές των βραδύκαυστων θρίλερ, επιδεικνύει ξεχωριστές κινηματογραφικές αρετές στα επιμέρους στοιχεία του

Ζήτημα Χρόνου

Κάτι που, δυστυχώς, τείνει να εκλείψει στο σύγχρονο εμπορικό σινεμά, είναι η ιδιοσυγκρασιακή ματιά σκηνοθετών οι οποίοι επιχειρούν να θολώσουν τα όρια μεταξύ των κινηματογραφικών ειδών, βασισμένοι σε μια στοιχειωδώς πρωτότυπη ιδέα. Ο οσκαρικός Τομ Μακάρθι («Spotlight: Όλα στο Φως») κάνει εδώ μια τέτοια απόπειρα, γι’ αυτό και το «Ζήτημα Χρόνου» σε γραπώνει από τη σέντρα. Ο τρόπος που ξεκινάει η ταινία, στοιχειοθετώντας στιβαρά και πυκνά τον κεντρικό χαρακτήρα του Ματ Ντέιμον, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να πάρει στη συνέχεια οποιαδήποτε κατεύθυνση. Θέλετε περιπέτεια, δράμα, ακόμα και κωμωδία, η εναρκτήρια σεκάνς θολώνει γοητευτικά τα νερά, προτού αυτά κατασταλάξουν στο ύφος ενός βραδύκαυστου πλην απρόβλεπτου θρίλερ. Ο Ντέιμον υποδύεται έναν everyman, έναν κλασικό Αμερικανό εργάτη ο οποίος έχει μάθει να ζει από τα χέρια του και με λίγα. Η κόρη του, όμως, βρίσκεται σε κίνδυνο, καθώς είναι φυλακισμένη στη Μασσαλία, καταδικασμένη για μια δολοφονία που επιμένει πως δεν διέπραξε. Παρά το γεγονός πως οι δυο τους έχουν αποξενωθεί, ο πατέρας ταξιδεύει στη Γαλλία για να τη βοηθήσει, όταν προκύπτει ένα στοιχείο που ίσως ανατρέψει την υπόθεση.

Ζήτημα Χρόνου - εικόνα 1

Αλλά αυτά τα πράγματα παίρνουν χρόνο και ο Μακάρθι δε φοβάται να στήσει υπομονετικά μια βραδυφλεγή αφήγηση. Διαστέλλει τους χρόνους του μοντάζ, επιβάλλοντας ένα ρυθμό που θυμίζει ακορντεόν, πότε σφίγγει το τέμπο και πότε χαλαρώνει εντελώς. Η ταινία, έτσι, μοιάζει να «αναπνέει», αφιερώνεται σε φαινομενικά άσχετες δράσεις, ώστε να διαγραφεί ένα πληρέστατο ψυχογράφημα του χαρακτήρα του Ντέιμον. Ωστόσο, με κάθε στροφή στο κινηματογραφικό ύφος και προσθήκη στο σκηνοθετικό παζλ, η καλοδεχούμενη έκπληξη συνοδεύεται από το «τέντωμα» της πλοκής σε βαθμό που εκτίθενται οι σεναριακές αδυναμίες και αποδυναμώνονται οι ανατροπές. Μία από αυτές είναι αυθεντικά σοκαριστική αλλά έρχεται αργοπορημένα, μειώνοντας αισθητά τον αντίκτυπό της, και δικαιολογεί ελάχιστα την τραβηγμένη διάρκεια του φιλμ. Έτσι, όσο ελκυστικό κι αν είναι αυτό το sui generis θρίλερ, οι αρετές των επιμέρους στοιχείων του δε συγκροτούν ένα συμπαγές σύνολο.

ΗΠΑ. 2021. Διάρκεια: 139΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ ΦΙΛΜ.

Περισσότερες πληροφορίες

Ζήτημα Χρόνου

Stillwater
2,5
  • Θρίλερ
  • 2021
  • Διάρκεια: 139 '
  • Τομ Μακάρθι

Ένας Αμερικανός εργάτης ταξιδεύει στη Γαλλία όπου βρίσκεται φυλακισμένη για φόνο η κόρη του. Παρά το γεγονός πως οι δυο τους έχουν αποξενωθεί, είναι αποφασισμένος να τη βοηθήσει όταν ένα νέο στοιχείο ίσως ανατρέψει την υπόθεση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Repertory: Η νέα εταιρία που επαναφέρει το κλασικό Χόλιγουντ στη μεγάλη οθόνη

Παλιό, καλό, ψυχαγωγικό σινεμά υπόσχεται να παρουσιάσει με τις επανεκδόσεις του το νέο γραφείο διανομής που λανσάρεται επίσημα την 1η Αυγούστου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
15/07/2024

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 18/11

Σον Πεν, Ντακότα Τζόνσον κι ένας Χαβιέ Μπαρδέμ από τα παλιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Στο 3ο Evia Film Project τσίπουρο, μεζές και σινεμά έγιναν ένα λαχταριστό πιάτο

Για τρίτη χρονιά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ταξίδεψε σε Αιδηψό, Λίμνη και Αγία Άννα για μια ακόμα υβριδική διοργάνωση που συνεχίζει να εξελίσσεται.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (11-17/7)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Η Σέλεϊ Ντουβάλ ήταν μια ηθοποιός είδωλο

Μια από τις καλύτερες ηθοποιούς του αμερικάνικου σινεμά πέθανε σε ηλικία 75 ετών.

Πού θα απολαύσω θερινό σινεμά σε ειδική τιμή με το Αθηνόραμα club;

Τα μέλη του Αθηνόραμα Club έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε τις αγαπημένες σας ταινίες μόνο με 5€ το εισιτήριο ή 2 άτομα με 1 εισιτήριο. Δείτε παρακάτω ποιες είναι οι συνεργαζόμενες αίθουσες, γίνετε μέλη και απολαύστε έξυπνα και οικονομικά ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η Αθήνα.

Ο Μπραντ Πιτ οδηγός φόρμουλας στο teaser του "F1"

Δείτε το διάσημο ηθοποιό να μεταμορφώνεται σε πιλότο αγώνων για τις ανάγκες της νέας ταινίας του Τζόζεφ Κοζίνσκι.