Θεέ μου,τι σου Κάναμε;2

1,5

Η επιτυχημένη συνταγή γίνεται (αρχικά) περισσότερο διαλογική, αλλά και διδακτική, υπερτονίζοντας τα εθνικόφρονα αστεία. Τελική νικήτρια η δημοκρατική, ανεκτική Γαλλία και το πνεύμα της λαϊκής μπαλαφάρας.

Θεέ μου,τι σου Κάναμε;2

Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει, αλλά σίγουρα νιώθει πιο σίγουρη για μερικές διακριτικές διαφοροποιήσεις. Μετά τα 12,5 εκατομμύρια γαλλικά εισιτήρια του «Θεέ μου, τι σου Κάναμε;» λοιπόν, οι σεναριογράφοι Γκι Λοράν και Φιλίπ ντε Σοβερόν (ο δεύτερος και με τη σκηνοθετική ευθύνη) θέλησαν να υπογράψουν ένα πιο σοφιστικέ σίκουελ, με εμφανέστερες τις κοινωνικές αναφορές μεν, αλλά πάντα πιστό στη χρυσοφόρα συνταγή της λαϊκής κωμωδίας. Έτσι, ενώ οι Βερνέιγ έχουν πλέον συμβιβαστεί με την πολυπολιτισμική οικογένειά τους, έρχονται αναπόφευκτα αντιμέτωποι με καινούργιους μπελάδες. Το «Θεέ μου… 2» καταναλώνει αρκετό χρόνο για να μας συστήσει καλύτερα τους χαρακτήρες των τεσσάρων γαμπρών, ενώ την ίδια στιγμή οι γυναίκες τους παραμένουν στη σεναριακή σκιά τους. Παρ’ όλα αυτά, η ταυτόχρονη απόφασή τους να εγκαταλείψουν τη Γαλλία, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας, είναι εντελώς εκβιαστική και «κατασκευασμένη».

Θεέ μου,τι σου Κάναμε;2 - εικόνα 1

Θέλοντας να σχολιάσουν τη σύγχρονη γαλλική πραγματικότητα, οι Λοράν και ντε Σοβερόν επικαλούνται μια ελάχιστα πειστική αφορμή, η οποία δίνει στους εαυτούς τους και στους γερο-Βερνέιγ την πάσα για να υπερασπιστούν μια δημοκρατική, ανεκτική, νεωτερική και ταυτόχρονα γεμάτη παραδοσιακές αξίες χώρα του φωτός (και του Εμανουέλ Μακρόν), παραθέτοντας μια σειρά μισο-αστείων και φουλ διδακτικών διαλογικών σκηνών. Την ίδια ώρα, και για να μην ξεφύγει εντελώς η ταινία προς την κοινωνική κομεντί, ένα παράλληλο φαρσικό εύρημα προσπαθεί να κρατήσει ψηλά τους χιουμοριστικούς τόνους. Ο Αφρικανός, συντηρητικός και ρατσιστής πεθερός έρχεται στη Γαλλία για να παντρέψει τη μικρή κόρη του, αγνοώντας ότι εκείνη είναι… λεσβία και ο Νικολά του προσκλητηρίου, Νικόλ! Ο συνδυασμός μπαλαφάρας και εθνικοφρόνων αστείων μάλλον δεν είναι κι ο καλύτερος, αν και εξίμισι εκατομμύρια Γάλλοι θεατές έχουν προφανώς διαφορετική γνώμη.

Γαλλία. 2019. Διάρκεια: 99΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Θεέ μου τι σου Κάναμε; 2

Qu'est-ce qu'on a Encore Fait au Bon Dieu?
1,5
  • Κωμωδία
  • 2019
  • Διάρκεια: 99 '
  • Φιλίπ ντε Σοβερόν

Έχοντας πλέον αποδεχτεί την πολυπολιτισμική οικογένειά του, το ζεύγος Βερνέιγ έρχεται αντιμέτωπο με καινούργιους μπελάδες. Οι τέσσερις γαμπροί του αποφασίζουν, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας, να εγκαταλείψουν τη Γαλλία, παίρνοντας μαζί και τις πολυαγαπημένες κόρες τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.