Με Άλλο Πρόσωπο

2

Αλληγορική ανατομία της σύγχρονης Πολωνίας, η οποία δεν μπορεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην έντονη ειρωνεία, το υπαρξιακό ανθρώπινο δράμα και τα περιττά σκηνοθετικά τρικ.

Με Άλλο Πρόσωπο

Τακτική επισκέπτρια («Elles», «In the Name of») και διπλά βραβευμένη (Αργυρή Άρκτος σκηνοθεσίας για το «Body», Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής για το «Με Άλλο Πρόσωπο») στο φεστιβάλ Βερολίνου, η Μαλγκορζάτα Σουμόφσκα παραμένει μια ενδιαφέρουσα όσο και κινηματογραφικά άνιση ανατόμος της πολωνικής πραγματικότητας. Ένας από τους πυλώνες της τελευταίας, η καθολική Eκκλησία, μπαίνει συχνά στο στόχαστρό της, ποτέ όμως με διάθεση τόσο βιτριολικής κριτικής όσο στην τελευταία της ταινία.

Πανταχού παρών, από την οικογένεια ως τις κοινωνικές εκδηλώσεις, ο καθολικισμός αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς όλου του πολωνικού (εδώ και επαρχιακού) κοινωνικού γίγνεσθαι της ταινίας, αποκαλύπτοντας τη ματαιόδοξη, κακόγουστη και κυνική πλευρά του μέσα από την κατασκευή ενός γιγαντιαίου αγάλματος του Ιησού, του μεγαλύτερου στον κόσμο, στην κορυφή ενός ειδυλλιακού λόφου. Στις εργασίες ανέγερσής του συμμετέχει και ο Γιάτσεκ, ένας συνηθισμένος νεαρός που λατρεύει το heavy metal και διασκεδάζει ανέμελα με την αγαπημένη του Νταγκμάρα. Μέχρι που θα πέσει θύμα ενός εργατικού ατυχήματος, το οποίο θα τον παραμορφώσει.

Με Άλλο Πρόσωπο - εικόνα 1

Η Σουμόφσκα αναπτύσσει με κωμικοτραγικό τρόπο ζητήματα προσωπικής ταυτότητας και κοινωνικής αποδοχής σε μια αντικληρική σάτιρα η οποία προσπαθεί να λειτουργήσει και ως αποτελεσματική πολιτική αλληγορία (μια χώρα που αναζητά το αληθινό της πρόσωπο). Πίσω από τον απλοϊκό σαρκασμό κρύβει ειλικρινές συναίσθημα, αλλά η φιλοδοξία για κάτι πολύ πιο βαθύ και σύνθετο τη γεμίζει αχρείαστες διδακτικές και δημαγωγικές ευκολίες. Έτσι, αν και κατά στιγμές ευφυής, κυρίως στις χιουμοριστικές νότες της, η αλλόκοτη αυτή δραμεντί δεν βρίσκει ποτέ την ισορροπία ανάμεσα στην έντονη ειρωνεία, το υπαρξιακό ανθρώπινο δράμα και τα περιττά σκηνοθετικά τρικ (η επιλεκτική εστίαση, που δημιουργεί μια «οπτική του σωλήνα»).

Πολωνία. 2018. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Με Άλλο Πρόσωπο

Twarz / Mug
2
  • Κοινωνική
  • 2018
  • Διάρκεια: 91 '
  • Μαλγκορζάτα Ζουμόφσκα

Ο Γιάτσεκ είναι ένας νεαρός Πολωνός, λάτρης του heavy metal και ζευγάρι με την αγαπημένη του Νταγκμάρα. Δουλεύοντας στην κατασκευή ενός γιγαντιαίου αγάλματος του Ιησού, του μεγαλύτερου στον κόσμο, θα πέσει θύμα ενός εργατικού ατυχήματος, το οποίο θα τον παραμορφώσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι Ναυαγοί

Ρεαλιστική περιπέτεια επιβίωσης η οποία, χωρίς καθόλου να πρωτοτυπεί, διαθέτει ουσιαστική σεναριακή λιτότητα και αποτελεσματική αφηγηματική ακρίβεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
15/08/2024

Εγώ, ο Απαισιότατος 4

Οι χαριτωμενιές των χαρακτήρων, με τα Μίνιονς να κλέβουν εύκολα την παράσταση, δίνουν περιστασιακό ενδιαφέρον σε μια αδύναμη πλοκή, η οποία δεν έχει ιδέες ανανέωσης του franchise.

Βρέχει Άντρες

Η Λορ Καλαμί είναι απολαυστική σε έναν πικάντικο ρόλο, τον οποίο η Καρολίν Βινιάλ ("Ο Γάιδαρος, ο Εραστής μου κι Εγώ") τυποποιεί με ανάλαφρη αφέλεια.

Η Λεωφόρος της Δύσης

Η πιο ειλικρινής, σκληρή και νοσταλγική ματιά στα παρασκήνια της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Ένα αξεπέραστο, πολυεπίπεδο αριστούργημα κι ένα από τα "πετράδια του στέμματος" του κλασικού αμερικανικού σινεμά.

Θαύμα στο Μιλάνο

Χιούμορ, μελοδραματική αισιοδοξία και ποιητικός νεορεαλισμός, βραβευμένος με Μεγάλο Βραβείο (αντίστοιχο του κατοπινού Χρυσού Φοίνικα) στο Φεστιβάλ Κανών.

Οι Υπάλληλοι

Έξυπνοι διάλογοι, αστείοι χαρακτήρες, cool ύφος και μια ασπρόμαυρη low budget κωμωδία, μια από τις ταινίες που γέννησαν τον νέο ανεξάρτητο αμερικανικό κινηματογράφο.

Η "Arcadia" του Γιώργου Ζώη και οι "Ιστορίες Καλοσύνης" του Γιώργου Λάνθιμου στη λίστα των φετινών Ευρωπαϊκών Βραβείων

Η Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου ανακοίνωσε τους πρώτους τίτλους ταινιών οι οποίες μπορούν να διεκδικήσουν τα φετινά βραβεία της.