Arctic

3

Περιπέτεια επιβίωσης φτιαγμένη από τα ελάχιστα μα ουσιώδη κινηματογραφικά υλικά. Ελάχιστα λόγια, απουσία φλας μπακ, απρόσμενο σασπένς και μια στερεή, αφοπλιστικά λιτή ερμηνεία από τον Μαντς Μίκελσεν.

Arctic

Στο πρώτο πλάνο της ταινίας ένας άντρας σκάβει στο χιόνι κάτι σαν χαντάκι, μόλις όμως η κάμερα πάρει ύψος βλέπουμε από ψηλά πως στην πραγματικότητα «γράφει» ένα γιγάντιο SOS στο κάτασπρο χαλί που έχει στρωθεί γύρω του. Είναι, όπως διαπιστώνουμε από την καθημερινή ρουτίνα του, ο μόνος διασωθείς, στην καρδιά της Αρκτικής, από την πτώση ενός μικρού αεροπλάνου. Έχει κατορθώσει να κρατηθεί στη ζωή μετατρέποντας το κουφάρι του αεροπλάνου σε καταφύγιο, ανοίγοντας τρύπες στον πάγο απ’ όπου μπορεί και ψαρεύει, ενώ με έναν ειδικό πομπό στέλνει κατά τακτά διαστήματα σήματα προς όποιον μπορεί να τα λάβει, ώστε να τον βρει και να τον διασώσει.

Όπως το «Όλα Χάθηκαν» (2013) του Τζέι Σι Τσάντορ έτσι και το «Arctic», το οποίο επίσης προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού στο Φεστιβάλ Κανών, αφορά μια ιστορία μοναχικής επιβίωσης μεταφερμένη στην οθόνη με τα στοιχειώδη κινηματογραφικά υλικά. Αν κι έγινε γνωστός από μια σειρά βίντεο στο YouTube, περνώντας κατόπιν στα βιντεοκλίπ και στη διαφήμιση, ο Βραζιλιάνος Τζο Πένα επιλέγει να παραμείνει λιτός και ουσιώδης στο μεγάλου μήκους ντεμπούτο του. Με ελάχιστα λόγια, απουσία φλας μπακ και χωρίς εύκολα τρικ που θα μας έδιναν πληροφορίες για το ποιος είναι ο ήρωας της κατεψυγμένης περιπέτειας που παρακολουθούμε, η ταινία στήνει το συναρπαστικό δράμα της με αφηγηματικό ρεαλισμό και μια έλλειψη που μας κάνει να συγκεντρωθούμε στα πλέον βασικά, τον άνθρωπο, τη φύση και την απρόβλεπτη μονομαχία τους.

Arctic - εικόνα 1

Το γυμνό μα απόλυτης διηγηματικής ακρίβειας σενάριο διά χειρός του Πένα και του μοντέρ του Ράιαν Μόρισον είναι γραμμένο κινηματογραφικά και υπαγορεύει μια σκηνοθεσία ρυθμού, στακάτη και στερεή. Ακριβώς όπως είναι και η αφοπλιστικά λιτή ερμηνεία του Μαντς Μίκελσεν, ο οποίος επιστρατεύει εκφραστικά το βλέμμα, την ανάσα αλλά και κάθε μυ του σώματός του. Έτσι το σασπένς, που χτίζεται αργά, αποκτά δραματικό βάθος, κάθε στροφή της πλοκής συνοδεύεται από συγκινησιακή φόρτιση και η παγωμένη οδύσσεια του Όβεργκαρντ παίρνει αρχετυπικές και αλληγορικές διαστάσεις.

Ισλανδία. 2018. Διάρκεια: 98΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Arctic

3
  • Περιπέτεια
  • 2018
  • Διάρκεια: 97 '
  • Τζο Πένα

Μετά την πτώση του αεροπλάνου του ένας άντρας μένει μόνος στην καρδιά της Αρκτικής. Κατασκευάζοντας δικό του καταφύγιο, αναζητώντας τροφή και αποφεύγοντας τους κινδύνους που καραδοκούν, όπως οι πολικές αρκούδες, προσπαθεί να κρατηθεί στη ζωή μέχρι κάποιος να τον εντοπίσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η live-action εκδοχή του "Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας" δείχνει εντυπωσιακή

Το αγαπημένο animation αποκτά ριμέικ με ηθοποιούς και το τρέιλερ μας προετοιμάζει για κάτι επικό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
21/11/2024

Άλλος για τη βάρκα; Και ο Ρόμπερτ Πάτινσον στη νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν

Υπερφορτωμένη από σταρ είναι η επόμενη παραγωγή του οσκαρικού σκηνοθέτη.

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).