Ενα άρθρο του «Vanity Fair» έδωσε το υλικό στον Άρας Αμέλ, σεναριογράφο της αποτυχημένης «Γκρέις του Μονακό» με τη Νικόλ Κίντμαν, για ακόμη μία θηλυκή βιογραφία. Από τα πριγκιπικά σαλόνια στα αλώνια των μαχών, λοιπόν, η κινηματογραφική ιστορία της Αμερικανίδας Μαρί Κόλβιν, διάσημης πολεμικής ανταποκρίτριας των «Sunday Times», ξεκινά το 2012 από την πολιορκημένη Χομς της Συρίας. Εκεί θα τελειώσει κιόλας, ενώ στο ενδιάμεσο θα δούμε να περνούν από την οθόνη τα τελευταία δέκα χρόνια της ζωής της, πάντα στην πρώτη γραμμή των συρράξεων: από το Ιράκ και το Αφγανιστάν στη Σρι Λάνκα, όπου ένας σοβαρός τραυματισμός θα της στοιχίσει το αριστερό της μάτι.
Η υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα Ρόζαμουντ Πάικ (η ταινία έχει ακόμη μία για το τραγούδι της Άνι Λένοξ) είναι άλλη μία λευκή σωτήρας του Τρίτου Κόσμου και «όλα τα λεφτά» μιας δακρύβρεχτης βιογραφίας, η οποία καταγγέλλει μελοδραματικά τα κακά του (κάθε) πολέμου. Ο υποψήφιος για Όσκαρ ντοκιμαντερίστας Μάθιου Χάινεμαν («Cartel Land») στήνει ένα απόλυτα πειστικό σκηνικό πολεμικής καταστροφής, αλλά δεν μπορεί να χειριστεί τον αφόρητο διδακτισμό του σεναρίου, το οποίο προσωποποιεί –όσο πιο φωναχτά μπορεί– στην Κόλβιν την ένοχη συνείδηση της Δύσης. Άνθρωποι ακρωτηριάζονται και παιδιά πεθαίνουν μπροστά στην κάμερα, αλλά ένας Αμερικανός θα βρίσκεται πάντα εκεί για να το καταγράψει και να μας αφυπνίσει (μιλώντας στο CNN).
Μ. Βρετανία, ΗΠΑ. 2018. Διάρκεια: 110΄. Διανομή: ODEON.
Περισσότερες πληροφορίες
Ο Δικός της Πόλεμος
Ως μια από τις διασημότερες πολεμικές ανταποκρίτριες στον κόσμο, η Μαρί Κόλβιν έχει καλύψει με προσωπικό κόστος συρράξεις από το Ιράκ και το Αφγανιστάν ως τη Σρι Λάνκα. Το 2012 βρίσκεται αποκλεισμένη στην πολιορκημένη Χομς της Συρίας μαζί με το φωτογράφο Πολ Κόνροϊ.