Ο 38χρονος Αλβανός ντοκιμαντερίστας Γκεντιάν Κότσι αφηγείται μια απόλυτα συνηθισμένη ιστορία: η Λέτα αδυνατεί να πληρώσει το νοίκι του σπιτιού στο οποίο μένει μαζί με το ενός έτους βρέφος της. Όταν αναλαμβάνει να φροντίζει την υπερήλικη και κατάκοιτη μητέρα μιας γνωστής της που φεύγει από την Αλβανία, γνωρίζει καλά πως αυτήν τη δουλειά πρέπει να την κρατήσει με οποιοδήποτε κόστος.
Η (αναμενόμενη) εξέλιξη της υπόθεσης μετατρέπει την κοινότοπη περίπτωση της Λέτα σε... πρωτοσέλιδο, με τον Κότσι να εστιάζει στο πώς οι χαμηλότονοι και φιλήσυχοι άνθρωποι της διπλανής πόρτας φτάνουν, στριμωγμένοι από μια «ανήθικη» πραγματικότητα, στα ακατάληπτα άκρα.
Κλειστοί χώροι ενός αλλοτριωμένου αστικού περιβάλλοντος (ο Ηλίας Αδάμης φωτογραφίζει σε γκρίζους και μελαγχολικούς καφέ τόνους), κοντινά πλάνα που εξωτερικεύουν την απόγνωση των χαρακτήρων, σχέσεις εξάρτησης και μια ρεαλιστική συνθήκη, η επιβίωση, η οποία έρχεται σε μετωπική σύγκρουση με τη συμπόνια, την κατανόηση και την αίσθηση δικαίου. Ο σχολαστικός ρεαλισμός του Κότσι περιγράφει αυτήν τη σταδιακή και σταθερή κοινωνική απανθρωποποίηση με τον πικρό, στιβαρό όσο και προβλέψιμο τρόπο ενός φεστιβαλικού δράματος.
Αλβανία, Ελλάδα. 2017. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: SEVEN FILM.
Περισσότερες πληροφορίες
Το Ξεκίνημα της Μέρας
Η Λέτα αδυνατεί να πληρώσει το νοίκι του σπιτιού στο οποίο μένει μαζί με το ενός έτους βρέφος της. Όταν αναλαμβάνει να φροντίζει την υπερήλικη και κατάκοιτη μητέρα μιας γνωστής της που φεύγει από την Αλβανία, γνωρίζει καλά πως αυτήν τη δουλειά πρέπει να την κρατήσει με οποιοδήποτε κόστος.