Το Όραμα

2

Αρχικά υποβλητικό, αλλά τελικά αφηγηματικά αργό και ξέπνοο ψυχολογικό δράμα, με δύο μεστές ερμηνείες (Λιντόν και Μπελουγκί) που υποστηρίζουν πειστικά την κυρίαρχη αίσθηση της αμφισημίας.

Το Όραμα

Αρχικά υποβλητικό, αλλά τελικά αφηγηματικά αργό και ξέπνοο ψυχολογικό δράμα, με δύο μεστές ερμηνείες (Λιντόν και Μπελουγκί) που υποστηρίζουν πειστικά την κυρίαρχη αίσθηση της αμφισημίας.

Το Όραμα - εικόνα 1

Παρών στο γαλλικό σινεμά εδώ και μία 25ετία, ο Ξαβιέ Τζιανολί («Une Aventure», «Quand j’ Etais Chanteur») έκανε τη γνωριμία του με το ελληνικό κοινό μόλις πρόπερσι με το «Μαργκερίτ», τη δική του βιογραφική εκδοχή της φάλτσας σοπράνο Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς. Το «Όραμά» του επιστρέφει στα θέματα της ατομικής ψευδαίσθησης και της συλλογικής αυθυποβολής, αφήνοντας το χώρο της τέχνης για εκείνον της πίστης. Έναν κόσμο που φαντάζει μακρινός για τον Ζακ Μαγιανό, βετεράνο ρεπόρτερ μεγάλης γαλλικής εφημερίδας. Θα βρεθεί όμως εκεί όταν δεχτεί να αναλάβει μια αποστολή που του αναθέτει το Βατικανό. Να δουλέψει ως ερευνητής και να γίνει μέλος της ειδικής επιτροπής που ερευνά την εγκυρότητα της υπόθεσης της νεαρής Ανά, ενός κοριτσιού που ζει σε ένα μικρό γαλλικό χωριό και ισχυρίζεται πως η παρθένος Μαρία εμφανίστηκε μπροστά του.

Το Όραμα - εικόνα 2

Κάτι ανάμεσα σε Αμερικανό ιδιωτικό ντετέκτιβ και στον καθηγητή Ρόμπερτ Λάνγκτον («Κώδικας Da Vinci»), ο Ζακ ξεκινά τη συλλογή στοιχείων μιλώντας με οποιονδήποτε γνωρίζει κάτι για την Ανά. Τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, από την ψύχραιμη ψυχολόγο μέχρι τον θερμόαιμο θεολόγο, συμπληρώνουν με τις παρατηρήσεις τους το μυστηριώδες παζλ, το οποίο η ταινία συμπληρώνει μεθοδικά, σαν αργό αστυνομικό θρίλερ. Κάποια στιγμή μάλιστα, με την είσοδο της Ανά στην πλοκή, το παιχνίδι­ της αλήθειας και του ψέματος ξεφεύγει από το στενό πραγματολογικό πλαίσιο και δένεται με τους χαρακτήρες, αποκτώντας έτσι ενδιαφέρουσα ψυχολογική διάσταση.

Σε αυτό βοηθούν και οι μεστές, συντονισμένες στον ίδιο τόνο ερμηνείες του εσωτερικού Βενσάν Λιντόν και της 20χρονης Γκαλατεά Μπελουγκί, οι οποίες υποστηρίζουν πειστικά την κυρίαρχη αίσθηση της αμφισημίας. Αυτή διατηρείται μέχρι το τέλος, σε αντίθεση με την αφηγηματική δυναμική που φθίνει διαρκώς, έρμαια ενός σεναρίου που ανακυκλώνει, ταλαιπωρεί και τραβάει σε μήκος τις ιδέες του, αδυνατίζοντας με αυτόν τον τρόπο και τη βασικότερη όλων: αυτή του «εσωτερικού» ταξιδιού ενός απογοητευμένου από τη ζωή ανθρώπου προς την επανάκτηση της –προσωπικής και όχι απαραίτητα θρησκευτικής– πίστης του.

Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 140΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Όραμα

L' Apparition
2
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 140 '
  • Ξαβιέ Τζιανολί

Έμπειρος ρεπόρτερ, ο Ζακ Μαγιανό προσλαμβάνεται από το Βατικανό για να ερευνήσει την υπόθεση ενός νεαρού κοριτσιού που ισχυρίζεται πως η παρθένος Μαρία εμφανίστηκε μπροστά του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.