Ο Θάνατος του Στάλιν

3

Αντιεξουσιαστική σάτιρα με καταιγιστικούς διαλόγους και σπιρτόζικο μαύρο χιούμορ, η οποία φλερτάρει, χωρίς όμως τελικά να αγκαλιάζει, την εύκολη φάρσα.

Ο Θάνατος του Στάλιν

Αντιεξουσιαστική σάτιρα με καταιγιστικούς διαλόγους και σπιρτόζικο μαύρο χιούμορ, η οποία φλερτάρει, χωρίς όμως τελικά να αγκαλιάζει, την εύκολη φάρσα.

Ο Θάνατος του Στάλιν - εικόνα 1

Στον «Πόλεμο Εκτός Προγράμματος» (2009), τη μία και μοναδική ταινία που είχε σκηνοθετήσει μέχρι τώρα ο Σκοτσέζος ραδιοφωνικός και τηλεοπτικός κωμικός δημιουργός Αρμάντο Ιανούτσι («The Thick of it», «Veep»), ο Λευκός Οίκος παρουσιαζόταν ως καταφύγιο μιας ομάδας ανόητων οπορτουνιστών και η συνολική νατοϊκή πολιτική ως τυχαίο αποτέλεσμα κοντόφθαλμων ραδιουργιών και προσωπικών συμφερόντων. Υποψήφιος για Όσκαρ σεναρίου, ο Ιανούτσι επιβεβαίωσε και στη μεγάλη οθόνη την απολαυστική σατιρική ματιά με την οποία κοιτάζει τη γραφειοκρατική εξουσία, πιστή στο σαρκαστικό πνεύμα και το ευφυές, παράλογο και μαζί απόλυτα cool ­χιούμορ της βρετανικής σχολής. Αλλάζοντας στρατόπεδο και διασκευάζοντας το graphic novel των Φαμπιέν Νουρί και Τιερί Ρομπέν «La mort de Staline», ο Ιανούτσι επισκέπτεται τώρα τα άδυτα του ψυχροπολεμικού Κρεμλίνου.

Εκεί βρίσκεται ο παντοδύναμος Ιωσήφ Στάλιν, ο οποίος εξουσιάζει απόλυτα τους πάντες και τα πάντα, όμως στη 1/3/1953 παθαίνει εγκεφαλικό­ και πέφτει σε κώμα. Αμέσως ξεκινάει ένας αγώνας δρόμου για τη ­διαδοχή του ανάμεσα στα μέλη του Πολιτικού Γραφείου, που «επισημοποιείται» έπειτα από λίγες ημέρες, όταν ο «Πατερούλης» πεθαίνει. Ο προσωρινός αναπληρωτής γενικός γραμματέας Μαλένκοφ, ο αρχηγός των μυστικών υπηρεσιών Μπέρια ή ο χαμηλότονος μα παμπόνηρος Χρουστσόφ θα καταφέρουν τελικά να πάρουν τη θέση του; Βοηθούμενος από την επιθετική ειρωνεία και το υπερρεαλιστικό αφηγηματικό ύφος του κόμικς, ο Ιανούτσι αναβιώνει με υπερβολικό μα ξεκαρδιστικά δραματικό τρόπο τον «Μεγάλο Τρόμο» της σταλινικής περιόδου.

Με σπιρτόζικο μαύρο­ χιούμορ, το οποίο ξεκινάει από τους καταιγιστικής ταχύτητας διαλόγους, προχωράει στους απολαυστικούς χαρακτήρες και κορυφώνεται σε μια ατελείωτη σειρά από κωμικοτραγικές δολοπλοκίες, μας σερβίρει ακόμη μία γλυκόπικρη αντιεξουσιαστική σάτιρα, η οποία φλερτάρει, χωρίς όμως τελικά να αγκαλιάζει, την εύκολη φάρσα.

Γαλλία, Μ. Βρετανία. 2017. Διάρκεια: 108΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Θάνατος του Στάλιν

The Death of Stalin
3
  • Κωμωδία
  • 2017
  • Διάρκεια: 106 '
  • Αρμάντο Ιανούτσι

Στη 1/3/1953 ο Ιωσήφ Στάλιν παθαίνει εγκεφαλικό και πέφτει σε κώμα. Αμέσως ξεκινάει ένας αγώνας δρόμου για τη διαδοχή του ανάμεσα στα μέλη του Πολιτικού Γραφείου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Repertory: Η νέα εταιρία που επαναφέρει το κλασικό Χόλιγουντ στη μεγάλη οθόνη

Παλιό, καλό, ψυχαγωγικό σινεμά υπόσχεται να παρουσιάσει με τις επανεκδόσεις του το νέο γραφείο διανομής που λανσάρεται επίσημα την 1η Αυγούστου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
15/07/2024

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 18/11

Σον Πεν, Ντακότα Τζόνσον κι ένας Χαβιέ Μπαρδέμ από τα παλιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Στο 3ο Evia Film Project τσίπουρο, μεζές και σινεμά έγιναν ένα λαχταριστό πιάτο

Για τρίτη χρονιά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ταξίδεψε σε Αιδηψό, Λίμνη και Αγία Άννα για μια ακόμα υβριδική διοργάνωση που συνεχίζει να εξελίσσεται.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (11-17/7)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Η Σέλεϊ Ντουβάλ ήταν μια ηθοποιός είδωλο

Μια από τις καλύτερες ηθοποιούς του αμερικάνικου σινεμά πέθανε σε ηλικία 75 ετών.

Πού θα απολαύσω θερινό σινεμά σε ειδική τιμή με το Αθηνόραμα club;

Τα μέλη του Αθηνόραμα Club έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε τις αγαπημένες σας ταινίες μόνο με 5€ το εισιτήριο ή 2 άτομα με 1 εισιτήριο. Δείτε παρακάτω ποιες είναι οι συνεργαζόμενες αίθουσες, γίνετε μέλη και απολαύστε έξυπνα και οικονομικά ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η Αθήνα.

Ο Μπραντ Πιτ οδηγός φόρμουλας στο teaser του "F1"

Δείτε το διάσημο ηθοποιό να μεταμορφώνεται σε πιλότο αγώνων για τις ανάγκες της νέας ταινίας του Τζόζεφ Κοζίνσκι.