Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω

2

Διασκευή ενός διδακτικού θεατρικού της ίδιας της σκηνοθέτιδας, το οποίο έχει περισσότερο πολιτικοκοινωνική παρά κινηματογραφική αξία.

Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω

Διασκευή ενός διδακτικού θεατρικού της ίδιας της σκηνοθέτιδας, το οποίο έχει περισσότερο πολιτικοκοινωνική παρά κινηματογραφική αξία.

Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω - εικόνα 1

Εμπνευσμένη από το θεατρικό της Νελ Νταν «Χαμάμ γυναικών», το οποίο ο Τζότζεφ Λόουζι είχε μεταφέρει στο σινεμά το 1985, η Αλγερινή ηθοποιός και σκηνοθέτις Ραϊανά Ομπερμεγέρ έγραψε το 2009 το «Ακόμα κρύβομαι για να καπνίσω». Εκμεταλλευόμενη τον κλειστό και αποκλεισμένο από τους άντρες χώρο των δημόσιων λουτρών, συγκέντρωσε γυναίκες διαφορετικών ηλικιών και κοινωνικών τάξεων σε ένα αλγερινό χαμάμ και τις έβαλε να μιλούν για τη ζωή τους. Την ίδια στιγμή, κι ενώ η πολιτική κατάσταση της χώρας είναι έκρυθμη, εκεί έχει βρει καταφύγιο και μια νεαρή έγκυος, την οποία η δυναμική υπεύθυνη του χώρου Φατιμά έχει κρύψει σε ένα από τα απομονωμένα δωμάτια, καθώς την αναζητά με άγριες διαθέσεις ο «ατιμασθείς» αδερφός της.

Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω - εικόνα 2

Περνώντας για πρώτη φορά πίσω από την κάμερα και υπογράφοντας ως Ραϊανά, η μόνιμη κάτοικος Γαλλίας πλέον Ομπερμεγέρ μεταφέρει πιστά το θεατρικό της στην οθόνη και χρησιμοποιεί το θεσσαλονικιώτικο Μπέη Χαμάμ της οδού Εγνατίας ως τόπο γυρισμάτων. Η επιβλητική παρουσία της Χιάμ Αμπάς («Μόναχο», «Η Λεμονιά») στον ρόλο της Φατιμά και οι ζωντανές ερμηνείες του υπόλοιπου καστ, σχεδόν όλες σπουδαίες ηθοποιοί αραβικής καταγωγής, προσπαθούν φιλότιμα να κάνουν τους δειγματοληπτικά επιλεγμένους χαρακτήρες και τους διδακτικούς στην πλειονότητά τους διαλόγους να μοιάζουν αληθινοί και απροσποίητοι.

Τα γυμνά σώματα προσθέτουν­ στη ρεαλιστική αίσθηση, όμως η σύλληψη του εγχειρήματος είναι εξαρχής στρατευμένη. Από τις εικόνες μέχρι τις ατάκες, εδώ όλα λειτουργούν αποκλειστικά ως φορείς ουμανιστικών μηνυμάτων, με τις αναφορές στην αρχαία τραγωδία να μοιάζουν υπέρ το δέον ηχηρές και το όλο εγχείρημα να έχει τελικά περισσότερο πολιτικοκοινωνική παρά κινηματογραφική αξία. Βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Αλγερία, Γαλλία, Ελλάδα. 2016. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: ROSEBUD.21.

Περισσότερες πληροφορίες

Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω

A mon Age je me cache Encore Pour Fumer
2
  • Κοινωνική
  • 2016
  • Διάρκεια: 90 '
  • Ραϊάνα Ομπερμέγιερ

Γυναίκες διαφορετικών ηλικιών και κοινωνικών τάξεων συναντιούνται σε ένα αλγερινό χαμάμ και μιλούν για τη ζωή τους, ενώ εκεί έχει βρει καταφύγιο και μια νεαρή έγκυος, την οποία αναζητά ο «ατιμασθείς» αδερφός της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Repertory: Η νέα εταιρία που επαναφέρει το κλασικό Χόλιγουντ στη μεγάλη οθόνη

Παλιό, καλό, ψυχαγωγικό σινεμά υπόσχεται να παρουσιάσει με τις επανεκδόσεις του το νέο γραφείο διανομής που λανσάρεται επίσημα την 1η Αυγούστου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
15/07/2024

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 18/11

Σον Πεν, Ντακότα Τζόνσον κι ένας Χαβιέ Μπαρδέμ από τα παλιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Στο 3ο Evia Film Project τσίπουρο, μεζές και σινεμά έγιναν ένα λαχταριστό πιάτο

Για τρίτη χρονιά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ταξίδεψε σε Αιδηψό, Λίμνη και Αγία Άννα για μια ακόμα υβριδική διοργάνωση που συνεχίζει να εξελίσσεται.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (11-17/7)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Η Σέλεϊ Ντουβάλ ήταν μια ηθοποιός είδωλο

Μια από τις καλύτερες ηθοποιούς του αμερικάνικου σινεμά πέθανε σε ηλικία 75 ετών.

Πού θα απολαύσω θερινό σινεμά σε ειδική τιμή με το Αθηνόραμα club;

Τα μέλη του Αθηνόραμα Club έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε τις αγαπημένες σας ταινίες μόνο με 5€ το εισιτήριο ή 2 άτομα με 1 εισιτήριο. Δείτε παρακάτω ποιες είναι οι συνεργαζόμενες αίθουσες, γίνετε μέλη και απολαύστε έξυπνα και οικονομικά ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η Αθήνα.

Ο Μπραντ Πιτ οδηγός φόρμουλας στο teaser του "F1"

Δείτε το διάσημο ηθοποιό να μεταμορφώνεται σε πιλότο αγώνων για τις ανάγκες της νέας ταινίας του Τζόζεφ Κοζίνσκι.