Ο Πιλότος

2

Καλοζυγισμένο, αλλά σεναριακά άτολμο πολιτικό θρίλερ από τον σκηνοθέτη της «Αγελάδας που Έπεσε Από τον Ουρανό».

Ο Πιλότος

Καλοζυγισμένο, αλλά σεναριακά άτολμο πολιτικό θρίλερ από τον σκηνοθέτη της «Αγελάδας που Έπεσε Από τον Ουρανό».

Ο Πιλότος - εικόνα 1

Πέντε χρόνια μετά τη γλυκιά κοινωνική δραμεντί «Η Αγελάδα που Έπεσε Από τον Ουρανό» ο Αργεντινός σκηνοθέτης Σεμπάστιαν Μπόρεν­σταϊν και ο εθνικός σταρ Ρικάρντο Νταρίν («Το Μυστικό στα Μάτια της») συνεργάζονται ξανά, αυτήν τη φορά σε ένα πολιτικό θρίλερ. Λίγο μετά την επιβολή του δικτατορικού καθεστώτος του 1976, λοιπόν, ο στρατιωτικός­ πιλότος Τόμας Κόμπλικ συμμετέχει σε μια νυχτερινή πτήση η οποία έχει σκοπό την «εξαφάνιση», διά της ρίψης στη θάλασσα, μιας ομάδας πολιτικών κρατουμένων. Σοκαρισμένος, αποφασίζει να λιποτακτήσει και να κρυφτεί κάπου στην επαρχία, δουλεύοντας στο ψεκαστικό αεροπλάνο­ ενός φίλου του, όπου πιστεύει­ πως δεν θα τον ανακαλύψει κανείς.

Ο Πιλότος - εικόνα 2

Μέχρις εδώ το φιλμ του Μπόρενσταϊν βαδίζει σαν ένα βραδυφλεγές όσο και αγωνιώδες δράμα, το οποίο παρακολουθεί τον λιγομίλητο ήρωα να εγκλωβίζεται ανάμεσα σε δύο απειλές. Η πρώτη έχει να κάνει με έναν αστυνομικό της περιοχής, ο οποίος αρχίζει να ερευνά το παρελθόν του ξένου, και η άλλη με την όμορφη Νάνσι (η Ισπανίδα Ίνμα Κουέστα του «Ματωμένου Γάμου»), σύντροφο ενός αυταρχικού και ζηλιάρη πωλητή, με την οποία δημιουργεί σχέση. Καθώς ο κλοιός κλείνει αργά αλλά σταθερά γύρω από τον Κόμπλικ, έναν χαμηλότονο Νταρίν που εκφράζεται περισσότερο με το βλέμμα και λιγότερο με τα λόγια, ο Μπόρενσταϊν διαχειρίζεται λελογισμένα τις εκκρεμότητες και την ένταση που είναι έτοιμη ανά πάσα στιγμή να ξεσπάσει, αναβιώνοντας ταυτόχρονα μια σκοτεινή περίοδο της πρόσφατης Ιστορίας της Αργεντινής.

Οι συνέπειές της είναι που παγιδεύουν και ωθούν στα άκρα τους ήρωες, πιόνια μιας πανίσχυρης μοίρας στην οποία προσπαθούν πεισματικά να εναντιωθούν. Ο αγώνας τους όμως δεν ξεφεύγει στιγμή από τα κλισέ ενός κοινότοπου, σεναριακά άτολμου θρίλερ με αποφασισμένους καλούς και αμετανόητους κακούς, βολικές συγκυρίες και προβλέψιμες λύσεις. Έτσι, όσο η αφηγηματική δεξιότητα και οι στιβαρές ερμηνείες, με κορυφαία αυτήν του Όσκαρ Μαρτίνεζ («Ο Επιφανής Πολίτης»), δεν αφήνουν το ενδια­φέρον να χαθεί ολοκληρωτικά, η καλοστημένη πολιτική καταγγελία­ του Μπόρενσταϊν τροχοδρομεί­ χωρίς αναταράξεις, δεν απογειώνεται ποτέ όμως από το κινηματογραφικό έδαφος.

Αργεντινή. 2016. Διάρκεια: 92΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Πιλότος

Koblic
2
  • Θρίλερ
  • 2016
  • Διάρκεια: 92 '
  • Σεμπάστιαν Μπόρενσταϊν

Στην Αργεντινή του 1977 και ύστερα από μια πτήση «εξαφάνισης» πολιτικών κρατουμένων από το χουντικό καθεστώς, ο στρατιωτικός πιλότος Τόμας Κόμπλικ αποφασίζει να λιποτακτήσει και να κρυφτεί κάπου στην επαρχία, όπου πιστεύει πως δεν θα τον ανακαλύψει κανείς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.