Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου

2

Τρία Σεζάρ (σκηνοθεσίας, α΄ αντρικού ρόλου, μοντάζ) και Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες για ένα θεατρικά στημένο και αδιέξοδα φλύαρο ψυχόδραμα δωματίου, βασισμένο σε θεατρικό του Ζαν-Λικ Λαγκάρς.

Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου

Έπειτα από 12 χρόνια ένας συγγραφέας επιστρέφει στο πατρικό του σκοπεύοντας να κάνει μια σοβαρή ανακοίνωση στην οικογένειά του, η συγκέντρωση της οποίας εξελίσσεται σε μια διαρκή, σκληρή αντιπαράθεση των μελών της. Τρία Σεζάρ (σκηνοθεσίας, α΄ αντρικού ρόλου, μοντάζ) και Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες για ένα θεατρικά στημένο και αδιέξοδα φλύαρο ψυχόδραμα δωματίου, βασισμένο σε θεατρικό του Ζαν-Λικ Λαγκάρς.

Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου - εικόνα 1

Συνεχίζοντας να γυρίζει ταινίες σε καταιγιστικούς ρυθμούς, να συλλέγει βραβεία και να σπαταλά το ταλέντο του σε αυτάρεσκη επίδειξη διαρκείας, ο 28χρονος Γαλλοκαναδός Ξαβιέ Ντολάν έφυγε από το προηγούμενο Φεστιβάλ Κανών με το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής και το τελευταίο φιλμ του από την πρόσφατη απονομή των Σεζάρ με τρεις δια­κρίσεις: α΄ αντρικού ρόλου για τον Γκασπάρ Ουλιέλ, σκηνοθεσίας και μοντάζ για τον ίδιο. Αλλάζοντας κάθε φορά στιλ –από το «Σκότωσα τη Μητέρα μου» στο «Λόρενς για Πάντα» και από εκεί στο «Mommy»–, στο «Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου» («Δεν είναι παρά το τέλος του κόσμου» η σωστή απόδοση) ο Ντολάν διασκευάζει ένα θεατρικό έργο του cult συγγρα­φέα Ζαν-Λικ Λαγκάρς, ο οποίος καταξιώθηκε στο γαλλικό σανίδι τα τελευταία χρόνια, μετά το θάνατό του από AIDS το 1995.

Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου - εικόνα 2

Με βιωματικά στοιχεία, αυτό αναφέρεται σε έναν συγγραφέα που έπειτα από 12 χρόνια απουσίας επιστρέφει στο πατρικό του σκοπεύοντας να κάνει μια σοβαρή ανακοίνωση στην οικογένειά του, η συγκέντρωση της οποίας εξελίσσεται σε μια διαρκή, ανθρωποφάγο αντιπαράθεση των μελών της. Από τους τσακωμούς, τις εξομολογήσεις και τα αποκαλυπτικά φλας μπακ αναδύεται ένας μικρόκοσμος που δεν μπορεί να διαχειριστεί τα πάθη και τις ανασφάλειές του, οι οποίες χοροπηδούν στο πανί με τον πιο φλύαρο και υστερικό τρόπο. Προσπαθώντας να σκηνοθετήσει το σπίτι της οικογενειακής διαμάχης σαν ένα λαβύρινθο αντίστοιχο του εσωτερικού κόσμου των πρωταγωνιστών του, με διαρκή κοντινά πλάνα κι ένα στιλιζαρισμένο διάλογο, ο Ντολάν περισώζει ελάχιστα πράγματα από το σκληρό στην όψη, μα λεπτό σαν φύλλο χαρτί, αβαθές και πεζό πρώτο υλικό του. Το οποίο θα φαινόταν ακόμη πιο αναιμικό χωρίς την υποστήριξη του σπουδαίου, πρώτης διαλογής ερμηνευτικού επιτελείου του.

Γαλλία. 2016. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου

Juste la Fin du Monde
2
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 97 '
  • Ξαβιέ Ντολάν

Έπειτα από 12 χρόνια ένας συγγραφέας επιστρέφει στο πατρικό του σκοπεύοντας να κάνει μια σοβαρή ανακοίνωση στην οικογένειά του, η συγκέντρωση της οποίας εξελίσσεται σε μια διαρκή, σκληρή αντιπαράθεση των μελών της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.