Θεατρικό στη σύλληψή του και σχεδόν σχηματικό στις αλληγορίες του, αλλά σκηνοθετημένο με νεύρο, αγωνία κι ένταση κοινωνικό θρίλερ.
Όσοι θυμούνται τις «Γυναίκες του Λεωφορείου 678» (2010) θα διαπιστώσουν πως και η τωρινή ταινία του Μοχάμεντ Ντιάμπ κουβαλάει τα ίδια πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα με εκείνη. Είναι και οι δύο ταινίες με «σοβαρό μήνυμα», οι οποίες προσπαθούν μέσα από μια πληθώρα χαρακτήρων να ακτινογραφήσουν τη σύγχρονη αιγυπτιακή πολιτικοκοινωνική πραγματικότητα. Και αν στις «Γυναίκες…» το κυρίαρχο θέμα ήταν η σεξιστική βία, εδώ ολόκληρη η Αίγυπτος στριμώχνεται για να χωρέσει σε μια αστυνομική κλούβα, η οποία γεμίζει με συλληφθέντες διαφορετικής ιδεολογίας, τάξης και συμπεριφοράς ύστερα από επεισόδια μεταξύ των υποστηρικτών και των αντιπάλων του εκλεγμένου προέδρου της Αιγύπτου Μόρσι μια καλοκαιρινή ημέρα του 2013.
Θεατρικό στη σύλληψή του και σχεδόν σχηματικό στις αλληγορίες του, αλλά σκηνοθετημένο με νεύρο, αγωνία κι ένταση κοινωνικό θρίλερ, η «Κλούβα» (ταινία έναρξης του τμήματος Ένα Κάποιο Βλέμμα των Κανών) εντυπωσιάζει με την κινηματογραφική εφευρετικότητα του Ντιάμπ, ο οποίος όμως ως σεναριογράφος παραμένει διδακτικός και σχηματικός, δημιουργώντας χαρακτήρες που μοιάζουν μάλλον με επιλεγμένα κοινωνιολογικά δείγματα.
Αίγυπτος, Γαλλία. 2016. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: WEIRD WAVE.
Περισσότερες πληροφορίες
Η Κλούβα
Κατά τη διάρκεια επεισοδίων μεταξύ των υποστηρικτών και των αντιπάλων του εκλεγμένου προέδρου της Αιγύπτου Μόρσι μια καλοκαιρινή ημέρα του 2013, μια αστυνομική κλούβα γεμίζει με συλληφθέντες διαφορετικής ιδεολογίας και κοινωνικής τάξης.