Πιστή στο κλίμα εποχής, αλλά όχι εντελώς πειστική μεταφορά μιας αληθινής ιστορίας στην οθόνη.
Το «Μόνος στο Βερολίνο», γραμμένο το 1947 από τον Γερμανό Χανς Φαλάντα, είναι ένα από τα πρώτα αντιναζιστικά μυθιστορήματα που δημοσιεύτηκαν μετά τον πόλεμο. Αφηγείται την αληθινή ιστορία των Ότο και Ελίζ Χάμπελ (Ότο και Άννα Κουάγκελ στο βιβλίο), οι οποίοι στο Βερολίνο του 1940 και μετά το θάνατο του γιου τους στο μέτωπο αποφασίζουν να αντισταθούν στο φονικό ναζιστικό καθεστώς. Αφήνουν κρυφά σε διάφορα σημεία της πόλης καρτ ποστάλ με συνθήματα κατά του Χίτλερ, γεγονός που θα φέρει τον ευσυνείδητο αστυνομικό επιθεωρητή Έσεριχ στα ίχνη τους.
Η αγγλόφωνη μεταφορά του βιβλίου τοποθετεί πίσω από την κάμερα τον Βενσάν Περέζ, Γάλλο γνωστό ηθοποιό («Σιρανό ντε Μπερζεράκ», «Βασίλισσα Μαργκό»), ο οποίος ως συν-σεναριογράφος και σκηνοθέτης αποδεικνύεται εδώ ο αδύναμος κρίκος. Πιστή στην αναπαράσταση εποχής και με έναν σιωπηλό, μα απόλυτα εκφραστικό Μπρένταν Γκλίζον, η ταινία δεν αποκτά ποτέ πραγματικό δραματικό ενδιαφέρον. «Σκονισμένη» και παλιομοδίτικη, διεκπεραιώνει απλώς μια ιστορία (διπλού) αθόρυβου ηρωισμού χωρίς ένταση, χωρίς νεύρο αλλά και δίχως να εξηγεί επαρκώς τα κίνητρα των χαρακτήρων.
Μ. Βρετανία, Γαλλία. 2016. Διάρκεια: 103΄. Διανομή: ODEON.
Περισσότερες πληροφορίες
Μόνος στο Βερολίνο
Στο Βερολίνο του 1940 και μετά το θάνατο του γιου τους στο μέτωπο ο Ότο και η Άννα Κουάγκελ αποφασίζουν να αντισταθούν στο φονικό ναζιστικό καθεστώς. Αφήνουν κρυφά σε διάφορα σημεία της πόλης καρτ ποστάλ με συνθήματα κατά του Χίτλερ, γεγονός που θα φέρει τον ευσυνείδητο αστυνομικό επιθεωρητή Έσεριχ στα ίχνη τους.