Ξανά από την Αρχή

2

Παρά τη φιλότιμη προσπάθεια των Τζίλεγχαλ και Γουότς, το φιλμ δεν αποκτά ποτέ μια συγκροτημένη κινηματογραφική λογική, με τη σκηνή του φινάλε να αποτελεί υπόδειγμα αφελούς χάπι εντ.

Ξανά από την Αρχή

Παρά τη φιλότιμη προσπάθεια των Τζίλεγχαλ και Γουότς, το φιλμ δεν αποκτά ποτέ μια συγκροτημένη κινηματογραφική λογική, με τη σκηνή του φινάλε να αποτελεί υπόδειγμα αφελούς χάπι εντ.

Ξανά από την Αρχή - εικόνα 1

Ο Ντέιβις χάνει τη γυναίκα­ του σε αυτοκινητικό δυστύχημα, αλλά είναι αδύνατο να θρηνήσει. Ο συναισθηματικός του κόσμος είναι μπλοκαρισμένος, αεροστεγώς κλεισμένος στη μεγαλοαστική ευμάρεια. Όλα αυτά μέχρι να έρθει η πλήρης ψυχολογική κατάρρευση, η οποία θα ξεκινήσει από μια σειρά επιστολών που γράφει­ ο ίδιος σε μια εταιρεία αυτόματων πωλητών. Η γνωριμία του, μάλιστα, με την υπάλληλο της εταιρείας Κάρεν και τον γιο της Κρις θα λειτουργήσει καταλυτικά. Και κάπου εκεί αρχίζουν να... κοπανάν οι βαριοπούλες ό,τι βρίσκουν μπροστά τους, διότι μάλλον ο σεναριογράφος Μπράιαν Σιπ αδυνατεί να συλλάβει την ακριβή έννοια της «κινηματογραφικής μεταφοράς».

Ξανά από την Αρχή - εικόνα 2

Για να δείξουμε ότι ένας ήρωας πρέπει πρώτα να γκρεμίσει την παλιά, συμβατική ζωή του και στη συνέχεια να χτίσει απελευθερωμένος μια καινούργια, δεν χρειάζεται να πάρει την μπουλντόζα­ και να τα κάνει όλα ίσωμα (το βλέπουμε και αυτό). Εντάξει, είναι απόλυτα αντιληπτές οι αλληγορικές επεκτάσεις της «κατεδαφιστικής» ιστορίας, από την υπαρξιακή αναζήτηση του ήρωα μέχρι την κλινική υλιστική πραγματικότητα και από την καταπίεση της κοινωνικής συνθήκης μέχρι τη χρηματοπιστωτική απάτη.

Αλλά προς τι όλη αυτή η υπερβολή με το σμπαράλιασμα ψυγείων, πορτών, τζαμαριών και σπιτιών; Κι εκεί που, επιτέλους, τελειώνει­ το ατελείωτο γκρέμισμα και αρχίζει καθυστερημένα το ξαναχτίσιμο της προσωπικότητας του πρωταγωνιστή έρχεται η παντελώς άστοχη αμφίδρομη σχέση­ ενηλικίωσης μεγάλου Ντέιβις και μικρού Κρις, που αποτελειώνει κάθε ελπίδα ορθολογικής μυθοπλαστικής ανοικοδόμησης – σε κάτι που δεν βοηθά σίγουρα και η φορτισμένη σκηνοθετική προσέγγιση του Ζαν-Μαρκ Βαλέ­. Έτσι, παρά τη φιλότιμη προσπάθεια τόσο του Τζέικ Τζίλεγχαλ όσο και της Ναόμι Γουότς, το φιλμ δεν αποκτά ποτέ μια συγκροτημένη κινηματογραφική λογική, με τη σκηνή του τέλους στο καρουζέλ να αποτελεί υπόδειγμα αφελούς χάπι εντ.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 101΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Ξανά Από την Αρχή

Demolition
2
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 101 '
  • Ζαν - Μαρκ Βαλέ

Ο Ντέιβις χάνει τη γυναίκα του σε ένα αυτοκινητικό δυστύχημα, αλλά είναι αδύνατο να θρηνήσει. Ο συναισθηματικός του κόσμος είναι μπλοκαρισμένος, αεροστεγώς κλεισμένος μέσα στη μεγαλοαστική ευμάρεια. Όλα αυτά μέχρι να έρθει η πλήρης ψυχολογική κατάρρευση, η οποία θα ξεκινήσει από μια σειρά επιστολών που γράφει ο ίδιος σε μια εταιρεία αυτόματων πωλητών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ομαδική Θεραπεία

Ξέπνοο και θεατρικά στημένο δράμα δωματίου γύρω από τη μάχη των φύλων, που κορυφώνεται με τρόπο απροσδόκητο μεν, τραβηγμένο από τα μαλλιά δε.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
18/07/2024

Η Σιωπηλή Καμαριέρα

Αβίαστα υποβλητική και απροσδόκητα φορτισμένη ερωτικά απεικόνιση μιας ταξικής πάλης σε τέσσερις τοίχους.

Η Φύλακας των Δράκων

Ημιτελής σε όλα τα επίπεδα περιπέτεια, η οποία δεν εκμεταλλεύεται όσο θα μπορούσε τον πραγματικά ενδιαφέροντα και ξεχωριστό κόσμο της.

Η Θάλασσα Μέσα μου

Βραβείο ξενόγλωσσου Όσκαρ για μια ελαττωματική στη ρίζα της προσέγγιση του δικαιώματος στην αυτοδιάθεση, η οποία ποντάρει στον συναισθηματικό εκβιασμό.

Δεσμώτης του Ιλίγγου

Η συγκινητικότερη ερωτική ιστορία κι ένα πολυεπίπεδο σχόλιο πάνω στην επιθυμία και την απατηλή "εικόνα" της.

Ο Αρχηγός των Κατασκόπων

Προχειρότατο όσο και τετριμμένο σε όλα του κατασκοπικό θρίλερ, το οποίο λησμονείται τη στιγμή που πέφτουν οι τίτλοι τέλους.

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Oxbelly Retreat 2024

Ανακοινώθηκαν σεναριογράφοι και συγγραφείς που συμμετείχαν στο φετινό Oxbelly.