Έντονο σασπένς, πειστική απεικόνιση της μοντέρνας, hi tech μιλιταριστικής πραγματικότητας, μελοδραματικά διλήμματα και απλοϊκές, φιλοπόλεμες απαντήσεις.
Έμπειρος τηλεοπτικός σεναριογράφος, ο Γκάι Χίμπερτ έχει υπογράψει για τη μεγάλη οθόνη μόνο το «Πέντε Λεπτά Πριν τον Παράδεισο», ένα σκηνοθετημένο από τον Όλιβερ Χιρσμπίγκελ («Η Πτώση») δραματικό πολιτικό θρίλερ πάνω στις συνέπειες της εμφύλιας βίας που επί δεκαετίες αιματοκύλισε και δίχασε βαθιά τον ιρλανδικό λαό. Το δεύτερο κινηματογραφικό του σενάριο θέτει παρόμοια, πιο παγκοσμιοποιημένα διλήμματα, τα οποία έχουν να κάνουν με την ηθική και την πολιτική αναγκαιότητα της χρήσης στρατιωτικής βίας.
Ένα ερώτημα καθαρά ιδεολογικό, απόλυτα επίκαιρο και καθημερινά επαναλαμβανόμενο, από την έντυπη αρθρογραφία μέχρι τα τηλεοπτικά πάνελ. Το μυθοπλαστικό πλαίσιο στο οποίο τίθεται το προς εξέταση θέμα αφορά μια πολυεθνική επιχείρηση των νατοϊκών δυνάμεων καθοδηγούμενη από drones, της οποίας ηγείται μια Βρετανίδα συνταγματάρχης. Όταν το συμμαχικό μάτι εξ ουρανού αναγνωρίζει στο Ναϊρόμπι τρεις καταζητούμενους που ετοιμάζουν πολλαπλό τρομοκρατικό χτύπημα, οι άμεσοι στρατιωτικοί και κυβερνητικοί προϊστάμενοι ενημερώνονται και με τα πολλά αποδέχονται πως μια επίγεια επιχείρηση αιχμαλωσίας τους είναι αδύνατη. Ενώ όμως όλα είναι έτοιμα για το βομβαρδισμό τους, η είσοδος ενός μικρού κοριτσιού στη ζώνη πυρός αλλάζει δραματικά τα δεδομένα.
Ο οσκαρικός Νοτιοαφρικανός («Tsotsi») και κατόπιν άνισος χολιγουντιανός («Έκδοση Κρατουμένου», «X-Men Η Αρχή: Γούλβεριν», «Η Εκδίκηση του Ender») Γκάβιν Χουντ απεικονίζει με λεπτομερή πειθώ την πολυδιάστατη, μοντέρνα και άκρως hi tech μιλιταριστική πραγματικότητα. Το δυναμικό μοντάζ της μόνιμης συνεργάτιδάς του Μέγκαν Γκιλ συντηρεί έντεχνα την αφηγηματική ένταση και αγωνία, οι οποίες σεναριακά κρέμονται μέχρι τέλους από μια μελοδραματικά ξεφτισμένη κλωστή. Η αντοχή της δοκιμάζει ξανά και ξανά τα ουμανιστικά αισθήματα του θεατή, κοιτάζοντας με υποτιθέμενη ουδετερότητα, αλλά υπόγεια μεροληψία τις δύο όψεις (ενεργητική και παθητική) του φιλοσοφικά κάλπικου νομίσματος. Το οποίο, φυσικά, εξαργυρώνει μέσα από τα τελευταία λόγια του στρατηγού την αναγκαιότητα του (φιλοπόλεμου) κακού, συνοδευόμενο από την αισχύλεια ρήση «η πρώτη απώλεια σε έναν πόλεμο είναι η αλήθεια», που εδώ επιστρατεύεται για να σφραγίσει το ιδεολογικό συγχωροχάρτι.
Περισσότερες πληροφορίες
Αόρατος Εχθρός
Μια πολυεθνική επιχείρηση των νατοϊκών δυνάμεων με drones, της οποίας ηγείται μια Βρετανίδα συνταγματάρχης, αναγνωρίζει στο Ναϊρόμπι τρεις καταζητούμενους, έτοιμους για τρομοκρατικό χτύπημα. Ενώ όμως όλα είναι έτοιμα για το βομβαρδισμό τους, η είσοδος ενός μικρού κοριτσιού στη ζώνη πυρός αλλάζει δραματικά τα δεδομένα.